annehlie

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Bilder från Fårö på Gotlands norra kust

Av Annehlie Eriksson - 4 juli 2010 10:31

Godmorgon!

 

Strålande sol idag med. Idag ska jag nog försöka att lägga mig lite i solen iallafall och sen ska jag fösöka få ner blomplantorna i jorden som jag fick av min mamma förra veckan.

 

Här kommer fortsättningen på sightseeingen på gotland som jag lovade er.

  

Dagen började på trappen hemma hos Vanessas föräldrar. Det här är bilden på ett relativt nyvaket turturpar. Ungdomarna ville dock inte följa med ut på någon sigtseeing idag så de bokade in sig på Bodaborg och lekte fångarna på fortet istället.

Vi åkte som jag sagt tidigare in till Visby men sen åkte vi vidare upp genom norra Gotland och till slut kom vi fram till färjan som tog oss över till Fårö.

  

Blått och härligt vatten och längst där borta skymtar Fårö.

  

Här väntar vi på att båten ska ta oss över till ön.

På snirkliga ödevägar tog vi oss fram genom landsbygden.

Till slut kom vi fram till den här vackra utsikten över havet.

        

 Min man sprang upp på toppen av en sten och satt sig och vips så var såklart jag framme med kameran : ). Åh det var en sån vacker och härlig dag där ute vid havet.

Det var redan kväller nu och vi kände oss lite fikasugna så vi åkte vidare till

  

Kutens fik. Visst var det gulligt där. Mitt ute i ödemarken låg det här charmiga fiket med prägeln som en gammal bensinmack.

  

 Här satt byns bofasta och tog sin kvällsfika : ) 

Och så vi då : )

 

Bredvid själva fiket så fanns det ett slags museum där kuten själv hade samlat på allt mellan himmel och jord.

Här är en vägg med en massa diverse prylar.

  

En Elvis vägg hade han också

En kändisvägg hade han också med alla kändisar som varit där under årens gång och uppträtt på hans loge. Fascinerande!

 

Ja det blev en minnesvärd Gotlands semester. Nästa år får vi åka på upptäktsfärd i den södra delen.

 

Nu ska jag gå och ta en kopp kaffe. Solen såg tyvärr ut att försvinna så det kanske blir att plantera blomplantorna istället då.

Vi ses senare!

 

Kram Vickan.                

 
 
vanessa

vanessa

4 juli 2010 12:51

Ja men de e ju kul att du kan bjuda på dig så :D.
Gud va fina bilder du hade från Gotland :)

http://thebambiboo.blogg.se

 
Sara

Sara

4 juli 2010 14:48

Tack för tipset, dock så promenerar jag väldigt ofta på morgonen redan. Jag älskar att vara uppe och gå då, när ingen annan är vaken och så startar man dagen på ett kanon bra vis. Allt känns mycket bättre efter en promenad på morgonkvisten :) Har du något annat mat eller träningstips?

http://kanomjagvill.bloggplatsen.se

 
kaffehörnan

kaffehörnan

4 juli 2010 18:09

Vilka trevliga bilder du delar med dig till oss
Gotland verkar vara ett trevligt ställe
Så massa saker på museum
Ha en fin söndag som är kvar
kram

http://www.kaffehornan.se

 
Gilla

Gilla

4 juli 2010 19:07

Så roligt det var att få se flera bilder från Gotland. Jag har fortfarande inte varit på Fårö, så nästa gång kanske.....

Vi har haft både sol och skugga idag. Men just nu är det soligt och maken sitter på balkongen och njuter. Jag sitter framför...... Ja du vet vilken

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
Amanda

Amanda

4 juli 2010 19:33

Tackar så mycket! Ja, det är det verkligen. Får hoppas på fint väder, då är allt perfekt :D

http://www.jiinx.bloggplatsen.se

 
Anniepie

Anniepie

4 juli 2010 21:56

Åhh boda borg är ju så himla roligt! :D Fina bilder har du lagt ut oxå! :) ha en bra kväll nu. Kram!

http://www.metrobloggen.se/Anniepie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards