annehlie

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 5 mars 2013 19:43

 

Hej allesammans. Ja då var man inne på dag 3 då. Trodde aldrig att jag skulle säga det men jag tror banne mig att träningsvärken börjat att ge sig nu och medicinen var tydligen MER TRÄNING!!!  Ha ha. Jag som trodde att jag skulle få dras med träningsvärk i en hel månad nu men nu finns iallafall en liten strimma hopp om att den ska gå över till slut.


Satt ikväll och räknade lite på kalorierna jag får i mig och upptäckte att jag bara får i mig 1400 kalorier/dygn villet är 100 kalorier för lite så från och med i morgon får jag lägga på den där knäckemackan med skinkbiten till lunchen med. Har endast ätit mackan till middagen hitills och det står att man ska äta minst 1500 kalorier/dag (nyttiga och bra kalorier såklart) annars kan kroppen lagra fett istället så det får det bli ändring på från och med i morgon. Puh det är en hel vetenskap det här med kosten.

En sak är iallafall säker och det är att jag fått ett nytt favoritmellis

 

Trodde aldrig att jag skulle säga det men naturell lätt kesella med jordgubbar...MUMS! Har en del andra bär på lager också som jag tänker prova så småningom.

Det är också gräsligt gott att blanda i lite salt och peppar i kesellan och vips så har man en pepparcreme som är supergod till ex. fläskfilén som jag åt till middag i dag.


Dagen har gått bra att kombinera alla målen med. Det blev lite tätt mellan frukost och mellanmål 1 men den gick i fast det bara blev två timmar mellan målen men proppmätt blev jag. Ha ha. Tänkte att nu kommer jag aldrig att få i mig lunchen sen men det gick utmärkt. Då var jag hungrig igen : ) Jag har upptäckt att när man tränar så här intensivt så kräver verkligen kroppen mer mat så maten är inga problem att få i sig. Det enda som kan vara lite kämpigt är att få i sig all frukost. Både yougurt, musli och äggvitor.


Allting hade ju varit så enkelt om man inte hade jobbat 100 %. Nu får man planera allt minutiöst känns det som. Det går men det kräver strikt planering och kämparglöd. Dötid finns inte på kartan kan jag säga. Det är väl när man sover då.

I dag hade jag faktiskt lite sovmorgon, det har jag en gång i veckan då jag är på vår familjecentral och jobbar en förmiddag i veckan och det var idag det. Fullt ös var det där och sen bar det iväg med mina kära kollegor för då skulle vi hålla föreläsning för somaliska föräldrar om barn och egenvård i två timmar. Det gick jättebra och efter det passade jag på att flexa hem lite tidigare idag. Handlat lite mer som fattades och sen tränat och ätit middag. Nu softas det i soffan vilket inte hör till vanligheterna men gud så skönt det är. Jag ska njuta...njuta. För i morgon kör aktivitetesprogrammet igång igen. Ja herregud, blir man inte smal och smärt av det här programmet så ger jag banne mig upp sen!! Nej nu ska banne mig mage och kärlekshandtagen bort en gång för alla och låren och rumpan ska få sin beskärda del också.


 

Ha det gott allesammans och hoppas att jag inspirerar er lite till att nytta till er lite ; ) Iallafall så har jag nu lyckats med att få upp min kära man ur soffan och ner på gymet igen.


Kram Vickan



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards