annehlie

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Dag 14 av 30 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 16 mars 2013 21:14

 


Här kommer fortsättningen på det senaste blogginlägget och så här säger coachen idag.


Vårt mål är ju att bränna fett så att musklerna ska synas och för det så krävs hård och intensiv träning. han uppmanar alla oss tjejer att köra så tungt vi bara orkar (just nu så är jag nöjd med den vikt jag har och tanken är att jag nog kör på det en vecka tll och sen uppgraderar jag nog på sluttampen.


Coachen skriver också att vi inte behöver vara oroliga att vi ska få några "killmuskler" för att vi ökar vikterna eftersom vi ligger på minuskalorier hela tiden.


Tänkvärd mening: Muskler väger inte mer än fett. Ett kilo muskler väger lika mycket som ett kilo fett. MEN ett kilo fett tar minst dubbelt så mycket plats.


Hård träning och rätt kost kommer att förändra vår kroppsform skriver han vidare.

Vår kroppsvikt kommer inte att spela så stor roll när fettet är borta sen.


Gårdagens fråga svarade jag ju aldrig på igår men den var ju som ni kanske minns

"Är du duktig att leva i nuet"


Ha ha det slog mig just nu att jag faktiskt den här månaden verkligen levt i nuet men det har nog mest berott på att jag inte haft tid att tänka på något annat än just nuet och kanske det också har varit  ett sätt att ta mig igenom det här tempofyllda livet som jag lever just nu. Hade jag varit arbetslös så känns det iallafall som att det här hade varit en peace of cake för mig. Det är kombinationen jobb /träning/sträng kosthållning som har varit den jobbigaste biten men glöm inte bort hur otroligt positiv de här veckorna ändå har varit och att den också har blivit en positiv start för resten av mitt liv.


Om jag annars är duktig på att leva i nuet? Nej, jag ska bli bättre på det. Jag är nästan alltid väldigt långt framme i min planering men jag ska bli bättre att leva i nuet också.

 


Dagens fråga är:

Hur många beslut tror du att du tar på en dag. Hur många av dessa går på automatik och hur många är medvetna beslut?


Oj du det var en sjukt svår fråga. Jag tar massor med beslut på en dag. Mitt jobb, eftersom jag jobbar med människor, går ut på att ta en herrans massa beslut på en dag. Vilken del som är störst är omöjlig att säga men väldigt många  är såklart medvetna beslut som också är väldigt individuella utifrån familjens behov och problem. Jag har sällan ett svar på problemet direkt utan det växer fram genom gott samarbete med föräldrarna och utifrån barnets behov så det är verkligen medvetna beslut.



Många beslut går också på automatik men ju mer jag tänker på saken så är det nog mest medvetna beslut jag gör iallafall.


Nej nu ska jag bara softa och kolla på tv.

Ha en skön lördag kväll allihopa


 



Vickan





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards