annehlie

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

I morgon blir det läkarbesök på arbetstid!

Av Annehlie Eriksson - 17 oktober 2010 19:56

Nej nu är jag trött på det här!!!!! och nu menar jag det. Nu har jag gett den här jäkla förkylningen världens chans att försvinna under helgen men den biter sig envist kvar. Jag håller snart på att pajja både lungor och mage känns det som. Jag knaprar halstabletter som godis (vad ska man göra när man hostar så man nästan spyr). Coccilanan har jag slutat med för man kan ju inte dricka coccilana som mjölk vilket det kändes som jag gjorde ett tag. Nezerilen har jag blivit beroende av så nu måste jag fixa lite nasonex och ställa in mig själv på avvänjning vilket inte är så lätt när man får panik av att vara nästäppt.

Antibiotika har jag inte något än men kanske det är det som fattas.

I går hade jag feber igen. Nu låter jag som en del patienter men  "jag tog aldrig febern men jag vet att jag hade feber". Hur kan jag då veta det??? Jo om man eldar i spisen så det är 28 grader i rummet och man ligger i soffan med tjock tröja och en extra filt på sig och fryser ändå, då måste man väl ha feber ändå.

Hur som helst så efter att ha tagit en Iprén började jag att piggna till efter en timme ungefär och märkligt nog idag känns det rätt ok igen förutom den envisa hostan, snuvan, nästäppan och jag känner mig helt trött och slut.

Så i morgon tänker jag boka in mig till doktorn på en jourtid för något fel måste det ju vara på mig när jag aldrig blir frisk. (tur man jobbar på en vårdcentral och kan boka in sig själv ; )

 

Hur som helst. Här kommer några bilder från vandringen där jag är med på korten som jag lovade er. Tack för korten Karin!

  

Här kommer vi gående på rad Camilla, jag och Jessica. Bodil är det som skymtar till längst fram på kortet. Vilken underbar dag vi hade verkligen!

  

En av stigarna vi gick på och ja, jag fastnade på bild där med : )

Här kommer vi på rad över kalhygget och den här gången ligger jag nästan längst bak i raden : ) Det gällde att titta ordentligt vart man satte fötterna.

Jag och några till i gänget.

 

Nej nu kommer snart min dotter och hennes pojkvän hem så då ska jag umgås med de lite. De har varit i Avesta hela helgen hos Carolines pappa och sin bror. Har faktiskt inte träffat henne sen i tisdags nu. Barnen blir stora och nuförtiden så vet man aldrig om de är hemma eller borta längre.

Nu ska jag dricka upp mitt the och sen ska jag maila till killen som vann min skinnjacka på  tradera auktionen.

  

Så ser den ut. Det är min son jag köpte den till men den är helt oanvänd för den var för liten för honom visade det sig.

  

Den här fick jag tyvärr inte såld men jag får väl prova att lägga ut den igen och gå ner i pris lite. Jag satt 150 kr som lägsta pris denna gång. Den är också helt oanvänd och väldigt snygg men det var ett impulsköp när jag shoppade den och jag fann mig själv aldrig bekväm i den så den har blivit hängande i garderoben vilket ju är synd.

 

Nej nu är det dax att avsluta det här inlägget och ladda för en ny fartfylld vecka på jobbet.

 

Ha det så gott!

 

Vickan

 

 

     

 
 
Mollan70

Mollan70

17 oktober 2010 21:08

Lycka till i morgon o hoppas att du får nån hjälp av doktorn så att du snabbt blir bättre.=)

http://www.metrobloggen.se/Mollan70

 
Gilla

Gilla

17 oktober 2010 22:30

Det var ju förskräckligt att sånt jobb du har med din förkylning. Se nu till att gå till farbror doktorn i morgon och få reda på vad det kan vara, som tar så lång tid att bli frisk ifrån. Du behöver ju kanske antibiotika av nåt slag.

Så fick vi se friskusen på gång.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Sita

Sita

18 oktober 2010 07:25

God morgon. Vilken bakterie det finns i Nora. Fler med dej som inte vill friska till, även Thea har feber o snorar igen. Fina bilder. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Charly

Charly

18 oktober 2010 08:51

En dunderkur av varma Charly-krya-på-dej-kramar!!!!

http://www.metrobloggen.se/leendecharly

Annehlie Eriksson

19 oktober 2010 22:06

Tack vännen. Tar tacksamt emot de och känner mig redan lite bättre.

 
Anniepie

Anniepie

18 oktober 2010 08:55

Japp, det tycker jag! :) Usch, inge kul att vara sjuk...Du får krya på dig och ha en bra dag nu trots att det är måndag! :P hehe Kramar!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
becca

becca

18 oktober 2010 15:01

sv: så där ja nu finns det för och efter bilder på min nya friss ;)

usch hoppas verkligen att du blir av med din förkylning snart.. stor krya på dej kram Becca

http://www.myranstankar.blogg.se

Annehlie Eriksson

19 oktober 2010 21:55

Wow vad fin du blev!!

 
veiken

veiken

18 oktober 2010 20:18

Vi sitter här och har varit dunderförkylda och det verkar som det snart är slut. Tur att du har fina bilder att titta på när du mår som sämst! Kram och krya på dig!

http://veiken.wordpress.com

Annehlie Eriksson

19 oktober 2010 21:41

Önskar min förkylning också fick en ände snart....

 
Margit

Margit

18 oktober 2010 21:08

Oj, Annehlie!!! Vilken dunderförkylnung du dtabbats av!!! Hoppas att du idag fick träffa doktorn..och att du fått några mediciner..antibiotika, kanske...Det tar på krafterna att vara SÅDÄR förkyld!!!!
Fina bilder från vandringen diu varit med på!!!
Krya på dej vännen och meddela för oss..så vi vet att duy piggnar till...
Kramen vännen!!! /Margit

http://margitholm.blogg.se

Annehlie Eriksson

19 oktober 2010 21:22

Ja den är minsann inte rolig men nu vet jag iallafall att det är ett virus så då får jag väl stå ut ett tag till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards