annehlie

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Annehlie Eriksson - 12 juli 2010 21:00

  

Våra män var också såna där urballare som satt sig i öltältet med ett glas öl istället. Efter showen var vi törstiga efter att ha sjungit för full hals så vi tog också en öl.

Jag försökte få till ett kort på Björn och Åsa men som ni ser så ville Björn inte vara med   

  

Nej som sagt var, det ville han inte. Ha, ha.

Vartefter kvällen led så fyllde det på sig i öltälet och inne på området.

Två timmar senare när Linda Bengtzing

  

klev upp på schen så var det ganska fullt där ute. Vi satt då inne vid öltältet fortfarande trötta efter att ha rockat loss till Billy. Linda är ju också otroligt bra och naturligtvis så sjöng man glatt med till alla hennes låtar, fast man satt i öltältet.

 

Efter ett tag så kom även min dotter och hennes kompis Therese ner.

  

Jag skrattade åt Theres t-shirt. Tyckte den var himla häftig. Är det party helg så är det!

Vi blev kvar väldigt länge där nere på stan

  

Min man poserade snällt där nere vid lilla schen kring midnatt. Det hör inte till vanligheterna att han snällt ställer upp på bild så man får liksom passa på.

  

Min mans arbetskamrater rockade loss i det här hårdrocksbandet och han ville absolut se de innan vi gick hem. Jag drog en liten suck då jag inte gillar hårdrock men på något konstigt vis så hamnade jag ändå där framför schen i hop med min man och, ja jag måste säga att de faktiskt var riktigt bra...för att vara hårdrock alltså.

Dessutom tycket både Åsa och jag att sångaren var riktigt söt så det kändes helt ok att stå där en timme eller vad det nu blev.

 

Vi tänkte spela kort när vi kom hem men när Björn skulle gå ut på vår altan och röka och det såg ut såhär

  

Ja då insåg vi att det inte var någon idé att ens tänka tanken.

 

Vi gick och lade oss hela bunten.

 

Vickan

 

Av Annehlie Eriksson - 12 juli 2010 17:00

     

Efter den goda, goda maten så var det dax att springa ner till torget för att se den här gruppen spela. Ja redan när vi satt på resturangen så hörde vi hur de drog igång med första gyllene tider dängan. Jag hade verkligen sett fram emot att se den här gruppen och hade verkligen förväntat mig ett torg fullt med människor.

Döm om min förvåning när vi kom ner och det såg ut såhär

Jag tyckte synd om grabbarna för de var verkligen skitbra! Hallå alla noramänniskor. Vart var ni??? Och alla 60 och 70 talister som en gång i tiden älskat att rocka loss till GT och Noice, har ni glömt hur det var!!!!!

Visserligen var klockan bara sju på kvällen och inte så många hade fått ett glas för mycket innaför västen ännu men lite mer action kunde vi väl ha bjudit på här uppe i Bergslagen. Vi stog också lite försynt i bakgrunden till en början men sen flyttade vi oss längre fram.

Vad fan man kan väl inte stå längst bak när ett otroligt duktigt band kommer till vår lilla stad Nora och spelar. Nej vi klev fram och rockade loss tillsamman med bandet och ett antal andra Norabor som också förgyllde tillvaron lite för Billy och gänget.

Om ni visste vad ni missade alla ni andra. Det var fart och fläkt, alla gamla dängor var med, killen sjöng som Gessle fast han inte ens kom från Halmstad.

Gästartist var Micke Syd från orginalgruppen och han drog också några gamla hits från den gamla goda tiden.

Jag hoppas de nån gång kommer att komma till nån stad i närheten då de kan få äran att spela för fullsatt pyblik för när jag går ut på deras hemsida och tittar så är de otroligt populära och brukar ha fullsatt publik.  Jag lovar att då ska jag stå längst fram igen och sjunga med i låtarna för allt jag är värd   

 

Noraborna skämde ut sig men jag är stolt över att jag var där iallafall!!!

 

Vickan.

   

Av Annehlie Eriksson - 12 juli 2010 10:00

      Vaknade till en het, het dag igen. Mycket trött och lite sliten. Jag kände mig fortfarande lite ledsen och besviken på det som avslutade gårdagens kväll men som sagt var. Jag lade händelsen bakom mig men har bestämt mig en gång för alla att från och med nu inte egagera mig alls i några andras barn än mina egna.  Om det är rätt eller fel tänkt av mig det vet jag inte men jag orkar i vilket fall som helst inte slåss för lika värderingar längre.

 

Kring ett knallade vi ner på stan och åt stans kända och dagsfärska

  

Noraglass. Mmmm vad gott det var. Efter det skulle karlarna gå och titta på trav så jag och Åsa traskade hemåt. Vid sju skulle coverbandet Billy spela gamla Gyllene tider låtar och då ville vi vara på plats igen.

 

Så vi gick hem och satt oss på den stekheta altanen med en varm kopp kaffe, ha ha men strax kom vi på att en återställare skulle nog passa bättre så det fick bli en varsin iskall cider.

Vi var trötta, skittrötta, så när Åsa kläckte idén om en siesta var jag inte sen att tacka nej. En timme sussade vi gott med klockan på ringning.

 

Sen bar det av upp i duschen  och så fick man slåss framför spegeln med alla brudarna. Vi var ju liksom fem st tjejer som skulle fixa sig samtidigt. Mer behöver jag inte säga. Outfiten fixad, sminket på plats, håret plattat. Då var det dags att ta stortaxi ner på stan.

Davids dotter och hennes kompis skulle bara strosa runt på stan, min dotter skulle möta upp sin bästa vän och sen skulle hon på fest. Vi som ska kalla oss vuxna   drog iväg till första bästa resturang för en bit mat. Tjejerna hade ätit pizza hemma innan.

Här sitter David och Åsa oh väntar på maten.

  

Vi försökte få till en bild på mig och Björn också men skuggan var liksom lite i vägen.

 

Efter halva middagen böt vi plats jag och Åsa. Jag fixade bara inte att sitta bredcid Björn! Nej jag bara skojar. Ha ha. Men däremot så fixade jag inte solen som stekte mig i ögonen rent ut sagt. Åsa hade solglasögon och satt mer än gärna i solen.

Eller så var det så att jag längtade lite efter min man. Hi,hi.

 

Mätta och belåtna på supergoda kycklingspett med saffransris och tzasiki och sallad och en kall och god cider till det så fortsatte vi ut i sommarnatten.

 

Mer om detta får ni höra sen.

 

Nu måste jag pausa. Hot, hot hot!!!!

 

Vickan

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards