annehlie

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Hur sjutton är det möjligt att kroppen bara skriker efter träning???

Av Annehlie Eriksson - 3 april 2013 20:14

  

Åhh jag är så sjukt tränings sugen så det finns inga ord för det. Trodde inte att man skulle få såna här abstinens besvär efter träning men när jag kommit hem från jobbet så är liksom kroppen så inställd på träning så den bara skriker efter att få träna. Åhh vad jag längtar tills nästa vecka!!

Jag tittar på mina nya fina löpaskor varje dag nu och nästan ser framför mig hur de springer. Ha ha. Helt sjukt. Finns inga ord för det.


Då jag har jobbat i ett par dagar nu och har två arbetsdagar till framför mig så har jag ju kommit hem rätt sent från jobbet, sådär kring sex och efter matlagning och att disken plockats undan så har jag iallafall dragit på mig kläder och skor och sett till att få en skön kvällspromenad på 30 minuter. Bättre än ingenting.


Men en veckas aktiv vila. Nej det går inte! Jag har bestämt mig för att i allafall köra ett zumba pass på lördag+ en långpromenad (ska köra det zumbapasset som jag inte kunnat köra på en månad nu eftersom det är zumba tonics med lite styrketränings övningar i).

På söndag sen får det bli ett world of shape pass. Jag pallar inte att vänta ända till tisdag. Så är det bara.

 


Men i morgon blir det varken tid att träna eller att tänka på träning för efter jobbet ska jag till min goa vän Pon och få underbar massage. Ja det var verkligen år och dar sen jag var där nu, månader sen så snacka om att kroppen behöver det här nu. Det ska bli så skönt! Blir bara att låta bli hennes goda thailändska bakverk till fikat sen eferåt bara. Ha ha.


Det är flera som frågat mig hur jag tänker gå vidare med kost och träning nu och när det gäller kosten så försöker jag köra alla mål enligt FF:s kostrekomenadtioner fast eftersom vi har Linas matkasse varannan vecka så kör jag hennes recept då fast jag äter bara 25 g okokt ris/bulgur/potatis/pasta osv per portion och kött, fisk eller kyckling 150 g/portion. Grönsaker försöker jag hålla mig till 100 g/portion. Eftersom det är en del förbjudet som vetemjöl, creme fraiche, lingonsylt mm i hennes mat så tar jag bara ytterst minimalt av sånt som jag vet är förbjuden mat. De veckor vi inte har Lina kommer jag att köra mer strikt. Vi får se hur det fungerar. Våg och mått får tala för sig.


Så här såg dagens mat ut idag:


Frukost 07.00

# 3 dl lättyoughurt med 50 g paulins musli.

# 1 glas vatten

# 1 kopp the med 1 msk minimjölk i.

Skulle ha ätit två äggvitor också men det hann jag inte med då jag försov mig så jag tog en knäckebrödsmacka med två skinkbitar på istället.


Mellis 09.30:

En apelsin och en kopp kaffe med 1 msk mjölk i. 1 glas vatten.


Lunch 12.30:

Stekt koljafilé med matvete och röra gjord på matlagningsyoughurt med rödlök i.

Gjord på 120 gram torsk, 25 gram okokt matvete, ytterst lite röra och sallad till.

Vatten till maten.


Mellis 14.30:

140 gram kesella med 60 g frysta bär + kaffe med 1msk mjölk i. 1 glas vatten.


Minimellis 18.00:

En knäckebrödsmacka med två skinkbitar + vatten.


Middag 19.00

Köttbullar med persiljesås (köttbullarna stektes i ugnen i såsen så jag tog ingen extra sås utan endast det som fastnat på köttbullarna) och ris och morotsallad med solroskärnor i. Lingonsylt.

Gjord på nötfärs 150 g, ris 25 g okokt. 100 g morotssallad och ytterst lite lingonsylt.

Vatten till.


Det känns som att Lina veckorna blir tuffa eftersom de alltid innehåller nånting onyttigt om man nu ska utgå ifrån FF:s rekomendationer men det är så fruktansvärt god mat så jag tänker iallafall försöka att behålla matkassen om det går. Jag hoppas att konditionsträningen i kombination med styrketräningen ska kompensera det sen i längden.


På fredag ska jag äntligen till frissan också. Det ska bli så jäkla skönt att få ordning på håret igen. Klippning och färg ska det bli så man blir som folk igen. Ska bli skönt att få fram luggen igen : )


Sen kommer lördagen!!!! vete tusan vad jag längtar mest efter just nu. Zumba passet och långpromenaden eller vinet och den lilla godispåsen som snällt väntar på mig uppe i skåpet.


Nej nu ska jag upp och ta en härlig dusch och sen får det allt blir en tidig kväll i kväll för i morse höll jag på att försova mig för första gången på evigheter. Fick skippa äggvitorna i morse men det gick ju bra det också.

Sov gott allihop!

 


Vickan.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards