annehlie

Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

Då var det snart dax att säga "Hello Norge! " igen då

Av Annehlie Eriksson - 9 juli 2010 15:30

  

Snart bär det av mot Norge också. Varje sommar åker jag dit och jobbar och har gjort så nu under några år, sju år tror jag närmare bestämt att det är. Visserligen jobbar man intensivt när man är där men det är sjukt vad mycket pengar man faktiskt tjänar på att åka bara några få mil bort, jobba en eller ett par veckor och sen ha en hel reskassa fixad och klar.

 

Men jag kommer aldrig att glömma första året jag åkte. Jag åkte tåg och så mycket packning jag hade med mig set året, kläder, mat m.m Ja det var ett under att jag tog mig fram med all packning. När jag kom fram till hyrbolaget jag skulle jobba för så dröp jag av svett. Sen skulle jag därefter köra bil genom hela Oslo för att ta mig dit jag skulle bo. Jag skrev faktiskt en liten dagbok om just den händelsen som jag har kvar. Någon gång ska jag lägga ut den här på bloggen så ni får följa mitt första äventyr till grannlandet : ) för ett äventyr det var det minsann.

 

Det kanske för övrigt blir ett bra tidsfördriv för er att läsa här på bloggen när jag är i Norge och inte har möjlighet att blogga då. tänkte närmligen skriva lite tidsinställda inlägg dagligen under den veckan som jag är borta så ni inte saknar mig alltför mycket *S*.

 

Jag vet att en del av er redan har sett mitt underbart härliga bröllop också (fotot på headern kommer från mitt bröllop) men för er som inte följt mitt sagobröllop tidigare så tänkte jag köra en repris på den här bloggen. Skulle ni vilja det?

 

Fick idag också höra av min vän Åsa (som kommer hit och partar med mig i morgon) att hon också nu fått jobb i Norge i sommar men jag vet inte vart i Norge och vilken period. Jag får väl höra i morgon. Det vore ju skoj om vi kunde åka samtidigt så kunde vi ju umgås lite om dagarna. Jag ska för övrigt jobba natt hela vistelsen i Norge. Jag är i grund och botten en nattmänniska så mig passar det bra att jobba natt.

 

Ha det!!! Som man säger i Norge.

 

Vickan

 
 
Siita

Siita

9 juli 2010 17:22

Kul att jobba i Norge. Skulle kke prova det någon gång. Kram

http://Siita.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards