annehlie

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Annehlie Eriksson - 8 oktober 2010 12:52

Halojsan!

 

Ja idag är man ledig. Skönt med lite sovmorgon faktiskt. Sitter här med en god kopp kaffe och gottar mig. Ute är det typiskt höstväder men idag regnar det inte iallafall som det gjorde igår. Hoppas verkligen inte att det blir regn i helgen för jag ska nämligen ut på ett litet äventyr i helgen.

Minns ni den här bilden

   

I en sån ska jag sova på Lördag natt : )

Jag ska ta det från början. Jag blev tillfrågad av min arbetskamrat Jessica om jag ville hänga med henne och sju andra tjejer ut på vandring. Tja varför inte tänkte jag. Hon berättade då att vi skulle ut på en vandringsled som ligger i närheten där vi bor och vandra 1 1/2 mil ungefär. Vi ska naturligtvis ta med oss kaffe och någon  god picnik att gotta oss med på vägen. Ok tänkte jag, roligt sällskap (det blir det alltid när tjejgäng drar ut på äventyr) och dessutom gratis motion och frisk luft. Kändes helt ok att hoppa över zumbapasset för ett vandringspass istället.

 

När vandringen är över är det meningen att vi med trötta ben ska återvända hit

 

för i den här lantliga miljön ska vi nämligen återhämta oss och stanna över natten.

När vi kommer dit på eftermiddagen blir vi bjudna på fika och så får vi ett härligt fotbad med dödahavs salter. Kommer säkert att bli underbart  efter denna långa vandring.

Lite senare dukas det upp en underbar middag som består av fläskfilé och potatisgratäng. Vill man ha någon alkoholhaltig dryck till maten så får man ta med det själv så det har vi väl tänkt att göra. Ett glas vin till maten är ju aldrig fel.

 

Sen på kvällen kommer belöningen

   för då ska vi bada badtunna och jag förmodar väl att det blir några glas vin där i badet då också : ) Skönt ska det bli iallafall.

Jag misstänker att vi kommer att bli trötta i ganska god tid denna afton så inte alltför sent så sussar vi nog gott i de där små lappkåtorna som jag visade på bilden

innan. Här är en till bild. Det är som ett litet samhälle med kåtor. Man kan sova sex i en kåta men vi är åtta st så vi bor fyra i varje.

  

  

Så här ser kåtorna ut inomhus med golvvärme och vedspis. Visst ser det mysigt ut!!!!

Jag ser iallafall fram jättemycket mot den här Lördagen.

Naturligtvis får vi även en god frukost morgonen därpå innan vi skils åt.

 

Snart ska jag träffa en av mina andra arbetskamrater inne i Örebro så nu måste jag snabba på här och göra ett ryck så jag ser presentabel ut. ha ha.

Sen ikväll blir det idol soffan som vanligt.

 

Kram kram

 

Vickan

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards