annehlie

Alla inlägg under augusti 2010

Av Annehlie Eriksson - 29 augusti 2010 14:36

  

Hej svejs allihop!

Förlåt för den kassa uppdateringen men jag har verkligen inte haft tid. Har haft hela stora familjen hemma i helgen och det har varit noramarken här i stan. Borde väl egentligen se ut som på bilden ovan idag för det festades ganska friskt i går men jag är pigg som en nötkärna. Om det var en väns tips förtjänst det vet jag inte men jag tog iallafall ett glas med vätskeersättning innan jag gick och lade mig i natt och som sagt var, idag mår jag prima.

Laddar för fullt för resan till Cypern nu. En vecka i solen. Gud så skönt det ska bli!

Mindre kul är att min dotter inte mår så bra just nu då hennes 1 år långa förhållande precis spruckit och hon är väldigt deppig och nere och då känns det naturligtvis inte så där jättekul att lämna henne hemma med alla känslor som svämmar över. Tur att hon har goa vänner som tar väl hand om henne iallafall.

 

Ja det har som sagt var varit noramrken här i stan och det enda som jag egentligen hade bestämt mig för att shoppa var en ny resväska och den inhandlade jag idag så den är jag nöjd med. Sen gjorde jag några fler småfynd som ex strumpor (14 par för 100 kr) det köper jag varje år. Sen hittade jag snygga sport bh ar 4 st för 200 kr. Det tyckte jag var billigt. Lite nya paraplyer köpte jag också och ett par foppa tofflor som jag bara älskar. Köpte de för att ha de som strandskor men när jag kom hem och provade de så var de så sköna att jag inte ville ta av mig de. Har bestämt mig för att de får bli mina nya jobbaskor sen. Och jag som alltid hatat foppa tofflor och tyckt att de är så fula. Hi,hi tänk vad fort man kan ändra sig.

Jo en jättefin handväska fyndade jag också. Har en snygg svart liten behändig väska men hade ingen vit så nu har jag att matcha med i alla väder : )

 

  

Har packat min resväska också (dock är denna bild lånad från google och inte min resväska). Min är mycket större. Ha ha. I den ryms allt jag behöver och lite till. Jag har ex sju klänningar i den och alla är använda en eller ingen gång : )

Den rymmer lite tub toppar och linnen, kjolar och shorts och naturligtvis också ett par bikinis. Och en mängd hår och hudvårdsprodukter och smink naturligtvis. Och skor!!! Ha ha. Till och med min dotter skrattade när jag drog fram alla mina skor på golvet och började sortera ut de jag inte skulle ha med mig. Det slutade med fem par skor i bagaget. Min man bara suckar men jag klarar mig inte utan mina skor!

 

Jag kommer att sakna två saker när jag reser bort. Det ena är min dotter såklart och det andra är vår zumba dvd. Jag får nästan abstinens bara av tanken att jag inte får träna zumba å en hel vecka så ikväll ska jag träna zumba innan duschen och i natt sen bär det av till Arlanda.

 

Ha det så gott nu här hemma allihop så lovar jag att komma hem igen med massor av inspiration och fina semester bilder till er.

 

Vickan

 

 

 

Av Annehlie Eriksson - 24 augusti 2010 12:28


Hej bloggen!

 

Förstår att ni har funderat över vart jag tagit vägen när jag inte varit inne här på två dagar. Jag kan bara säga att "jag lever" : ) Det har bara varit lite turbulent  omkring mig de senaste dagarna och då har bloggen fått stått över. Dessutom är vi tre personer som slåss om datorn just nu så det är bara att vackert vänta på sin tur och idag är det min tur. Ha, ha.

 

Igår skulle jag och min dotter ha åkt till Stockholm men resan blev inställd då hon tyvärr blev liggandes hemma i feber. Synd för jag hade verkligen sett fram emot resan. Jag hoppas jag kan följa med på resan längre fram istället.

 

Men jag var på en otroligt rolig bloggträff i Lördags kan jag säga. Det var min första bloggträff jag var på men inte den sista kan jag säga.

  

Bloggträffen var i Örebro och vi hade bestämt träff vid svampen.

Klockan halv ett rullade jag in på parkeringen vid svampen och där såg jag direkt mina bloggkompisar stå och vänta. Jag hade inte träffat någon av de tidigare men det kändes som att man hade känt varandra hur länge som helst och nu skulle man träffa lite gamla goda vänner som man inte sett på år och dagar. Konstig känsla men väldigt kul.

tv. Margit som jag fått äran att lära känna rätt nyligen, Veiken och hennes man till höger. Veiken var en av de första jag började blogga med och alla hennes resor

fascinerar mig verkligen.

tv. Ingela, också en ny bekantskap för mig. Se man får även nya bloggvänner genom bloggträffar : ) och så Ellinor i mitten med sin mamma Sita. Sita är också en av mina första bloggvänner. Det är för övrigt Sita som har ordnat bloggträffen.

Från början var vi tydligen 12 st anmälda men efterhand droppade flera av på grund av olika förhinder så vi blev bara några få kvar. Men kul hade vi ändå.

  

 Väl uppe i svampen så var vi naturligtvis tvungna att titta på utsikten. Vackert! Det slog mig att det bara var 2m högre än utkiksvyn från mitt bungyjumphopp i Thailand för ett par år sen.

Efter det gick vi in i fiket och tog en fika och pratade lite strunt om allt mellan himmel och jord.

Sen var det dax för rundvandring i vattentornet där vi fick lära oss hur allting fungerar och vilken stor betydlesle svampen har för Örebros vattenförsörjning. Här visas reningen av vattneet, hur det genomgår olika faser i olika bassänger innan det blir kranvatten.

Den här maskinen visar hur vågor uppstår.

   

Den här maskinen visar hur virvlar uppstår. Tjejen till höger var vår guide på rundvandringen.

   

Här syns det lite bättre med den oranga bollen hur den ligger kvar uppepå den virvel som uppstått och surfar runt.

   

Svampen i miniatyr. 9 miljarder liter vatten rymmer den och försörjer hela örebro med vatten.

 

Här visar vår guide hur sluss systemet fungerar.

Visningen avslutades med en film om hur svampen byggdes. Mycket intressant för hela svampen byggdes för hand och varenda spik är inslagen för hand. Fascinerande.

 

Sen tog vi bilarna till strike. Eftersom vi var lite tidiga så tog vi en promenad upp på stan och Veiken och hennes man visade vilket hotell de bodde på. Tyvärr fick en av våra bloggkompisar, Margit, lämna oss andra lite tidigare så vi blev 6 st kvar som bowlade sen och åt buffé.

Eftersom vi var tidiga så gick vi in på strike och tog en till fika innan bowlingen.

Sen satte vi igång att bowla.

  

Här kastar Veiken iväg sitt klot. Satsar hon på en spärr måntro : )

Ellinor satsar nog iallafall på en strike verkar det som.

Lennart med.

Efter bowlingen åt vi en underbart god buffé. Lennart på bilden. 

Veiken och Ellinor.

Ingela och Sita.

 

Nu åskar det och regnar här så det är nog bäst jag loggar ur så inte datorn går sönder också. Vore inte roligt.  

 

Ses senare.

 

Vickan                               

Av Annehlie Eriksson - 21 augusti 2010 22:08

  


Hemma igen från en underbart rolig bloggträff. Skulle egentligen ha lagt ut en hel radda med fina bilder i det här inlägget hade jag tänkt men vad händer. Jo först hittar jag inte kabeln mellan mobilen och datorn. Letar, letar och letar och jo....där fanns den. I ett skåp under datorlådan. Yippi tänkte jag och kopplade genast in sladden i datorn. Vad händer då. Jo programmet är inte installerat på den här nya datorn som vi har så jag kan alltså inte lägga in bilderna. Carro kom hem!!!!!!!!!! Hjälp mig!!!!

 

Hur som helst så var bloggträffen jätte trevlig. Vi var upp i svampen, fikade och gick rundvandring och sen bowlade vi och åt en god buffé och pratade och skrattade så jag nästan har skavsår i mun : ) Ha ,ha.

Carro kommer hem i morgon och då ska hon få hjälpa sin stackars mor med den här dumburken.

 

För övrigt så är jag ganska irriterad just nu men eftersom det är personligt  så tänker jag inte berätta här varför. Jag är bara jävligt förbannad och det är bara skitjobbigt att gå omkring med den här förbannade ilskan inom sig som jag bär på just nu. Men det kanske går över. Vi får väl se.

 

Tur att den största delen av dagen blev förgylld av mina otroligt gulliga och rara gamla och nya bloggvänner iallafall.

 

Kram på er allihop!

 

Vickan

Av Annehlie Eriksson - 20 augusti 2010 20:19

     


Tjoho vad jag mår bra!!!!

 

Om det har hänt nånting speciellt? Nej inte alls. Det känns bara så bra allting just nu. Semester, vem blir inte glad av det ; ) Vissa skulle tycka det var urkasst att ha semester nu när sommar så gott som redan blivit höst men inte jag. Jag njuter av varenda lediga tid jag har för mig själv. Jag kan sova så länge jag vill, jag kan träna precis när jag vill, jag hinner med pyssel i hemmet som jag aldrig hinner med annars och jag har en massa aktiviteter och små utflykter på gång hela tiden. Och snart går den här husförsäljningen tiill historien också. Vad vi ska göra med pengarna för det? Jo en del av det ska faktiskt gå till att rusta upp det hus vi har och vad är mer spännande än att sitta hemma och planera hur vi ska göra om vårt kök och badrum nu i höst. Åh jag skulle vilja börja nu.

Dessutom åker vi snart iväg på en hel veckas solsemester och det ser just nu ut att vara ca 35 grader varmt på Cypern! Jag kommer att bo på stranden med andra ord.

 

 

Det är mycket annat på gång också men mer om det får ni veta nästa vecka för det är lite hemligt ännu. Mmm Vickan har också hemligheter. Jag älskar hemligheter!! Jag åker bort på måndag, bara så ni vet, kommer hem på tisdag kväll och därefter ska ni få en läsvärd rapport om vart jag har varit. : ) Måste bara vänta på klartecken från en viss person först innan jag skvallrar.

 

Idag var vi in till Örebro en sväng och tittade på det här

  

Ny kyl och frys. Vi har en sån där gammal frys som man måste frosta av. Nu ska den väck. Kylen har funkat bra förutom att den "pruttar" varje gång man öppnar och stänger den. Det har den visserligen gjort ända sen vi köpte huset för 7 år sen men nu har termostaten lagt av också. Allt som står på översta hyllan blir is.

Vi hittade ett paketpris som gällde till söndag så förmodligen åker vi dit på söndag och köper det...om gubben min orkar för bara av att åka till Örebro, gå en vända inne på tre affärer så blev han helt slut. Nu sover han. Hmm.

Jag har sagt att han kan stanna hemma i morgon på bloggträffen men han vill absolut med. Han är ju själv otroligt social och dessutom älskar han god mat och bowling och trevligt sällskap så jag förstår honom : )

Vi får nog däremot skippa efterfesten och gå hem efter maten.

 

Idag kom det.....paketet....

 

de extra zumba dvd:erna. Jag har tjuvkikat på de och de verkar bra iallafall. Så nu har jag lagt upp ett komplett träningsprogram fem dagar i veckan som består av zumba och styrketräning.

Zumban är så kul att det blir svårt att ha vilodagar överhuvudtaget men kroppen måste ju vila också mellan passen. Idag fick jag tvinga mig till en vilodag men det är svårt när det spritter i benen. När vi var på mediamarkt så började de spela latinsk musik och gissa om mina ben svarade direkt. Jag tänkte nästan börja salsa lite där inne : ) men då hade nog min man vänt och gått ut.

 

Igår kväll såg vi på film förresten. Den här:

  

Den var jäkligt bra. Spännande från början till slut.

Rekomenderas verkligen om det är spänning man söker.

Ikväll blir det nog den här filmen:

  

Min dotter säger att den ska vara ruggigt bra. jag har sett trailern och den verkar spännande.

 

Nej nu ska jag gå och försöka få lite liv i min man och se om han vill göra mig sällskap över en kopp kaffe.

 

See You later!!!

 

Vickan

 

Av Annehlie Eriksson - 18 augusti 2010 18:28

   Hej hopp!

 

Ännu en semesterdag har gått. Fattar inte vart de tar vägen men det finns saker att göra hela tiden. Min man däremot går i slowmotion kan man säga. Jag är van vid att det brukar vara full fart på honom men nu blir han svettig och slut för det allra minsta och han är inne på dag 9 med diarré. På fredag skulle vi ut i stugan och åka med skräp till tippen men det blir inget av med det nu. Det lutar mer åt att han får gå tillbaks till doktorn på fredag. Tur man har en snäll och go son som ställer upp när det krisar sig och sen har mamma en snäll granne som också ställer upp.

 

Vi ska ju på bloggträff på Lördag. Vi är 11 st som ska fika på svampen, bowla och äta gott. Som det ser ut just nu så blir det nog tyvärrr jag utan gubbe som får gå. Man undrar ju vad det är för en otäck bakterie hans mage drabbats av egentligen.

Men kanske det här iallafall kan få honom att stanna upp och tänka efter lite nu. Han stressar som ett jehu och ska alltid vara på 100 ställen samtidigt. Nu får han hålla sig lugn och börja tänka mer på sig själv. Jag tror han blev lite rädd själv faktiskt nu när allt kom så hastigt och blev så långvarigt.

 

Jag har ju berättat för er om våra nya zumba dvd.er som både jag och min dotter blivit sjukt förälskade i. Häromdagen fick vi se att det fanns bonus dvd:er, 4 st. Idag gick jag ut på

   och köpte hela paketet så nu är det bara att vänta tills de kommer hem. Då har vi några fler dvd:er att kombinera med så man inte tröttnar på de. Ska försöka lägga upp något bra tränings schema med lite stretch övningar efteråt. Läste om zumba och där hade man gjort test som visade att endast springning var effektivare när det gäller fettförbränning. Jag hatar att jogga men älskar att dansa så det här är det bästa jag gjort!! Nu längtar jag tills dvd:erna ramlar ner i brevlådan. Tills vidare har jag ju såklart våra alldeles nyinköpta bas dvd:er. Ska faktiskt snart upp och träna nu så hinner inte med att skriva mycket mer just nu.

 

För övrigt så har jag mest fixat och donat lite i hemmet idag. Tvätthögen börjar minska nu : ). Dottern åkte till pojkvännen och kommer inte hem förrän i morgon så i kväll blir det nog en myskväll framför tv:n kanske. Få se om gubben orkar hålla sig uppe lite också så man får lite sällskap.

 

Kramiz Vickan

Av Annehlie Eriksson - 16 augusti 2010 23:35

Hallå bloggen!

 

Ber om ursäkt för att jag inte haft tid mer er idag. Har egentligen inte gjort något speciellt men började med en rejäl sovmorgon. Det kändes som jag behövde det. Nu har min man blivit sjuk istället i någon märklig diarré och magont sjukdom. Han har varit dålig i en hel vecka nu och idag blev han tvungen att gå till doktorn efter stora påtryckningar från mig. Min man är nämligen sån att han aldrig är sjuk så inte ens när han blir sjuk så förstår han att han är sjuk. Men nu gick han faktiskt iväg och kom hem med ett plåster i armvecket och ett sjukintyg i handen. Nu är det ett heltidsjobb att se till att han stressar ner och håller sig lugn under veckan som kommer.

 

Själv har jag återhämtat mig bra och nu är träningsandan igång igen.

Det är det här som gäller nu till 100 %. Det är så kul så jag har inte tid med nån annan träning men tnken är att jag ska försöka komma på någon bra kombinations träning så jag även kan gå till gymet, cykla och lite annat. Men zumba är kul och det kommer nog att vara en bas för mig ett bra tag framåt.

 

Nu har min dotter kommit hem från Gotland också. Brun som en pepparkaka men hon har blivit bränd av en manet så hon har ett inte så vackert märke på ryggen. Hon började skolan idag så nu är det slut på sommarlovet.

 

I helgen var vi hemma hos våra vänner i Borlänge och då sa min kompis till mig att hennes dotter skulle sälja en massa kläder så vi gick in i hennes rum och jag började prova. Det var skitsnygga kläder och allt jag testade satt som en smäck så jag köpte rubbet. Det var två jeansklänningar,en svart kavaj, en jeansjacka, en klänning och två toppar. Jag ska be Caroline fota mig i kläderna nån dag med sin fina kamera så kan jag lägga in de här på bloggen sen. På sista tiden har jag shoppat massor av kläder. Det får nog räcka för ett tag nu kanske : )

 

Nej nu vankas det sängdax för i morgon ska jag till min vän och få massage igen (kan behövas efter de här flyttdagarna) och sen skulle hon bjuda på thailunch.

Sen blir det att åka hem och försöka få lite gjort här hemma också och naturligtvis blir det ett zumba pass också.

 

Kram Vickan.

Av Annehlie Eriksson - 16 augusti 2010 23:35

Hallå bloggen!

 

Ber om ursäkt för att jag inte haft tid mer er idag. Har egentligen inte gjort något speciellt men började med en rejäl sovmorgon. Det kändes som jag behövde det. Nu har min man blivit sjuk istället i någon märklig diarré och magont sjukdom. Han har varit dålig i en hel vecka nu och idag blev han tvungen att gå till doktorn efter stora påtryckningar från mig. Min man är nämligen sån att han aldrig är sjuk så inte ens när han blir sjuk så förstår han att han är sjuk. Men nu gick han faktiskt iväg och kom hem med ett plåster i armvecket och ett sjukintyg i handen. Nu är det ett heltidsjobb att se till att han stressar ner och håller sig lugn under veckan som kommer.

 

Själv har jag återhämtat mig bra och nu är träningsandan igång igen.

Det är det här som gäller nu till 100 %. Det är så kul så jag har inte tid med nån annan träning men tnken är att jag ska försöka komma på någon bra kombinations träning så jag även kan gå till gymet, cykla och lite annat. Men zumba är kul och det kommer nog att vara en bas för mig ett bra tag framåt.

 

Nu har min dotter kommit hem från Gotland också. Brun som en pepparkaka men hon har blivit bränd av en manet så hon har ett inte så vackert märke på ryggen. Hon började skolan idag så nu är det slut på sommarlovet.

 

I helgen var vi hemma hos våra vänner i Borlänge och då sa min kompis till mig att hennes dotter skulle sälja en massa kläder så vi gick in i hennes rum och jag började prova. Det var skitsnygga kläder och allt jag testade satt som en smäck så jag köpte rubbet. Det var två jeansklänningar,en svart kavaj, en jeansjacka, en klänning och två toppar. Jag ska be Caroline fota mig i kläderna nån dag med sin fina kamera så kan jag lägga in de här på bloggen sen. På sista tiden har jag shoppat massor av kläder. Det får nog räcka för ett tag nu kanske : )

 

Nej nu vankas det sängdax för i morgon ska jag till min vän och få massage igen (kan behövas efter de här flyttdagarna) och sen skulle hon bjuda på thailunch.

Sen blir det att åka hem och försöka få lite gjort här hemma också och naturligtvis blir det ett zumba pass också.

 

Kram Vickan.

Av Annehlie Eriksson - 13 augusti 2010 20:38


Oj oj oj vilka totalt fullspäckade dagar och kvällar jag haft. Första semesterveckan har verkligen bara sagt svish! Jag åkte ju till min mamma i Onsdags men då tog vi det bara lugnt. Jag kom dit på kvällen och drog nästan direkt därifrån hem till min bästa vän som jag inte träffat på jättelänge nu. Det var verkligen extremt längesen vi träffades nu så vi hade massor att prata om. Det blir inte samma sak i telefonen. Jag har verkligen saknat henne jättemycket. Deras nybyggda hus var verkligen skitfint. Synd bara att de hade stora problem med grannarna som tydligen försöker psyka ut de helt på grund av att de förstört deras utsikt över en stor åker! Min kompis har till och med försökt presentera sig för de men då bad de henne dra åt helvete fast hon aldrig träffat människorna tidigare. Märkliga människor. Tänk vad avundsjuka kan göra med människor.

 

Hur som helst igår och idag har vi varit i stugan i säkert 14 timmar sammanlagt och snacka om att vi har burit, packat och rensat. Ja vi har knappt suttit ner kan jag säga utan att ljuga. Second hand har varit där idag också och hämtat en massa skräp i mina ögon. Några ögonstenar fick jag dock med mig hem. Mamma samlade ihop en massa loppis prylar : ) men jag lyckades också få henne att slänga en hel del. Det gick riktigt bra faktiskt. Hon var inte alls så tjatig den här vändan och det var riktigt trevligt att vara hemma där ett par nätter och dricka tee och prata strunt.

 

Jag var hem till min son en vända också och drack lite kaffe och tittade på missarna. Den lilla skiten hade växt om storasyster nu : ) de är så söta!

 

  

Under de här dagarna har jag också levt med en fruktansvärd träningsvärk i ben och rumpa och svank. Tänk vad lite latinsk dans kan åstadkomma : )

Jag har fortfarande träningsvärk men den är bättre nu. Jag ser fram emot nästa pass som jag hoppas att jag ska hinna med i morgon bitti innan vi åker. Vi ska ju åka hem till våra vänner i borlänge i morgon. Bara umgås, äta gott, dricka gott och spela av varandra lite pengar i poker : ) Vi har förlorat de senaste gångerna så nu är det dax att vända på oturskronan tycker vi.

 

Nej nu ska jag bara coola ner och invänta att min kära make kommer hem som jag inte sett på några dygn nu. Hinner tyvärr inte titta in på era bloggar nu men så fort jag har möjligheter så tittar jag in.

 

Kram kram Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards