annehlie

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

 

Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gått nu.


Det är iallafall jäkligt skönt med helg nu kan jag säga och i morgon så ska vi ÄNTLIGEN åka till våra underbara vänner i Borlänge och då ska jag minsann både ÄTA och DRICKA gott.

 

Många olika drinkar av alla de slag ska jag unna mig och gott vin till maten. Ölen skippar jag. Det ska ju bli sol i morgon säger de också så då kanske det blir så ändå att man kan sitta ute och lapa lite sol på Åsa och Björns altan : )


På söndagen sen så ska vi fara vidare till Caroline och Johan. Den ena har fyllt år och den andra fyller snart så vi slår ihop de och firar de samtidigt eftersom vi inte hunnit gratta Carro än och när Johan fyller så är ju vi i Budapest och lapar sol där i 25 graders solsken. Ja minsann, jag kollade vädret där idag och så ser det ut där nu. Rena sommarvärmen : )

Lilla Alvin är hos Carro och Johan på söndag också så då får man träffa lilla prinsen en stund också. Ska bli så kul!!!


Hur har då veckan annars sett ut då med kost och träning. Ja som vanligt så har jag skött det där med kosten perfekt och faktiskt träningen med och det har gett resultat kan jag säga. Ställde mig på vågen och tog mått i morse och höll på att få en mindre chock. 11/2 cm till i midjemått på en vecka och nu står vågen på under 53 kg på mycket, mycket länge.

Mitt mål har ju varit 52 under en längre period men det har ju aldrig gått att nå men nu verkar det som att kilona bara rasar. Fick nästan lite panik för nu måste jag ju börja tänka på hur jag ska stanna vågen sen för jag vill ju inte rasa för mycket i vikt...men jag vill ju samtidigt träna så mycket som jag gör för det mår jag ju så jäkla bra av!


Redan nu så har jag ju en "äta vad jag vill dag" som är lördagen och den ser jag ju nu att jag kan utnyttja lite mer nu än jag gjort de senaste veckorna. Veckorna tror jag är bra att i största mån hålla strikta så man inte börjar freaka ur men jag får nog allt öka på pasta,ris, bulgur, potatis mängden lite men det känner jag faktiskt att jag behöver också för jag är mer hungrig numera. Det måste ha med träningen att göra.


Hur som helst, så här har träningen sett ut sen i tisdags.

I onsdags såg det ut såhär:

 

Zumba i 1 timme och 20 minuter. Jag bara älskar zumban, så är det. Körde ett zumba tonic pass och sen magpasset på det. Fick förresten en DVD med bara magövningar från tidningen i form och jag tror att jag ska testa det efter nästa zumbapass som tyvärr inte blir nästa vecka eftersom nästa vecka blir lite "special" gällande träningen då vi ju åker till Budapest på torsdagen. Kan i och för sig kanske vara bra för fötterna att få vila sig en vecka från alla hopp och studs som zumban innebär.


Torsdag morgon var det dax för:

 

löpning ja. Och dagens pass såg ut så här:


¤ 2 min gång ( 6,3 km/h)

¤ 6 min löpning ( 9,5 km/h)

¤ 2 min gång

¤ 6 min löpning

¤ 2 min gång

¤ 6 min löpning

¤ 2 min gång

¤ 6 min löpning

¤ 2 min gång


Sammanlagd tid: 34 min

Löptid: 24 min

Gång : 10 min

Distans: 4,7 km

Puls: Förmodligen kring 130-140 nånstans men pulsmätaren funkade inte på springbandet idag.


Efter löpningen körde jag ett styrketräningspass. Har ett tidigare program med 12 olika maskiner jag kör så då kör jag ett genomkörarprogram av hela kroppen. Ska lägga upp träningsprogrammet här ute på bloggen nån dag.

Det här morgonpasset är ett av mina tyngsta pass jag har men jag älskar som sagt var morgonträning och i det här passet får jag verkligen ta ut mig helt både konditionsmässigt och styrkemässigt.


Idag är egentligen min vilodag men nu blev det inte så eftersom jag har kört lördagens pass idag istället. Jag var ju ledig idag så jag startade morgonen med skön sovmorgon och en god frukost och runt elva drog jag iväg till gymet. Löpning stog det på schemat idag. Långpass (det vill säga det som ska bli en mil en dag) Så här såg det ut idag:


¤ 2 min gång (6.3 km/h)

¤ 6 min löpning (9.5 km/h)

¤ 2 min gång

¤ 6 min löpning

¤ 2 min gång

¤ 6 min löpning

¤ 2 min gång

¤ 6 min löpning

¤ 2 min gång

¤ 6 min löpning

¤ 2 min gång


Tid: 42 min

Löpning: 40 min

Gång: 12 min

Distans: 6 km

Puls: Konstant 134 idag. (Tar pulsen efter varje löpintervall)


Ja som sagt var nu blir det till att göra helg på riktigt.

Let´s dance som vi spelat in ikväll och sen i morgon en fruktansvärt trevlig lördag kväll med bästa vänner. Helgen kan inte bli mycket bättre än såhär : )


Förresten så har jag fått min nya mobil idag! En Iphone 4 S så snart kommer det att komma lite egna bilder här ute på bloggen nu. Härligt att jag ÄNTLIGEN fått en riktigt bra kamera på köpet nu också lagom till Budapest resan nästa vecka.


Men nu tar jag en kort semester från allt vad träning och sund kost heter i morgon men på söndag kväll blir det allt att hoppa i träningskläderna igen.

 

Ha en underbar helg allihopa!!!!


Vickan

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards