annehlie

Alla inlägg under november 2011

Av Annehlie Eriksson - 6 november 2011 21:02

Den magiska kvällen är över...för det här året. Varje år så tänker jag när jag går hem att det här måste vara det bästa EVER! Snacka om att känna sig uppskattad som kvinna och vilka grabbar sen. Oj oj oj. Min dotter har nu hunnit med två år på rad och hon säger detsamma. Hon vill redan köpa biljett till nästa år och naturligtvis så blir det biljett även nästa år.

Nästa år kör vi nog dock på den allra bästa biljetten, det vill säga LYX biljetten. I år körde vi bara VIP vilket ju inte var så dåligt val det heller.


Det var ju väldigt många frågetecken innan vi kom iväg det här året faktiskt. Biljetter var beställda, vin och Cider var också förbeställt. Vi var laddade upp till tänderna. Då ringer min dotter mig två dagar innan och säger att hon har feber- 40 grader!!!! Jag var helt säker på att hon inte skulle kunna följa med. Men envis som hon är som bekant så tänkte hon att om jag inte tar någon alvedon utan istället låter febern läka ut bakterierna över natten så kanske jag blir bra till på Lördag. Helt idiotiskt val kan man tycka men med facit i hand så kanske det var ett bra drag. Iallafall så var hon feberfri dagen efter men fruktansvärt förkyld. I allafall så kan ju den här bilden bevisa att hon faktiskt kom med till slut.

 

Ja vi minglade runt och vem träffade vi inte på då om inte Anders Timell från mix megapol och Caroline var snabb och stal en kram ; ) Han var väldigt trevlig måste jag säga. Han kom fram till vårt bord flera gånger under kvällen sen och undrade hur vi hade det och så.

Men hur som helst så började kvällen med en fördrink och det var en cider med ett sugrör i    

Sen var det bara att trippa upp i loungen och kolla vad de hade att bjuda på där uppe detta år.

    Jag kom med på bild!

 

och det gjorde Caroline med.

Det fanns en hel del roliga grejer att kika på där uppe i loungen. Bland annat hade de riggat upp ett singstar där folk roade sig friskt och sjöng för fulla muggar. Något spel där man skulle rocka rockring fanns det också och ville man ha håret fixat så fanns det frisörer där som sprayade och tuperade för fullt.

 

Jag var också tvungen att ta en bild ut över bordshavet där alla borden nu stog tomma men som strax skulle fyllas med massor av kvinnor och läckra killar på chen såklart. Snyggt med alla tända ljus och det lila skimret som vilade över plejset.


När klockan närmade sig halv sju var det dax att inta sina platser vid bordet och vi dick plats näst längst fram så vi var ändå rätt nöjda.

    

Vinet och två cidrar var som sagt var förbeställt så det stog redan framme på bordet. Här sitter Caroline redo för kvällens aktiviteter.

 

och så kom mamma Annelie med på bild också.


Efter ett tag kom maten in. Min dotter tycker inte om fisk så hon skulle få lasagne istället men då hade de tyvärr stoppat in ansjovis i lasagnen, jättekonstigt så hon åt ingen mat tyvärr. Men jag älskade fisken.

 

smördegsinbakad lax och ristimbal med bladspenat i. Mmmm vad gott det var.

Tyvärr glömde jag ta kort på efterätten men det var en choklad som verkligen bara smälte i munnen med någon hallonsås till. Och så kaffe och baileys. Riktigt gott var det.


Sen drog Anders igång förshowen där det var en tävling. 4 tjejer i publiken hade blivit utvalda att sångtävla om 2000 kr i resebidrag och det var den här tjejen som vann checken.

 

Det var hon värd för hon var så himla cool när hon klämde i och sjöng stad i ljus och Symfoni med Loa falkman. Ha ha. Hon var inte blyg hon inte.

Som sagt var, vi hade inte riktigt lika bra plats i år som förra året men här kommer ett axplock av kvällen.

     


Två klipp under kvällen som ni bara måste se om ni inte varit på showen.

Men  sketchen i bastun var helt wow. Jag skrattade så jag trodde jag skulle dö.

Ni hittar den på youtube om ni vill titta på den.


 

Ett annat klipp som berörde mig mycket (finns också på youtube) var när Martin läste upp ett brev han fått från en tjej efter förra årets ladies night där hon beskrev att deras show fått hennes kompis att ta det slutgiltiga steget och lämna sin man som slog henne.

Sen spelade han låten sjumilakliv för henne. Det var grymt känslosamt. Wow!

Innebörden i låten fick verkligen en vändning efter denna kväll när Martin läste upp det där brevet. Grattis till tjejen som fick livet tillbaka. Hoppas hon  behöll det också.


Ja kvällen var fantasisk men efter en fanstastisk lördag så kommer det en lugn, skön och avslappnande söndag så  då passade jag på att avsluta helgen med lite käcka zumbasteg så svetten lackade.

Nu ska jag ladda inför en fullspäckad utbildningsdag i morgon, lunch med landstingstoppen och sen avslutningsvis en föräldragrupp. Mmm det kan man ju kalla för en salig blandning. Det blir med andra ord ingen träning i morgon. Ha ha.

Kram på er allihop där ute

Vickan



Av Annehlie Eriksson - 2 november 2011 20:27

På Lördag är det dax! Ladies night. Här kommer vi! På lördag kommer min dotter hem och på eftermiddagen så tar vi oss med buss in till örebro för att kliva in på den röda mattan som rullats ut för alla skrikande och tjoande kvinns som har bokat plats på conventum i Örebro under lördag kvällen.

Halv sex börjar förfesten med en massa olika montrar, smakprov på både det ena och det andra och en liten fördrink får man också : )

 

Klockan sju sitter vi vid middagsbordet och avnjuter tre rättersmiddagen och lite rött vin till detta. Under middagen underhåller de gulliga killarna alla oss kvinnor som sett till att få en plats i conventum hallen.

Naturligtvis har vi VIP biljett så vi får sitta långt fram vid chen och få njuta av lite ögongodis ; )

 

Klockan nio börjar den riktiga showen och den håller på i nästan två timmar. Ja den här kvällen känns som en riktig lyxkväll minsann och vi har verkligen något att fira nu också då min dotter ringde mig igår och berättade att hon fått ett långvikariat på 100 % på en förskola. Ingen blev gladare än jag över det samtalet. Det känns så underbart skönt att bägge barnen har jobb och tjänar egna pengar. Ingenting annat kan göra en förälder så nöjd och glad och stolt.

 

Annars så var det ett tag sen jag skrev nu och ärligt talat så har jag inte tid att blogga. Jag har en gång för alla bestämt mig för att mina träningsdagar går i första hand nu. Tre till fyra dagar i veckan tränar jag och för övrigt så försvinner den övriga tiden till jobb, matlagning, städning och just nu för tillfället en hel del tv program som jag följer slaviskt.

 

¤ Pengarna på bordet

¤ True talent

¤ Idol

¤ Robinsson

 

Sen händer det en hel del roliga saker hela tiden också.

Vi har tex varit iväg på kryssning

  

För några helger sen var vi iväg med Cinderella till Åland med våra vänner Stefan och Johanna. Det var jättekul. Party party på kvällen och dagen efter så njöt vi på spat.

Men det hände en rätt otäck grej. De har ju ett par bubbelpooler där inne och så vanlig bastu och ångbastu. Sen har de en relaxhall också där man kan hämta jouice, kaffe mm.

Hur som helst så skulle jag gå förbi ångbastun och in i relaxrummet och precis när jag passerat ångbastun och klivit in genom dörren in till relaxen så hörde jag värsta smällen bakom ryggen på mig. Då var det troligen så att glasdörren in till ångbastun hade fått någon lite spricka i sig så när en tjej öppnade dörren så exploderade hela glasdörren. Det låg glas överallt och kvar stog hon med bara dörrknoppen i handen. Usch då. Hon måste ju ha fått glassplitter över sig. Hon togs om hand sen men det kändes inte så kul att bada vidare sen. Det kunde ju vara glas i poolen.

 

Förra helgen var vi på husgung. Nu undrar ni, vad är det???

  

Jo husgung det är dans, rock och disco och live uppträdanden i en salig blandning på hotell galaxen i Borlänge. Dit for vi med våra vänner Åsa och Björn och bodde över en natt. Vi anlände dit tidig lördag eftermiddag och då åt vi supergod kinamat ute på stan.

Sen skyndade vi tillbaks till rummen för att snabbt byta om och

dra ner till relaxen med bubbelbad som de har där.

  

När vi kom in i omklädningsrummet så satt det några tjejer där inklämda och delade på en flaska vin. Vi undrade ju såklart varför de gömde sig därinne. Jo, sa de, det är en elak tant där ute som säger att man inte får ha med sig eget in dit.

Ok tänkte vi och gluttade ut. Vi såg massor av folk där ute och alla verkade ha eget med sig och där ute skymtade vi även våra män som hade vårt dricka med sig. Vi såg inte till nån elak tant så vi tänkte att vi nog kan dricka våra två cidrar som vi hade med oss in.

När den sista nästan var urdrucken så uppenbarade sig den elaka tanten som visade sig vara en rätt trevlig relativt ung tjej i strikt hotell kostym (ja hon såg mer ut som en p-vakt). Hon tände dock upp lyset i rummet och poängterade mycket riktigt att eget drickbart inte gick för sig därinne så det var bara att svepa i sig det sista och sen var det ändå dax att duscha.

Men så farlig var hon inte den där elaka tanten. Ha ha. Hon var rätt trevlig och gjorde ju bara sitt jobb.

 

Sen spelade vi lite kort på hotellrummet (som alltid) och sen blev det en riktig partykväll. Det var längesen jag hade så fruktansvärt roligt på krogen. Kvällen sa bara svish och jag hann både med att bugga, hoppa upp och ner och sjunga med i refrängerna till livebandet, ta plats på discogolvet för kvällens motionspass och hälsa på i schlagerbaren.

Kvällen avslutades med godaste nattpizzan från kiosken Libanon som ligger precis utanför hotellet. Ja jag var verkligen helnöjd med kvällen.

 

Men nu väntas en vit månad efter den kommande Lördagkvällen och då är månaden vikt för bra kost, mycket träning och ingen alkohol. Det vore väl själva den om inte nåt av de här sex extrakilonen ska kunna försvinna.

 

Men bara för det så betyder inte det att det blir en händelselös månad.

Nejdå inte alls. Jag ska ut på en massa roligt. Nästa vecka ska vi ut med jobbet och bowla och äta Tapas och sen ska jag följa med min dotter och hennes pojkvän till Ullared och handla julklappar och naturligtvis lite smått och gott till mig själv också.

Det ska bli skitkul.

 

Nej nu är det snart slut på det där förbaskade travet på tv:n så då får jag äntligen titta på true talent som jag spelat in.

Vem vinner true talent?

 

Det gör Sofia. Hon har en makalös röst och jag hejjar på 17 åringen med den underbara rösten. 1 miljon står på spel!

 

Vem vinner Idol?

 

Det gör helt klart Amanda Fondell tätt följd av Molly. Men Amanda är en sån underbar människa på chen och hur en sån blygsam person bakom chen kan blomma ut så under bästa sändningstid är för mig en gåta. Jag bara säger det. Heja Amanda!!

 

Nej nu blir det som sagt var true talent och sen ska jag faktiskt lägga mig och läsa det sista i läxboken. Ja ni hörde rätt. Jag går en utbildning i vägledande samspel och nu har vi fått värsta läxan och den ska vara utförd innan 17 November då vi ska till Stockholm för dag två i utbildningen. Idag tog jag mig friheten och gick hem ett par timmar tidigare från jobbet och sen sträckläste jag boken så nu har jag inte många sidor kvar, typ 40 kanske. Det känns skönt.

 

Kram på er allihop där ute!

Får titta in på era bloggar en annan dag.

 

Vickan

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards