annehlie

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Studentpyssel här hemma och kolla in mina ullared kap!

Av Annehlie Eriksson - 2 juni 2011 20:51

 

Hej hopp!

Som sagt, det har blivit mer standard än en tillfällighet att skylla på att iden inte räcker till för att blogga längre så nu är det lika bra att jag finna sig i att det är så här det kommer att se ut ett tag framåt. Det kanske blir lite skillnad till semestern sen men just nu har jag tusen järn i elden samtidigt och dygnets timmar är för få!!


Men nu är jag iallafall LEDIG i fem dagar, eller ja, en dag har ju snart gått förstås, men fyra dagar till i allafall. Jag har minsann inte latat mig idag. Det har pågått städning från tidig morgon till sen kväll och än är jag inte färdig. Men nu fick det bli ett kvällsbrake.

 

Här hemma har vi ju STUDENTEN i år så det är bråda dagar med allt som ska fixas och donas. Nu när vuxna damen har flyttat hemifrån så blev det ju plötsligt två rum över (ja hon hade så mycket prylar att hon har huserat i två rum!). Det blev inte bara ett tomrum efter henne. Rummen blev oerhört tomma också. Så nu har jag fixat och donat, möblerat om lite och i och med det så kom lusten att gå steget längre och rensa bort allt eget skit som man ändå inte använder längre. Nu börjar jag bli nöjd med rummen iallafall.


Det var tre år sen vi hade studentfest här hemma senast men det känns som om det var igår. Tänk att det är dax igen nu. Efter studenten så åker hon hem till sig och sitt och sen blir vi helt solokvist här hemma gubben och jag. Då ska hon hem till Avesta igen och fortsätta att jobba med sina barn på förskolan och mysa hemma i lyan med sin gubbe och de små missarna. Det känns lite konstigt och tomt ibland men faktiskt ganska skönt också samtidigt. Helt plötsligt har man ingen mer än oss själva att passa på, tvättstugan är aldrig full av tvätt längre : ) och hemmet ser precis ut som när man gick när man kommer hem : ). Jo nog finns det fördelar allt.


Just ja, i lördags var förresten jag och dottern på bussresa till Ullared. Ullared är verkligen ett ställe som man ÄLSKAR eller HATAR. Vi ÄLSKAR Ullared. Vi tog bussen dit mitt i natten och sen spankulerade vi omkring där inne i 9 timmar. Det blev mest inredningsprylar av naturliga skäl. Ha ha.

Caroline handlade för mer än mig till och med och bara till hemmet nästan.

  

Så här såg det ut i hallen när vi kom hem. Det ligger en massa svarta säckar unde de gula ullaredväskorna också : ) Tyckte det var lite kul att få med den där skurhinken för den vann min dotter i bussen på väg hem. Ha ha. Hon var måttligt glad över den kan jag säga ; )  

Dagen efter fick pojkvännen komma och hämta henne för det var ju omöjligt att få med sig alla dessa grejer på ett tåg hem. Då skulle hon nog fått hyrt en hel tågvagn. Ha ha. Johannes baksäte var fullt med prylar. Känner jag min dotter rätt så blev det en lång natt sen med inrednings stoj.


Själv fick jag också med mig massor av fina prylar. Här kommer ett axplock.

Nya blomkrukor med fejkväxter i. Jag tyckte de var så söta och de blev perfekta i dotterns gamla rum nu. Jag älskar grönväxter men är en urusel blomskötare så fejk passar mig perfekt. Ingen blom vattnare under semestern behöver man heller då.

Pigtittaren köpte jag inte nu men däremot krukan som det står LOVE på och blomväxten med som står i. Det blev så fint i sovrumsfönstret.

  

Fick förresten upp den här på väggen nu också när jag ändå höll på så nu har jag nånstans att hänga alla mina smycken på och mina gulliga "alla hjärtans dag nallar" som jag fått av min gulliga man fick också plats på hyllan där : )

Ny tavla att ha över sängen inhandlades också och sen köpte jag symbolorden KÄRLEK och LYCKA som jag satt över tavlan. Det blev jättefint.

Jag gillar betydelsefulla ord på väggarna. Det gör mig glad!

De här meningsulla orden köpte jag till vardagsrummet att ha över soffan. CARPE DIEM (fånga dagen). Tavlorna köpte min man i ett svagt ögonblick men vi hade ingen plats för de just då men nu gjorde jag om lite och då fick de plats.

 Den här, HOME, har jag tänkt att ha i köket men jag måste köpa en liten hylla till den först.

Ljusprydnaderna med ljusen i köpte jag också i ullared. Passar bra till mitt limegröna vardagsrum.

Så här ser de ut på nära håll. Med små hjärtan på.

Jag köpte massor av fler saker. Ett svart överkast, mattor, en riskokare, en blender, taklampa, en massa saker till studentfirandet, mors dagpresenter mm. Lite nyttoprylar som fryspåsar, mirakel trasor och sånt blev det också. Men det enda klädesplagg jag köpte var 6 par trosor : )


I morgon bär kväll bär det av hem till dottern och se hur hennes hem blev och sen så ska jag hem till min mor och fira mors dag i efterskott också. Min son och hans flickvän kommer också hem till min dotter så då får jag träffa honom också. Det blir ju inte så ofta nuförtiden när man bor en bit ifrån varandra.


Nej nu blir det sista rycket här hemma. Ha det så gott allihop och hoppas ni får en skön och solig och långledig helg ni med.

Jag avslutar mitt blogginlägg idag med den här vackra buketten som jag fick av min goa man. Han är verkligen underbart gullig och kommer ofta hem med såna här fina buketter och säger att han älskar mig. Det tycker jag är gulligt : )

Och visst blir man glad av lite uppskattning.

               

Ha det så gott nu allihop.


CARPE DIEM!!!


Vickan


 
 
browneyedgirl

browneyedgirl

3 juni 2011 06:13

Härligt med lite ledigt =) Ska visst bli toppen väder med nu ett par dagar. Det tackar vi för. Ullared är ju jätteskoj att gå till, om det inte är för mycket folk. Kram och ha en skön fredag

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
Sita

Sita

3 juni 2011 07:08

God morgon. Fin bukett du fått av David. Skulle oxå uppskatta en blomma av gubben ibland, men sånt tänker han inte på. Snart ja iaf 1 sept. flytta Ellinor o Simon in i Sunnanlid. Dom har fått en lägenhet där. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
Gilla

Gilla

11 juni 2011 19:51

Det var värst så många fina saker man hade på Ullareds.

Svar: Det är så urbota sorgligt, för vi har passat Noack sen han var riktigt liten. Vi har gått runt och gråter lite då och då. Människans bästa vän ger så mycken kärlek som är helt oförfalskad.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards