annehlie

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Annehlie Eriksson - 13 juli 2010 22:44

  


Idag kom det. Den efterlängtade och fruktade regnskuren och åskovädret. Det var faktiskt riktigt skönt men nu är det fasiken lika hett igen känns det som. Puh! Iallafall inomhus. Ute känns det lite friskare nu.

På förmiddagen idag höll jag på att flyta bort. Hade fyraårs kontroller idag då och det var inte bra jag som höll på att flyta bort ska jag säga. Det blev en hektisk förmiddag och jag hann knappt med lunch. Slängde i mig maten ochåkte sen ut på hembesök. Vi har en babybom vända igen nu och nu rullar det in nyfödda små killar och tjejer vill jag lova.

 

När jag gick ner mot leasingbilen så slog den tryckande hettan emot mig som en tjock vägg och man förstog att snart skulle åskvädret  komma.

hann i princip precis hem till första paret och då hembesöket tar ca 1 timme och 20 minuter så blev det ganska lagomt att ovädret hann dra över. Men under tiden så piskade regnet mot rutan och ett tag så haglade det till och med och det blixrade och small på en gång. Hu då ja! Fick sitta kvar en stund extra hos familjen men sen slutade det att regna och solen tittade fram igen.

 

Hann precis till nästa familj då det åter igen blev nattsvart och nästa oväder rullade in. Den här gången höll sig regnet ihållande kvar. Först stog jag kvar i porten och väntade men insåg att jag nog skulle få vänta halva kvällen där om jag skulle vänta tills det slutade regna. Så jag sprang från port till port och sen blev det en spurt till bilen.

 

Kvällen slutade med övertid och efter jobbet svängde jag förbi hemma hos en nybliven mamma som fått mjölkstockning så kvällen blev lång. Jag var hemma halvåtta och då slängde jag i mig, lite mat och sen somnade jag bums under fläkten på soffan och nu sitter jag som sagt var här.

 

I morgon är det dax att fixa allt inför Norge resan, åker ju på fredag morgon. Kan inte säga att jag har sån jättestor lust att åka. Hade hellre haft semester vilket kanske inte är så konstigt men jag vill ju ha pengarna så : )

Men nog känns det lite slitigt att ha 4 veckor kvar till äkta semester. Det måste jag ju erkännna. Men oj vad jag ska slappa när den väl kommer!!

 

Nej nu ska jag krypa tills kojs så jag orkar upp till en ny dag i morgon igen

 

Kram vickan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards