annehlie

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Annehlie Eriksson - 4 juli 2010 21:19

  

Shit vad hett det har varit ute idag. Ingen sol direkt men fruktansvärt hett. Hade jag haft en hängmatta så hade jag defenetivt tillbringat dagen där kan jag säga.

Istället har jag gått omkring här hemma och pustat och stönat.

Framåt kvällen tog jag tag i det här med blomrabatterna. Har ju fått en massa plantor av min mamma som nu skulle ner i jorden.

  

Fram med plantorna


och ner i jorden.

  

 

Så här fint blev det. De ser lite ledsna ut nu men jag hoppas de tar sig.

 

I morgon är det arbetsdag igen så nu ska jag upp och köra ett yogapass innan det är dax för duschen. Ny vecka, nya äventyr. Men som vanligt kommer även den kommande veckan att präglas av träning under veckan och party till helgen för då är det NORADAGARNA här i Nora och det är verkligen ortens stora folkfest.

 

Vi ses i morgon igen!

 

Kram Vickan 

Av Annehlie Eriksson - 4 juli 2010 10:31

Godmorgon!

 

Strålande sol idag med. Idag ska jag nog försöka att lägga mig lite i solen iallafall och sen ska jag fösöka få ner blomplantorna i jorden som jag fick av min mamma förra veckan.

 

Här kommer fortsättningen på sightseeingen på gotland som jag lovade er.

  

Dagen började på trappen hemma hos Vanessas föräldrar. Det här är bilden på ett relativt nyvaket turturpar. Ungdomarna ville dock inte följa med ut på någon sigtseeing idag så de bokade in sig på Bodaborg och lekte fångarna på fortet istället.

Vi åkte som jag sagt tidigare in till Visby men sen åkte vi vidare upp genom norra Gotland och till slut kom vi fram till färjan som tog oss över till Fårö.

  

Blått och härligt vatten och längst där borta skymtar Fårö.

  

Här väntar vi på att båten ska ta oss över till ön.

På snirkliga ödevägar tog vi oss fram genom landsbygden.

Till slut kom vi fram till den här vackra utsikten över havet.

        

 Min man sprang upp på toppen av en sten och satt sig och vips så var såklart jag framme med kameran : ). Åh det var en sån vacker och härlig dag där ute vid havet.

Det var redan kväller nu och vi kände oss lite fikasugna så vi åkte vidare till

  

Kutens fik. Visst var det gulligt där. Mitt ute i ödemarken låg det här charmiga fiket med prägeln som en gammal bensinmack.

  

 Här satt byns bofasta och tog sin kvällsfika : ) 

Och så vi då : )

 

Bredvid själva fiket så fanns det ett slags museum där kuten själv hade samlat på allt mellan himmel och jord.

Här är en vägg med en massa diverse prylar.

  

En Elvis vägg hade han också

En kändisvägg hade han också med alla kändisar som varit där under årens gång och uppträtt på hans loge. Fascinerande!

 

Ja det blev en minnesvärd Gotlands semester. Nästa år får vi åka på upptäktsfärd i den södra delen.

 

Nu ska jag gå och ta en kopp kaffe. Solen såg tyvärr ut att försvinna så det kanske blir att plantera blomplantorna istället då.

Vi ses senare!

 

Kram Vickan.                

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards