annehlie

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Annehlie Eriksson - 16 oktober 2010 12:17

Godmorgon!

 

Jo jag vet, det låter helt sanslöst att säga godmorgon kl tolv på dagen men jag sov faktiskt till elva idag och det var välbehövligt efter den här otroligt hektiska veckan. jag har kommit på mig själv att det nuförtiden är ganska många "otroligt hektiska veckor". Vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken men det tål att tänkas på iallafall.

Hur som helst så är jag fortfarande döförkyld. Hostan, snuvan och nästäppan vill helt enkelt inte gå över och jag känner mig ganska trött och sliten av just förkylningen. Börjar bli trött på det här nu. När jag tänker efter så har jag inte varit riktigt frisk sen jag fick lunginflammationen för snart tre månader sen. Nu har jag iallafall bestämt mig för att ta den här helgen som ett sista försök i att bli frisk (har ingenting planerat i helgen mer än ljuvliga höstpromenader och mys i soffan med älsklingen). Känner jag mig sen inte på tillffriskningsvägen efter en sån återhämtningshelg så tänker jag själv ordinera en näsodling och en CRP på mig själv för att se så jag inte går och drar omkring på några andra envisa basselusker. Ibland kan det ju vara så att man tror att man går och drar omkring på en envis förkylning men så är det nån listig bakterie som ligger där i bakvattnet och myser och bara ropar hurra över att lilla fröken inte har förstånd nog att skaffa sig ett antibiotikum. Som sagt. Fortsättning följer.

 

För övrigt så har jag inte hunnit med att blogga förrän nu. I måndags jobbade jag sent (hade föräldragrupp) och i tisdags for jag mest omkring här hemma och provade kläder och packade prylar till konferansresan som vi skulle åka på nästa dag.

Hade ärligt talat ingen lust att åka, det brukar inte riktigt vara jag som säger så men jag tror än en gång att det var förkylningen som tog ut sin rätt. Jag var trött helt enkelt.

Hur som helst så åkte jag naturligtvis och både konferansen och att få umgås privat utanför arbetet blev toppen.

 

Det var till Haga slott utanför Enköping som vi åkte med bussen tidigt på onsdag morgon. När vi kom fram fick vi naturligtvis gott fika det första vi fick så vi fick lite energi men sen satte vi igång med vårt konferansmaterial som vi hade. I första skedet satt vi BVC och barnmorskorna i en grupp och arbetade. Inga problem, det är ju knappast nån av oss som inte är talför, snarare tvärtom ; ) så det blev en hel del ark nedklottrade när vi återvände till konferanslokalen.

  

Här är de mina goa arbetskamrater. Barnmorskor de tre till vänster och så min närmaste kollega Jessica till höger. Det fattas en barnmorska som tyvärr inte kunde följa med på de här dagarna. Synd tyckte vi : (

 

Till lunch sen fick vi lasagne och den var så mmmmm. Ja överhuvudtaget så var maten på Haga slott ett enda stort plus. Vilken salladsbuffé och god mat, god service. Förrätt, varmrätt och efterätt både på lunch och vid middagen. Vi fick nån rispudding med något sött till som efterätt den här lunchen minns jag. Det var gott men du kunde inte äta så mycket av den för då blev det för sött.

Sen fortsatte vi att jobba hårt i konferanslokalen till klockan slog fem.

 

Sen tog trivselgruppen över.

Vi har en trivselgrupp på vårt jobb där medlemmarna byts ut varje termin. Trivselgruppen ordnar med att hitta på något trevligt att göra utanför arbetstid en eller två gånger per termin men även med att skoja till konferansen lite. Idag hade de bestämt att vi skulle gå på tipspromenad.

  

Vi blev indelade i lag och det här är mitt lag. En sjukgymnast, en sekreterare, två sköterskor och en chef och så jag då (fotografen). Carin  (näst längst ut till höger) jobbar för övrigt också hos oss på BVC en dag i veckan som lite stöd.

  

Vi gick en slinga runt det här otroligt vackra slottet.

  

Frågorna var helkorkade och svaren ännu dråpligare men vi fick oss ett gott skratt och även om vi var mycket tveksamma till om det fanns rätta svar till de så fanns det iallafall det enligt trivselgruppen ; )

Kul var det iallafall och frisk luft fick vi också.

 

Efter det så sprang vi upp på våra rum som vi hade fått checka in till under lunchen. Det var flera olika hus vi bodde i lite utströdda. Jag och Jessica bodde ihop som vanligt och vi bodde i huset mittemot relaxen. Så nu var det tid för relax vilket innebar att vi snabbt hämtade våra badkläder och skyndade oss till relaxen som såg ut så här

  

Det fanns två bubbelpooler men den ena var bara fisljummen så vi slogs allihop om den varma. Det fanns naturligtvis bastu och ångbastu också.

  

Inte alltför stor bubbelpool men finns det hjärterum så finns det sjtjärterum vet ni ; )

Nu fick jag inget kort på när vi satt i poolen för då hade jag kameran ute i värdeskåpet men sen sprang jag och hämtade den.

  

och då  fick jag den här fina relaxbilden på en del av mina arbetskamrater iallafall.

En salig bladning av sköterskor och sjukgymnaster och så Jessica på bvc då.

  

Min goa arbetskamrat Eva som är barnmorska hos oss.

  

och på Åsa, också barnmorska och Erika som är en av våra sjukgymnaster.

Hmm undrar just vart alla läkare tog vägen och sekreterarna????? Endera var de rädda för att visa sig i badkläder eller så hade de hört talas om min blogg ; )

Vi som badade hade iallafall det jättemysigt. Vi var väl där en timme ungefär. Sen var det dax att kila upp på rummet och göra sig i ordning inför kvällen.

Det tar tid för oss tjejer att fixa håret, fixa sminket och kolla sig i spegeln hundra gånger så att kläderna sitter rätt : )

  

Till sist satt vi där iallafall med ett glas vin och lite snacks upp piffade och klara. Min snygga kollega Jessica.

  

stureplans bruttan Åsa

  

och så Eva som alltid är så där naturligt snygg oavsett om hon är på fest eller på jobbet. Orättvist. Jag vill också vara en sån!!

 

Sen var det iallafall dax för en fördrink på slottet samt uppvaktning av Jessica som ju har fyllt 40 år. Jag hade fått uppgiften att hålla ett tal för henne tidigare på dagen så talet var helt oplanerat kan jag säga men hur svårt kan det vara att hålla ett tal om en person som står en så nära som nästan sin egen familj och som dessutom faktiskt nästan bara har fördelar och som är så positiv i sin läggning att det bara inte går att prata negativt om henne. Nej precis, det var mer svårt att begränsa sig och sluta prata : )

Nu var det så trist att jag glömde kameran på rummet den här kvällen så jag har inga kort att visa från kvällen men den blev iallafall trevlig med god mat, gott vin (som vi naturligtvis fick betala själva för som ni vet så betalar inte lanstinget någon alkohol längre), några små lekar hann vi med under kvällen också innan det var läggdax. Jag var så trött att jag knappt orkade den sista timmen och då var klockan ändå bara halv tolv när vi lade oss. Det är inte likt mig så jag är inte frisk. Jordens huvudvärk hade jag också men som tur var så var den borta dagen efter.

  

Väl uppe på rummet så tog jag iallafall ett kort på halsbandet som Jessica fick av vårdcentralen och landstinget. Det hörde till ett likadant armband och ett par silverörhängen som hon också fick. Och så fick hon en otroligt vacker blombukett också men den har jag inga kort på.

 

Dagen efter jobbade vi vidare och den här förmiddagen hann vi också med en promenad i allén

   här gick vi ner mot sjön och ut på bryggan ut i den härliga solen. Det blåste men det var skönt ändå med lite frisk luft.

 

Det var våra konferansdagar och nu har vi idogt arbete här hemma för att jobba vidare med det vi kom fram till under de här två dagarna.

 

Ha det så gott allihop!

Lite senare idag ska jag läsa igen era bloggar för de har jag inte heller riktigt hunnit med.

 

kram

 

 

 

 

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards