annehlie

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Härlig början på en ljum och somrig Lördgkväll!

Av Annehlie Eriksson - 12 juli 2010 10:00

      Vaknade till en het, het dag igen. Mycket trött och lite sliten. Jag kände mig fortfarande lite ledsen och besviken på det som avslutade gårdagens kväll men som sagt var. Jag lade händelsen bakom mig men har bestämt mig en gång för alla att från och med nu inte egagera mig alls i några andras barn än mina egna.  Om det är rätt eller fel tänkt av mig det vet jag inte men jag orkar i vilket fall som helst inte slåss för lika värderingar längre.

 

Kring ett knallade vi ner på stan och åt stans kända och dagsfärska

  

Noraglass. Mmmm vad gott det var. Efter det skulle karlarna gå och titta på trav så jag och Åsa traskade hemåt. Vid sju skulle coverbandet Billy spela gamla Gyllene tider låtar och då ville vi vara på plats igen.

 

Så vi gick hem och satt oss på den stekheta altanen med en varm kopp kaffe, ha ha men strax kom vi på att en återställare skulle nog passa bättre så det fick bli en varsin iskall cider.

Vi var trötta, skittrötta, så när Åsa kläckte idén om en siesta var jag inte sen att tacka nej. En timme sussade vi gott med klockan på ringning.

 

Sen bar det av upp i duschen  och så fick man slåss framför spegeln med alla brudarna. Vi var ju liksom fem st tjejer som skulle fixa sig samtidigt. Mer behöver jag inte säga. Outfiten fixad, sminket på plats, håret plattat. Då var det dags att ta stortaxi ner på stan.

Davids dotter och hennes kompis skulle bara strosa runt på stan, min dotter skulle möta upp sin bästa vän och sen skulle hon på fest. Vi som ska kalla oss vuxna   drog iväg till första bästa resturang för en bit mat. Tjejerna hade ätit pizza hemma innan.

Här sitter David och Åsa oh väntar på maten.

  

Vi försökte få till en bild på mig och Björn också men skuggan var liksom lite i vägen.

 

Efter halva middagen böt vi plats jag och Åsa. Jag fixade bara inte att sitta bredcid Björn! Nej jag bara skojar. Ha ha. Men däremot så fixade jag inte solen som stekte mig i ögonen rent ut sagt. Åsa hade solglasögon och satt mer än gärna i solen.

Eller så var det så att jag längtade lite efter min man. Hi,hi.

 

Mätta och belåtna på supergoda kycklingspett med saffransris och tzasiki och sallad och en kall och god cider till det så fortsatte vi ut i sommarnatten.

 

Mer om detta får ni höra sen.

 

Nu måste jag pausa. Hot, hot hot!!!!

 

Vickan

 

 
 
Siita

Siita

12 juli 2010 10:35

Hejsan. Tittade efter dej i lördags på stan. Men jag blev väl för sen. Satt uppe hos dotter o väntade på att lillan skulle vakna först. Kramar

http://Siita.blogg.se

 
Anniepie

Anniepie

12 juli 2010 14:26

Ser ut som ni hade det trevligt, och guud va gott det är med kycklingspett och ris! mums! :) ha en bra dag! Kram!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

 
Siita

Siita

12 juli 2010 15:31

Du ska inte skicka kommentarer på min gamla blogg. Tittar inte så ofta på den. Ja vi får ses på träffen. Kram

http://Siita.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards