annehlie

Alla inlägg under november 2010

Av Annehlie Eriksson - 26 november 2010 21:43

  

Minns ni svinet alla var så fruktansvärt rädda för förra året????

Mmm så även jag. I år är det nya Hong Kong influensan som ska komma och svepa med sig en hel surv av människor med sig upp i himlen....sägs det.

Hur som helst, så sjuk tror jag ju förstås inte att jag blir OM jag får årets influensa men i allafall så har jag gjort mitt val att inte ta någon spruta i år. Då är det ju bara så att fler människor än mig tänkt samma sak (jag skiter i det i år) men faktum är ju att ju fler människor som tänker att man ska åka snålskjuts på de som vaccinerar sig, ju fler får influensan.

Nu tror jag att den har kommit hem till oss! Ja influensan alltså. Nej då inte jag, inte än men min dotter hon har defenetivt influensan kan jag säga.

 

HÖG FEBER (40.3 hade hon idag), jätteont i halsen, som vid halsfluss men det är absolut ingen halsfluss har jag konstaterat efter att nu tittat henne i halsen i två dagar. Panodil hjälper....i två timmar, sen är hon tillbaks i dimman igen.

Ja det var inte kul att lämna en kokhet tjej hemma idag och gå till jobbet. Jag trodde jag skulle bränna mig på henne! Satte in ett par glas vatten och tvingade i henne två panodil. Tackade gudarna för att min man var hemma till elva iallafall och kunde ta hand om henne.

 

Efter en ganska tuff dag på jobbet ringer min mamma mig på jobbet och i princip skäller ut mig för att jag lämnar min stackars dotter hemma så sjuk och går till jobbet. "Hon är jättesjuk Annelie!!!" säger hon. Jag suckar. Ja hon är jättesjuk men hon är 18 1/2 år och det ska nog mycket till för att jag ska kunna vabba i det här läget tänker jag medan jag hummar med och tänker att det nog är bäst för alla om min mamma får skälla färdigt. Hon är ju trots allt bara orolig för min dotter.

 

Ärligt talat så var jag lite orolig jag också efter att min mor berättat att hon inte klivit ur sängen på hela dagen och att hon nu skulle ta en stol att gå med in i köket för att kunna ta ett glas vatten och ett par panodil utan att svimma.

  

Influensa? Ja defenetivt. Det är inte ofta jag blir orolig när min dotter blir sjuk men när hon nu inte ens rört datorn sen igår, ja då är hon sjuk.

  

Det är inte alltid så lätt att ha en morsa som syrra. Det ska mycket till innan man betraktas som sjuk kan jag säga. För att komma till ett lassaret ska man nästintill vara dödsjuk ; ). En gång när Carro hade så ont i magen att hon kräktes på natten så valde jag ändå att vänta till dagen efter och när vi äntligen kom in så frågade läkaren "varför åkte ni inte i natt redan?" Ja  varför kan man fråga sig.

Nu är det dock inte så illa,bara en vanlig influensa men trots allt måste man ju pytsa i henne dryck och panodil, sånt som man säger till alla andra föräldrar att göra.

 

Det finns en risk till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hu då, vill knappt uttala den

Att jag ska bli sjuk. Det har jag inte tid med!!!!

På måndag ska jag till stockholm på utbildning (del 2 vilket betyder att om jag missar den så har jag gått del 1 helt i onödan) Dessutom missar jag en gratisnatt på ett av stockholms finaste hotell, god mat och härligt umgänge med trevliga arbetskamrater.

 

Ännu värre är det om jag blir sjuk till nästa helg. Då ska ju jag och älsklingen till stockholm och se musikalen

  

vi ska även då bo på ett lyxigt hotell och sen har vi hyrt ett spa på Lördag.

Så sjuk finns verkligen inte i mina värsta mardrömmar ens.

Ta influensaspruta nu när influensan redan bor i huset är ju lika illa som att injicera influensan direkt. Nej jag kan nog tyvärr bara hoppas på turen.

 

Hur som helst, nu är det helg och precis som jag planerat så blir det iallafall julmys mitt i alla sjukdomar. Jag ska ju nämligen julpynta i morgon men först ska jag skjutsa min man i morgon bitti till en buss flera mil härifrån som ska ta honom ytterligare flera mil bort bara för att se några fyrbenta travare som galopperar omkring. Suck. Tänk vilka uppoffringar man måste göra som fruga. Men jag har minsann sett till att ta betalt med valuta för om några helger ska jag ut på julmys med jobbet ,om jag inte ligger i flunsa : ( , nej nu kom det där negativa över mig igen. Hur som helst , då är det hans tur att skjutsa mig : )

 

Nu är det idol. Heja Jay!!!!

 

kram Vickan

 

Av Annehlie Eriksson - 25 november 2010 22:37

   JAG ÄLSKAR DIG DAVID!

 

  

Igår när jag kom hem från jobbet så stog den här fina rosbuketten på bordet. Den var från min man till mig och det var sju röda rosor i buketten som symboliserar "jag älskar dig"

Jag blev så klart jätteglad och nu gör jag som blomsteraffären sa, att byta till hett vatten varje dag så håller sig rosorna längst. De är så vackra!

  

Jag satte de på skänken, där kan de lysa med all kärlek som de symboliserar.

 

För övrigt så har det inte hänt något speciellt idag. Min dotter ligger sjuk i hög feber här hemma så pojkvännen ser ut att få stanna hemma i helgen. Förhoppningsvis piggnar hon på sig under helgen så hon kan fortsätta att fixa sitt nya rum.

Nu ska jag hoppa i säng och "söva" lite jag med. I morgon är en ny dag...arbetsdag.

 

Kram på er allihop därute!

 

Vickan

Av Annehlie Eriksson - 24 november 2010 20:16

SNART ÄR DET ADVENT

Åh om ni bara visste vad jag längtar efter att få sätta på lite julmusik och sen hänga upp julröda gardiner i fönstren, hänga upp de nya ljushjärtanen i köksfönstrret och tända ljusen med kaneldoft och bara mysa : )

Framåt kvällningen sen sätta på lite glögg kanske och bara känna av den ljuvliga advents stämningen. Den känslan slår verkligen vilken jäkla rolig fest som helst kan jag säga. Min man ska till Borlänge på travresa så jag får huset alldeles för mig själv. Ja Carro kanske är hemma förstås men hon håller på att flytta tillbaks upp på övervåningen så om nu pojkvännen kommer till helgen, som det lutar åt, så hålls de säkert mest där uppe, om de inte blir glöggsugna förstås ; )

 

  

GI fortsätter med framgång. Jag har kommit fram till en slags mellanvariant där jag varken är för hård eller för frikostig mot mig själv. Hur menar jag då???

Jo i veckorna så kör jag i princip ren GI metod. Alltså kött,fisk, kyckling och grönsaker. Alltså ingen pasta, ris eller potatis, ett par frukter om dagen och mackorna är helt bannlysta. Inte ens de goda nybakta frallorna på jobbet som kommer direkt från bageriet kan locka mig på vardagmornarna längre.Alla onsdagar kör jag GI soppa och en frukt till kvällsmat och dagen efter köper jag en sallad på jobbet. De övriga dagarna gör jag goda GI måltider. Frukosten hemma består av fil med fruktsocker eller fäska bär i.

 

Lördagar är min "unna mig dag". Det betyder inte att jag stoppar i mig så mycket onyttigt som möjligt men då lägger jag till pasta, ris eller potatis, jag byter ut filen mot ägg istället och om jag är riktigt sugen så kanske jag till och med tar EN macka då. Framförallt om vi har tunnbröd hemma. Inget godis men gärna lite popcorn till tv kvällen. Vin till maten och någon drink framför tv:n.

 

Är det fest så är det fest och då tänker jag inte så mycket på vilka alkoholkalorier jag får i mig. Jag dricker det som är gott men jag skippar chips och dip. Inget smågodis!!!!!

 

Om jag vet att jag snart ska iväg på något som nästa vecka en måndag och tisdag där det defenetivt kommer att mumsas onyttigheter, ja då är det bara att ta skeden i vacker hand och leva nyttigt helgen innan istället.

 

Lite så är min filosofi och än så länge funkar den iallafall. Jag rasar inte i vikt och mått men för varje vecka så går kilon och centimeterar åt rätt håll.

 

Nu har jag kommit igång med träningen igen också och det känns riktigt skönt att ha träningsvärk igen.

 

Men som sagt var, jag mår inte dåligt av att ta en liten bit godsak som häromdagen när jag och min dotter fick något flögg och plötsligt bakade pepparkakor.

  

Då syndade jag och tog några stycken men grejen är den att det fixar kroppen bara man inte tänker att "nu har jag redan syndat så då kan jag lika gärna lägga ner hela grejen" Det är då man misslyckas. Så länge man kan köpa att man har svaga stunder så går det mycket bättre att ha karaktär den övriga tiden.

 

Idag var jag förresten in på synsam. Skulle fixa nya linser och göra en synkontroll. Jag gör synkontroll varje år och i år fick jag nån ny tjej som börjar jobba där som lade ner mycket tid på lilla mig. Jag hade nämligen mycket frågor och olika funderingar den här gången. Linserna funkar bra och jag ser helt ok på långt håll men på nära håll! Nej den synen är inget att ha längre. Dimma skulle jag vilja säga. Har ett par glasögon som jag haft i flera år men jag gillar de inte något vidare så de blir mer eller mindre en reserv bara. Har egentligen bestämt mig för länge sen att så fort jag hittar ett par glasögon som är WOW så köper jag de, oavsett vad de kostar...nästan. Men inget WOW har dykt upp och förväntade mig egentligen inte något WOW idag heller. Gick runt i butiken och provade några och som vanligt...inga passade. De såg skitsnygga ut på väggen men ack så hemska när de kom i mitt fejs.

 

Min dotter var med inne i affären och helt plötsligt så stog hon där med ett par calvin Klein glasögon i handen, rödaktiga. "prova de här" sa hon. "Nej men herregud jag passar absolut inte i rött!" sa jag i samma stund som jag satte på mig de och förväntade mig ett gott skratt när jag tittade mig i spegeln.

Vet ni vad som hände?! Jo jag har ÄNTLIGEN funnit mina glasögon som jag letat efter i flera år. De glasögonen var bara ett med mig. Jag har redan bestämt mig. De ska jag ha. Jag fick låna med mig bågarna hem men jag har redan bestämt mig.

Vad tycks?

 

HISS......

ELLER DISS?

 

Så här såg jag ut i mina gamla lumpisar som nu ska få åka en enkel biljett till sopstationen.

 

Om jag får ett par glasögon som jag gillar så kanske jag till och med kan börja använda de mer än liserna och i så fall kommer läsögonen att lösa sig automatiskt för utan linser eller glasögon ser jag skitbra. Men jag ska införskaffa mig ett par läsisar också att kombinera linserna med men det får bli en senare fråga.  

 

Jaha nej nu ska jag gå och kika hur det går för dottern där uppe. Jag hör hur hon håller på att möblera om hela övervåningen : )

I morgon ska jag berätta varför jag älskar min man till 100 %. han är nämligen den underbaraste i hela världen och igår överaskade ham mig verkligen.

 

Kram Vickan

     

Av Annehlie Eriksson - 21 november 2010 14:40

  

Nu har den stora familjen blivit den lilla familjen igen och nu sitter vi här i soffan jag och min man igen och njuter av tystnaden och tittar på gamla repriser på tv:n : )

Om några timmar ska jag hämta dottern vid tåget och sen är vardagen här igen. Ganska skönt med vardagar ändå. Fast som sagt var i morgon är det en liten annorlunda måndag eftersom jag är ledig från jobbet men jag har ändå massor att göra.

 

Som sagt var så spelade vi spel både i fredags och i går. Igår var det dock bara Robin, Vanessa och David och jag här hemma så det blev god mat, slappa lite i soffan och sen ytterligare en spelkväll. Kvinnorna mot männen i det nya spelet och tyvärr så vann ju männen då : (. Ja ja de hade bara tur. Vi tar de nästa gång.

  

Spelet eftersnack vann min son så det blev dubbel mans tur där. Hmmm.

  

 

Förresten så hade Robin med sig sitt wii spel och jag dansade dans spelet för första gången. Gud vad kul det var! men oo så jobbigt. Jag var helt trött och slut efteråt.

  

 

I morgon ska jag börja träna igen har jag bestämt. Det vill säga börja dansa zumba. Om foten är frisk nu? Nej faktiskt inte men den är ändå mycket bättre efter en månads vila. Jag har en röntgen tid och så länge jag fortfarande har ont i foten så tänker jag gå dit. Men det ska bli riktigt kul att börja träna igen. Har verkligen längtat så efter just zumban men ska ändå ta det lite lugnt med träningen. Det blir inga dagliga träningspass.

 

Har ju kört GI nu under några veckor, inte slaviskt. Helgerna har det slarvats en hel del men jag har ändå försökt att tänka till och under veckorna har jag så gott som kört slaviskt. Detta har i allafall resulterat i en nedgång i vikt och mått så jag hoppas på att få fart ordentligt på det nu när jag sätter igång med träningen igen.

 

Nej nu ska jag fortsätta mysa i soffan här innan familj på två blir tre igen.

 

kram Vickan

Av Annehlie Eriksson - 20 november 2010 20:11

  


Hej allihop!

Nu var det ett tag sen jag skrev nåt igen så jag tänkte bara tala om att jag lever : )

Det har varit lite turbulent i min vardag minst sagt den här veckan så bloggen har mer eller mindre fått stått över. Det enda jag kan säga är att skaffa barn är ett livslångt föräldraansvar. Det upphör defenetivt INTE vid 18 års ålder iallafall. Men det visste ni väl redan alla föräldrar där ute ; )

Nu har dock orkanen tonat ner sig till en lugn och rätt behaglig bris. Tur man är en optimist för visst är det så att allting alltid ordnar sig till slut.

 

Hur som helst så nu är det helg och jag har mina stora barn här hemma på besök. Det händer inte så ofta nuförtiden eftersom de också jobbar och pluggar och har fullt upp på sin fritid och dessutom har de två små sötnosar hemma som stjäl stor del av deras tid. Ja alltså de har inga barn än, än är jag ingen farmor, men de har två små kissekatter och de kan tyvärr inte följa med hit eftersom min man är allergisk mot de små sötnosarna. Men nu är sonens pappa där och pysslar om de under helgen.

 

Vad gjorde vi igår då. Jo vi kollade idol såklart. Jay var ju bäst som vanligt men nu är det ju så att de bra också börjar åka ur. Jag tyckte nog ändå att det var rätt att Olle och Andreas duellerade. Vem som skulle åka av de två var dock ej solklart för min del men nu blev det Andreas.

Sen spelade vi spel men vi hann bara med förfest spelet.

Ikväll är det tänkt att vi ska testa de andra spelen.

 

För övrigt så  kan jag bara meddela att det här blir en underbar

MÅNDAG

för då har jag nämligen tagit en semesterdag. Vad jag ska göra???

Absolut ingenting!!!!! Bara softa och ta det lugnt kan jag meddela.

 

Däremot så längtar jag oerhört mycket efter nästa helg. Varför? Jo för då är det första advent och jag ÄLSKAR att adventspynta.

 

Nu ska jag kika runt på era bloggar lite och sen ska jag fortsätta ta hand om ungdomarna här hemma.

 

Kram Vickan

Av Annehlie Eriksson - 13 november 2010 18:05

VI HAR VARIT PÅ LADIES NIGHT!


Fan vad kul vi hade alltså. ursäkta svärordet men  en sån här gång måste man få svära för så jäkla kul som vi hade den här kvällen var det längesen jag hade. Jag har varit på ladies night en gång tidigare för många år sen och tyckte redan då att det var en riktigt kul tillställning men kvällen igår tog banne mig priset. Vi hade som sagt var VIP biljetter vilket kan verka lyxigt för dyrt var det, 1000 spänn för en biljett men det var värt varenda krona och jag tvekar inte en sekund att boka VIP biljett nästa år igen.

Vi var som sagt var 9 tjejer som gjorde örebro stad osäkra den här kvällen (en av tjejerna fick förhinder. Stackars hon. Om hon visste vad hon missade!)

 

Dagen började med att jag jobbade fram till halv två så det blev racefart hem till Nora. Först ner på stan och hämta ut pengar, en snabb sväng in på Thomas kläder och hittade en skitsnygg top som passade perfekt till mina svarta lackleggings. Hämtade min dotter på praktikplatsen (hon skulle också med på ladies night)och sen hem och in i duschen, korkade upp en varsin cider och sen var det bara att börja slåss om spegeln, hårfönen och plattången : ).

Till slut så satt vi iallafall på bussen på väg till örebro.

  

Så såg jag ut festfixad och färdig men jag bytte till en annan top sen då jag som sagt var hittade en ny i sista sekunden.

Vi började kvällen på en pub som hette maxim där vi tog en varsin fördrink hela tjejgänget och vid kvart i sex så tackade vi för oss och fortsatte mot conventum och ladies nights förfest.

  

Här har vi min vackra dotter som tillfälligt fick ta hand om både min och sin fördrink som ladies night bjöd på. Jättegoda drinkar var det!

  

Här har vi Nenne, min dotters före detta svärmor och hennes två väninnor. Jättehärliga tjejer verkligen.

Därefter minglade vi runt litegrand bland alla överaskningar som fanns till oss ladies på övervåningen. Det var olika tävlingar, om man ville fick man bli gratis stylad i håret (jag stog över),

Smart eyes var där och man fick ett par rosa solbrillor och sen blev hela gänget fotat. Fotot har inte kommit ut på deras hemsida ännu men så fort det har kommit ut så lovar jag att stoppa in det här i bloggen.

Så länge kan ni ju få se ett par vackra bilder på mig och dottern i solbrillorna : )

  

Me!

  

Carro!

 

Tiden gick så fort och rätt som det var så var det time att gå ner och sätta sig vid bordet där tvårättersmiddagen skulle bli serverad och showen skulle bli. Vi hade såklart ett bord längst framme vi scen.

  

Nennes väninna och Nennes mamma.

  

Vet inte vad Nenne sysslar med på den här bilden men jag tror hon försöker visa oss andra vad mycket hon lyckats att samla i sin väska under förfestern, små minimorötter, chokladbitar, provprodukter från Aco mm.

  

Min dotter trivdes som fisken i vattnet på sin allra första ladies night. Se så mycket trevligt man får vara med om när man fyllt 18 år!

Skål på dig gumman men kom ihåg att halva vinflaskan är min.

Maten var också supergod. Kyckling och potatispurekaka till varmrätt och en superdupergod efterätt med vit och mörk choklad. Mmmm och så en jättegod karamellbailys typ till kaffet.

 

Sen kom första överaskningsmomentet. Under tiden vi åt så sprang det omkring några människor och valde ut fem personer som fick en varsin glam sjal runt halsen. De fem tjejerna fick sen gå upp på schen och tävla om resecheckar. De skulle sjunga och det gällde att komma på låtar kvickt och bara sjunga en liten snutt.

  

Här är de utvalda brudarna. Hu då. Tur man inte blev utvald. Då hade man ju inte haft något annat val än att ställa sig och sjunga. De var verkligen jätteduktiga allihop.

  

Den här tjejen vann och som pris fick hon sjunga en hel låt själv (artist för en kväll) och sen vann hon som sagt var resecheckar.

 

Sen började showen. Den började med att Martin Stenmarks bror David som är skaparen till ladies night sjöng.

  

Han var riktigt bra på att sjunga också.

Sen kom han.........

  

Martin Stenmark. Han är ju en riktig ladies night dröm!

  

Här har han fått sällskap av Andreas Johnsson och Måns Möller.

  

Måns är ju riktigt härlig alltså. Han stog ju för de flesta skratten där inne, det måste jag ju säga. Han kan det där med att bjuda på sig själv. Ha ha.

Brolle var ju med också. Wow vad snygg han är den killen! Ja jag måste ju säga att Brolle, Andreas och Martin var ögongodis så det räckte och blev över denna kväll : )

   

Andreas Johnsson.

 

Sen spelade killarna tjejer som satt i bastun och pratade om gårdagens kväll på ladies night och om kvällen med grabbarna.

  

Här är det Brolle och Andreas som spelar teater.

Det hela avslutades med att Måns Möller sjöng sången om sig själv, att han är som han är : ) iklädd endast kallingar och en kort liten handuk  lindad runt midjan.

  

Kolla förresten Nennes assnygga tatuering som hon nyss gjort. Den gillar jag väldigt mycket.

  

Fler bilder på grabbarna.

Ett boyband som dansade för oss blev det också som ett överaskningsmoment mitt i showen. De var jätteduktiga på att dansa.

 

kvällen avslutades med det här numret

  

 då Måns fick stå längst fram och då alla kvinnorna i publiken vrålade Måns!!!!

Ja än en gång. Vilken otroligt härlig tjejkväll!!!!

 

Ja just ja höll ju på att glömma bort det här överaskningsmomentet då de valde ut en tjej som de ropade upp på schen. Hon fick sätta sig på en stol på schen där hon fick en enda uppgift, att inte lämna tronen vad som än hände.

  

Ut på schen kom det en massa snygga dansare och rätt som det var så hade de burit ner tjejen till de sittandes på tronen.

Hon fick en ögonbindel för ögonen och sen blev dansarna väldigt närgångna kan jag säga ; ). Se men inte röra brukar man ju säga men här blev det verkligen tvärtom, röra men inte se. ha ha.  

Jag förstår att ni tisslar och tasslar om de snygga grabbarna på schen. Säger bara en sak "jag vill också vara med och leka" ; ) ha ha.

 

Klockan elva var showen över och nu gällde det att köa då alla ladies skulle ha ut sina kläder samtidigt. Sen bar det av till efterfest på Ritz. Ritz är säkert ett jätteroligt ställe normalt men igår var det så fullt av folk därinne att det inte gick att röra sig, än mindre dansa. Vi var kvar ett kort tag men eftersom det varken gick att komma frm till nån bar eller ut på dansgolvet så bestämde vi oss för att gå därifrån.

Någon tidigare buss gick inte så vi fick vackert vänta en timme på halv två bussen. men det gjorde inget. Då fick vi en bra anledning att dra till donkan och köpa en mc feast & co och en en milkshake.

Men nog var det bra skönt att komma hem sen.

  

och det var jag med.

Kort på mig idag vill ni inte se. Vaknade med tidernas huvudvärk idag och kom upp ur sängen typ ett. Caroline mådde prima och drog till örebro på shoppingrunda med Davids dotter. Tänk vad livet är orättvist ibland.

Men nu mår jag prima. Kollar reprisen på idol som vi ju missade igår och snart ska vi se den nya Beck filmen. Skön hemmakväll ikväll.

 

I morgon bär det av till Avesta för att fira fars dag och Davids mamma som fyllde år i fredags.

 

Ha det så gott nu allihop för nu börjar maken klaga i soffhörnet : )

 

Vickan                 

Av Annehlie Eriksson - 8 november 2010 21:18

     

Tjilevippen!

 

Förstår att ni är nyfikna nu på vad jag hittade i ullared och naturligtvis så ska jag visa er ett litet smakprov på vad jag hittade i sveriges häftigaste varuhus.

För övrigt så är det nu en ny vecka på ingång. Har varit en lång dag i dag men nu sitter jag här ensam i soffan framför "my computer" och myser framför en härligt sprakande eld. Mannen är på jobbet och dottern är i Avesta. Ja det gäller att ta vara på den ensamma stunden : )

 

Allt annat än lugnt var det på det här plejset i helgen

 

 

Jag och dottern åkte buss till ullared så mitt i natta åkte vi till örebro för att parkera bilen och kliva på bussen. Sen sov vi hela resan ner (i allafall jag) och klockan halv sju så var det dax att kliva av bussen och börja köa. Kön var redan då ganska lång och det gick till och med gekås vakter runt där och styrde upp kön : ) Det duggregnade lite men vad sjutton gjorde det. Snart skulle vi vara inne i alla tjejers paradis. Hi hi.

Nio timmars shopping kan låta som lång tid men jag lovar att tiden bara säger svish. Jag hann tex knappt med heminrednings delen så jag funderar på att ta med min man dit i Januari och fynda lite till.

Hur som helst förutom en hel del julklappar så hittade jag det här.

  

En täckjacka, en vit. Jag hade siktat in mig på en vit så den här blev perfekt och varm och skön är den också. Jag hade ingen täckjacka men nu har jag en. Tror den kostade 249 kr typ.

  

Den här härliga långkoftan hittde jag också. En sån där typisk höst och vårkofta att ha på sig istället för en jacka. Inget nu till vintern kanske men kul att ha något att dra på sig i vår också. Jag tyckte om den!

  

En ny bag blev det också så nu slipper jag ta träningsbagen när jag ska ut på vift.

Jag vet, jag har tusen väskor i garderoben men kunde inte låta bli den här lilla vardags pärlan. Hade faktiskt ingen brun väska....tror jag.

   

Skärp. Sånt man inte heller kan få för mycket av : )

De här var nog mitt stora fynd i allafall. Två mysdressar och de var så härligt mjuka och sköna i plysh. Ja jag ÄLSKAR att dra på mig mysdressen till kvällen och bara vara. Då är det HÖST!

Mössa, vantar och sjal till vintern. Jag gillar inte mössor egentligen men den här mössan tyckte jag själv att jag var riktigt ok i och sjalen och vantarna var underbart varma och goa.

Hann in en kort vända på lampavdelningen och där hittade jag den här fina ljushållaren att sätta på väggen (t.v) och t.h ett ljushjärta att hänga i köksfönstret. Jag köpte två. Ska beställa en massa doftljus nu från min kompis som ska ha ljusparty  så då blir de här perfekta nu till jul. Tänk er ett juksmyckat rum med doftande kaneldoft i rummet. Mmmm jag älskar faktiskt advent och jul.

Bobbys produkter! Vi trodde inte det var sant när vi hittade frisör produkter i ullared. Köpte på mig både shampo, balsam och hårspray.

 

Härligt doftande tvålflaskor köpte jag också. Både vackra och väldoftande.

 

Sen köpte jag en ny hårfön och en ny plattång. Det är först nu jag förstår hur värdelös min förra plattång var! Även hårblåsen var mycket bättre så jag är helt enkelt skitnöjd med köpet. 150 kr för bägge två, det kan man inte klaga på.

  

Nej någon ansiktslytning har man ju inte råd med direkt ; ) så det får bli mauell ansiktslytning. Köpte på mig lite antirynkmedel få se om det har nån effekt. Ha ha. Iallafall så känns huden mjukt babylen av produkterna, det måste jag ju säga efter att ha använt de i två dagar bara. Köpte en dagcreme, en nattcreme, en ögoncreme och ett serum av något slag. Nu får vi se om produkternahåller vad de lovar. Synbart resultat om en månad står det på asken : )

 

Vi har en tradition här hemma sen långt tillbaks när barnen var små och det är att varje år lagom till jul så köper jag lite nya spel och på julen när alla barnen är hemma så spelar vi de nya spelen.

Det blev tre nya spel i ullared.

  

En lite upp och nedvänd bild men EFTERSNACK heter spelet. Det är naturligtvis roligare ju fler man är när man spelar. Det går ut på att svara ärligt på frågorna skriftligt och sen ska man gissa hur många som svarat ja och nej. man får dock aldrig reda på VEM som svarade ja eller nej. Det blir nog många härliga skratt under spelets gång gissar jag.

Kampen mellan kvinna och man. Verkar skitkul! Kort sagt går det ut på att som kvinna kunna så mycket manliga frågor som möjligt och som man så mycket kvinnliga frågor som möjligt. Kan spelas enskilt eller i grupp tjejer mot killar.

Förfest spelet. Ett häftigt partyspel. Let´s party!

 

Om ett par helger kommer min son och svärdotter hem hit så då får vi väl tjuvstarta lite och se vem som egentligen är BÄST. Det kvinnliga eller det manliga könet. Jo jag vet ju såklart svaret redan ; ) Det är ju såklart VI det kvinnliga könet men ska nu också bara överbevisa männen också.

 

Ja vad köpte jag mer. Ett par snygga tights i strumpbyx modell, hårfärg till det här...

Var tvungen att färga löshåret för att det skulle bli samma blonda färg som på mitt eget hår. Jag köpte förresten en ny smink neccesär också, en björn borg men den glömde jag att ta kort på.

Mycket nyttoprylar också. Nej nu kommer jag inte ihåg nåt mer men jag har säkert glömt hälften  ; )

 

På vägen hem stannade vi vid ett fik och då var jag så kaffesugen att jag höll på att dö. Ja det blev ingen GI dag den här dagen minsann. Cafe latte, spagetti bolognese och på vägen hem den här lilla godingen

Men nu är det slut på frossandet. Tillbaks i det hälsosamma livet igen.

 

Foten då? Jodå den klarade trippen rätt bra. Med hjälp av lite värktabletter och bra skor så kan jag väl säga att den varken är bättre eller sämre idag. Fortsättning följer.

 

Nu känns det som att det är dax att krypa ner i sängen och sussa. Ny dag i morgon igen.

 

Kram Vickan                                  

Av Annehlie Eriksson - 5 november 2010 15:34

  

Hej allihop!

Den här veckan har jag inte bloggat mycket och det ser tyvärr ut nu så en period att det blir dåligt med bloggande eftersom jag har extremt mycket på jobbet just nu så det blir en del övertidskvällar och de kvällar jag kommer hem i tid så är jag verkligen helt slut och dimper direkt ner i soffan och sen vidare i säng.

Jag ser tyvärrr ingen ljusning just nu, snarare tvärtom men det brukar ju vända till slut så man får väl hoppas på det även nu. Jag och min kollega har diskuterat vissa lösningar för att lösa problemet innan vi går i väggen bägge två. Framför allt så måste vi nog försöka göra ett riktigt grundschema där den administrativa tiden finns inlagd och sen är det ju faktiskt upp till oss att se till att den blir administrativ så att man inte bokar in någon för att vara snäll. Tyvärr är vi såna bägge två och vill alltid våra föräldrar och barn väl och sen bokar vi på ej tillgänglig tid och sen blir den administrativa tiden på kvällstid efter jobbet eller vid ett eventuellt uteblivet besök. Inte bra! Vi måste börja visa vad vi egentligen gör om dagarna känner jag!

Sen har vi krav och förväntningar på oss från alla håll och kanter, och då menar jag förutom från våra familjer som naturligtvis kommer i första hand, nej det är möten och träffar både från vårdcentralens sida, barnhälsovårdens sida och familjecentralens sida. Vi måste börja bli tuffare och säga nej, nu är det fullt!

Faller en av oss så tar vi absolut med den andra i fallet och då faller hela verksamheten känns det som.

Vi är dock optimister bägge två så det här ska vi nog gå i land med ; )

Har iallafall börjat med att ta en extra ledig dag den här månaden ihop med en långledig helg. Det låter motsägelsefullt men jag känner att jag måste ta ett steg tillbaks nu och pyssla om mig själv lite för att få kraft och ork att kämpa vidare i det kaos som jag lever i just nu.

 

Den här veckan har varit kaotisk privat också och det orkar jag inte med när arbets situationen ser ut som den gör så den här veckan har inte varit mig nådig kan man säga men nu känns det som att det mesta ordnat upp sig igen och jag drar en djup suck och hoppas på lite lugn och ro nu.

 

Om nio timmar är jag iallafall på väg till det här plejset med min dotter

 

  

Det ska bli jättekul! Jag känner redan hur det killar i magen av förväntan. Hi hi. Vi ska åka buss dit så bussen går i natt och allt är laddat och färdigt. Dricka och baguetter och kaffet fixar vi lite senare. Vi får väl se vad jag kommer hem med men det brukar ju bli några tusenlappar som försvinner på de här resorna.

 

  

Den här kursgården besökte jag i onsdags också. Terry Evans har jag ju skrivit om förut. För den som inte vet det så är ju jag väldigt intresserad av den andliga världen och Terry Evans bedriver ju olika kurser i det andliga. Nu var jag inte där för att gå på kurs utan jag var där som en av alla "försökskaniner" då hans elever för första gången skulle agera inför publik. Jag har varit på både storseanser och privata sittningar tidigare men den här gången var det första gången som jag var på en psykometeri kväll. Alla är så otroligt skickliga och duktiga! Jag är verkligen fascinerad måste jag säga.

 

Hur som helst, psykometri har ingenting med andevärlden att göra utan mer med ett utvecklande av sig själv, att utveckla sin intution kan man kanske nästan säga för de elver som lärt sig detta.

Man skulle ta med sig en sak dit, en sak som bara jag har haft, alltså absolut inget arv. Jag tog med en ring som inte är ett arv och som jag vet att ingen annan har haft för ingen har så små fingrar som mig : )

Alla fick gå in i ett rum och där fick man linda in sin sak i hushållspapper och lägga på en valfri siffra som man sen skulle komma ihåg.

Sen kom medium elverna in och gick upp en och en och valde en varsin siffra, tog papperet med saken i handen och kände och sen började de beskriva personen som ägde föremålet. Allt från personlighet till saker man varit med om från 0 år till nu. Ingen framtid alltså.

 

Monica, så hette hon, tjejen som valde mitt nummer, prickade min personlighet klockrent. Den där ringen kändes nästan magisk efteråt att sätta på sig.

Nu har jag bestämt mig, jag ska också gå den där kursen. Jag har till och med varit så nära att jag kommit med som elev och tackat nej. Den gången var kostnaden en stor anledning men det var också en slags rädsla som gjorde att jag hoppade av. Jag är fascinerad men samtidigt lite rädd för det okända eller rättare sagt rädd för att pandoras ask ska öppna sig för mycket eftersom den redan står på glänt och jag har redan upplevt en hel del. Samtidigt också rädd för att jag ska blockeras och inte komma nånstans i min utveckling. Tänk att stå där framme som elev och bli helt blockerad. Vilken mardröm!

Hur som helst nu får det vara slut på fånerierna. Det här har jag velat så länge jag kan minnas nu. Nu har jag dessutom fått Monicas mailadress och hon skulle med glädje hjälpa mig med "läxorna" om jag bestämde mig för att gå och nu har jag bestämt mig. Gick faktiskt in direkt och tänkte anmäla mig när jag kom hem igen medn då var intresselistan stängd : ( (den var öppen förra veckan) så nu måste jag vänta tills den öppnar igen. Den gången lovar jag er allihop att jag inte ska fega ur.

 

Oj nu måste jag rusa. Ska vara hos frissan om en kvart. Hon bor visserligen granne men måste fixa mig lite innan.

 

Ses senare.

 

Kram Vickan

 

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards