annehlie

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Dag 27 av 30 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 29 mars 2013 18:55

   

Så sant som det är sagt. Och det kan ni tro, att här jobbas det på så all framgång jag haft den här månaden har jag verkligen jobbat hårt för : )


När jag vaknade i morse sken solen! Vilken överaskning. De hade ju sagt att det skulle bli molnigt. Låg ändå kvar i sängen en stund och riktigt kände efter vad skönt det kändes att vara långledig. Sen blev det en ordentlig frukost och en lång och skön promenad i solskenet.



    

Idag blev det till att påskstäda så nu känns det skönt. det har ju inte riktigt hunnits med den här månaden ska jag säga. Har mest blivit akut stress städning emellanåt. Men nu blev huset genomstädat ordentligt så nu kan man softa framför let´s dance resten av kvällen.


I morgon ska vi åka in till Örebro och shoppa lite. Jag ska shoppa det här:

 

Ett par nya springskor med bra stötdämpning i och bra passform och pronations stöd och allt vad det heter så jag kommer runt milen en gång i veckan i lite olika teränger. Jag kommer visserligen inte att börja springa ute än och bra inneskor att springa i köpte jag förra året så de här nya springskorna får ligga på vila en stund. Men ska ändå köpa de nu så inte det blir nåt hinder sen när tiden är inne.


Sen måste jag köpa nya jeans för just nu så sinar rätt storlek i garderoben. Ha ha. Nya underkläder måste jag ha också. Ja vi får helt enkelt se vad jag hittar på. Tur att inte fötterna krymper när man förändrar sin kropp så här radikalt. Skulle bli dyrt om man var tvungen att byta ut skogarderoben också.


Hur som helst. Träningen gick med bravur idag. Hade max energi kändes det som och jag seglade igenom både konditionspass och styrkepass. Tre träningsdagar kvar nu innan vila.


Ny övning idag var biceps:

 


Dagens fråga idag är:

Vilket alternativ stämmer in på dig.

Du påverkar andra eller andra påverkar dig?


Jag påverkar defenetivt andra mer än att andra påverkar mig just nu. Det syns på hela mig hur otroligt bra jag mår och hur det här kostupplägget och träningsinsatsen bara påverkat mig positivt och nu när jag börjar närma mig slutet på månaden så börjar också folk att vara nyfikna på hur jag tänkt mig att leva efter fitnesfightens slut. Spännande! Såna frågor har kommit mer och mer nu på slutet och jag kan bara säga att när man kört så hårt som vi fitnesfightare har gjort en hel månad, och med de resultat som man fått på så kort tid, så finns det förmodligen inte på kartan för nån av oss att bara se den här perioden som ett gästinlägg och sen trava vidare i sina gamla spår. Jag kan inte tro att nån av oss ens vill tänka tanken att förlora det vi nu påbörjat och byggt upp.

Så kort sagt, det är nu man måste lägga upp en planering för hur man vill gå vidare med kost och träning, när och hur kan man tänka sig att fuska osv. Och skapa sig MÅL! Alltid viktigt att ha mål att sträva efter. Då är det mycket lättare att fokusera.


Min förhoppning är att jag i slutänden ska ha inspirerat er som läser min blogg att också ta tag i ert liv och börja träna och äta rätt. Ni andra som redan är aktiva liksom jag, jag hoppas vi i fortsättningen kan sporra varandra att ta oss vidare på rätt spår.

Självklart vore det också roligt om ni fortsatte att läsa min blogg sen när jag går vidare i andan träning och kostmedvetet liv och ni kommer naturligtvis att få vara med mig på mina  dagar/kvällar när jag inte är så nyttig också. För parta det kommer jag att göra, dansa och dricka alkohol, det kommer jag att göra och åka på semester med och leva loppan veckan lång. Men trixet är att DIREKT hoppa tillbaka till det nya livet igen när semester är över, eller partykvällen eller vad det nu månne vara. Och det har jag bestämt mig för att lyckas med.


 

Ha en bra fredagkväll.

Vickan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards