annehlie

Alla inlägg under juni 2010

Av Annehlie Eriksson - 29 juni 2010 17:22

     

Hej och välkommen till min nya bloggsida. Har tidigare bloggat på metrobloggen men har nu av flera olika anledningar valt den här bloggplatsen istället. Jag hoppas naturligtvis att alla mina gamla goda bloggvänner från min gamla bloggplats också hittar hit men hoppas också på flera nya bloggvänner här ute.

på min gamla bloggplats lade jag ut bilder från mitt bröllop i Thailand bland annat och det tänkte jag även föra över till den här bloggplatsen sen.

 

Hur som helst, vem är jag. Jo en mogen kvinna i sin bästa ålder   . Gift tvåbarns morsa. Min dotter bloggar för övrigt också på den här bloggplatsen och är kanske mer känd som "zetterlinden". Hon har en modeblogg. Den här bloggen har inte någon särskild kategori även om jag också är otroligt klädintresserad. Hälsa är nog kanske mer min katergori.  Jag jobbar på en barnavårdcentral i Örebro län och kan nog det mesta om hur man sköter om små barn. För övrigt så är jag otroligt social och älskar fart och fläkt och härliga partyn och jag älskar att resa. I sommar kommer vi att resa till Cypern och naturligtvis så kommer jag att lägga ut massor av häriga bilder därifrån sen.

 

Vad gjorde ni i midsommras förresten?

Jag och min man och min son och hans flickvän var till Gotland. Min svärdotters mamma och hennes sambo bor där och det var första gången vi träffades. Det var så kul!!! Gud vilka härliga personer.

Vi kom dit mitt i natten, natten mot midsommarafton, så det första vi gjorde var faktiskt att krypa i säng och sova gott men nästa dag blev det fest!

Det var otroligt soligt  och varmt på Gotland. Här sitter Vanessa, min svärdotter ute på gården hemma hos sin mamma.

Och här har även min son tagit plats ute i solen med en kall öl   i handen.

Det här är Vanessas mamma och hennes sambo Bosse.

Inte långt efter att vi intagit plats på den stora gräsmattan så kom Vanessas storebror Conny hem och tillbringade midsommar aftonen ihop med oss.

 

Vanessa har en till bror, Sven. Han och hans flickvän bor också där på gården fast i en lillstuga bredvid på gården. Här kommer det en söt bild på Sven och hans flickvän Gordon.

   

Det riktigt lyser "nykär" om det här paret kan jag tala om!

Vanessa har en styvbror också som heter Harald.

           

Här är en bild på honom. I bakgrunden skymtar min käre man som testar Vanessas solglasögon   

Hennes solglasögon var ett populärt föremål för fler att testa. Här är det Robin, min son, som visar upp sig från sin bästa sida.

 

Ja dagen var som sagt var varm och solig och Gotlandsvädret visade upp sig från sin allra bästa sida. Vi satt inte många timmar i solen men ändå så hann man skaffa sig en bra bränna där ute under den blå himlen kan jag lova.

Strax vankades det mat.

Vanessa och jag fixade festbordet och såg till att duken låg kvar hela kvällen.

Bosse fixade grillningen.

 

Sen började en otroligt rolig och underhållande kväll på alla sätt och vis och jag insåg ganska snart att vi träffat på en minst lika tokig och underhållande familj som vår egen. Med andra ord, vi passade varandra som handen i handsken och nu känns det som att vi känt varandra i 100 år redan. Allihop var såna underbara och härliga människor. Grattis till valet av flickvän och familj Robin!

  

 Sen spelade vi kubb också. Sven och de var med i kubbmästerskap och så så det var ju inte så konstigt att de vann ganska enkelt över oss gröngölingar. Men kul var det iallafall.

  

 Här kommer en riktig sommarbild på mig och Vanessa. Jag i min nyinköpta klänning från Nelly. Den var verkligen riktigt fin och midsomrig.

  

Jag fick en riktigt fin syskonbild på Vanessa och hennes bror också.

  

Och en på hennes mamma och Bosse    

Ja  som ni ser så var det inte bara solen som sken och skimrade den här underbara eftermiddagen och kvällen.

  

Vanessas bror Conny höll också ett högtidligt tal och välkomnade oss till sin härliga familj och Vanessa var riktigt stolt över att äntligen få visa upp en pojkvän som dög i sin brors ögon sa hon. Tack Conny! Ni är så välkomna i vår smått tokiga familj också.

 

Det blev som sagt var en mycket minnesvärd kväll även för de som började först på dagen med alkoholen och naturligtvis så däckade de också först av alla rätt tidig kväll. Själv höll jag dock ut i det sista och var bland de sista att krypa i säng.

  

Här är en av de som stupade i säng bland de första. Här har han ramlat av stolen rätt in i buskarna!

  

Brottningsmatch på gräsmattan och vattenkriget innan ska vi inte ens prata om. Typ alla blev blöta utom jag. Jag var livrädd att jag skulle hamna i skottgluggen när jag väl hade satt på mig min midsommarklänning. Men så smög jag omkring inne i köket också och såg till att jag hade sikt åt alla håll och kanter. Men till sist när allt lugnat ner sig någolunda så smög jag ut på gården och hoppades på turen och denna gång var den iallafall med mig.

  

Den här bilden talar väl ganska väl sitt eget språk vilken brakfest midsommar vi haft. Man kan ju nästan tro att man fyllt 20 år på nytt   

Nu blir det lugnt ett tag kan jag lova. Väldigt lugnt.

  

Kvällen avslutades inne i det här mysiga uterummet men då var vi bara några få kvar som höll ut.

  

Förutom mig så var det Vanessa

  

Conny, Robin och Vanessas mamma.

 

Det var som sagt var festkvällen det. Resten av weekenden hann vi se jättemycket av Gotland då vi var på sightseeing tur men mer om detta får ni höra om en annan dag.

Idag har dagen mest bestått av att ta hand om tvätt, tvätt och tvätt.

Jo vi började ju dagen med en power walk jag och min dotter. Det kändes välbehövligt efter den här ohälsosamma helgen men i morgon ska jag med min mamma ut i vår stuga och få den värderad för vi ska sälja den nu i sommar har vi tänkt.

 

Ha det så gott! Vi ses snart igen!

 

Kram Vickan.

    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards