annehlie

Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

sigthtseeing på östra kusen på Gotland och i Visby.

Av Annehlie Eriksson - 1 juli 2010 13:08

     


Hej!

 

Nu har jag äntligen tid att sitta en stund vid datorn igen. Började dagen vid nio i morse då jag och min dotter steg upp, tog oss en kopp snabbkaffe och sen var det bara i med mp3 spelaren i öronen och ut i motionsspåret. 1 mil powerwalkade vi och nu känner jag mig riktigt nöjd med mig själv. Nu håller jag på med att tvätta upp tvätten i tvättstugan. Tänkte mig att all tvätt skulle vara borta till kvällen.

Hade tänkt att sola idag men det är för mycket moln. Får satsa på det till morgondagen istället.

 

Igår var vi ute i stugan med en mäklare och nu äntligen ska det bli av. Vi ska sälja huset.

  

 

 Jag tycker lite synd om min mamma som verkligen har ångest över att vi ska sälja men varken hon eller hennes sambo orkar med det längre och jag och min man är inga sommarstuge fantaster och det går ju inte att ha ett stort hus med en jätte trädgård kvar bara för att vara snäll. Jag tror det blir bra när allt är över.

 

Tänkte berätta lite mer om vår midsommarweekend. Det var ju inte bara party : )

På midsommardagen när jag vaknade upp mådde jag till en början inte så värst bra ska jag erkänna men lite senare på dgen sen så åkte vi in till en liten by i närheten som hette Roma. Där hade de ett mysigt litet matställe där vi åt en liten bit. Jag tog en ost och skink sallad medan de andra tryckte i sig en pizza.

Sen tog vi en liten sightseeingtur.

Det här är Roma Kyrka förresten. Det fanns mycket fina kyrkor på Gotland.

De vita stenhusen som fanns överallt på Gotland var för övrigt otroligt söta och vackra.

  

Vi gjorde en tur på östra kusten. Det var otroligt vackert där. Här stannade vi till på vägen vid en söt liten väderkvarn.

  

Vanessas mamma Maj fick posera vid väderkvarnen denna soliga eftermiddag.

  

Det var så vackert att stå vid havet och titta ut över öarna ute till havs. Det ser ut som att ön ligger jättenära land men den är långt ut i havet. Vanessa berättade att flera provat att simma ut dit men misslyckats. Hur det gick för de stackrarna förtäljde inte historien men de gör nog inte om det iallafall.

Vanessa och hennes klasskompisar hade också åkt ut till ön och gått runt hela ön en gång vilket tydligen tog en hiskeligt lång tid sa hon.

 

Dagen efter åkte vi in till Visby. Vilken otroligt gullig stad men kullerstenar och mysiga små gränder och shoppingstråk. Jag blev kär direkt i Visby. Vi kommer verkligen att återvända till Gotland igen. Det kan jag lova. Det här var en vy uppifrån ett tak vid sidan om shoppingstråket.

  

Vi hittade ett fint matställe också med mycket god mat att välja på. Dock var jag sugen på pizza den här dagen men de andra tog andra goda maträtter. Solen sken och det var riktigt härligt. Där ute i gränden skymtar shopping gatan.

  

Nere vid hamnen hittade vi det här populära glass stället. De hade 140 olika glass smaker att välja mellan. Snacka om att det var svårt att välja när man egentligen var mätt efter maten och bara skulle ha två smaker  

  

Till sist valde jag iallafall melon och apelsin/citron. Mmmm vad gott det var.

Efter att ha gått runt i Visby under några timmar så åkte vi vidare uppåt norra Gotland och styrde kosan mot Fårö.

Mer om det får ni se i nästa inlägg. Nu pep tvättmaskinen att den var klar så nu ska jag gå och göra lite nytta igen.

 

Kram och ha det så bra.

 

Vickan.

 
 
Veiken

Veiken

1 juli 2010 18:14

Nu har jag läst HELA din blogg! :) Nu tillhör du alltså en av oss, som har övergivit Metro.Jag förstår att det bara strular mer och mer där, tyvärr!
Klart jag hänger med hit!
PS.Kommer du på bloggträffen som Sita ordnar? Du bor ju i närheten. Jag tar gubben med mig! ;)

http://veiken.wordpress.com

 
Gilla

Gilla

1 juli 2010 20:13

Så energisk du är i värmen. Jag hade inte orkat med hälften en gång. Men jag var ute och promenerade med sonen och hans familj på en fälad vid Nyhamnsläge. Det var jätteskönt.

Både Gotland och Visby är underbara. Jag längtar verkligen tillbaka.

Roligt att du tyckte om min halsband. Först till kvarn.......

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
vagravaratjock

vagravaratjock

1 juli 2010 20:55

åh, tack så otroligt mycket! Det är så skönt att veta att det finns personer som hejar på en för det kommer bli en tuff resa det här, men jag SKA klara det!

Och gud vad energisk du är! En mils powerwalk hade jag inte klarat alls! Men det är otroligt strongt och kanske kan jag också klara det så småningom....

http://vagravaratjock.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards