annehlie

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

 

Styrketäning eller

 

Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad är det som har hänt???? Ha ha.

Men lika förvånad som jag är över min nya syn på styrketräning är jag glad att jag fortfarande har kvar min förkärlek till löpningen för ingenting är så härligt inspirerande och kul som att åka till gymet, ställa sig på bandet och bara låta benen springa. Snart börjar fartleks passen och intervallpassen. Åh vad jag längtar! Jag älskar att ha variation i löpningen och det kommer defenetivt det här nya programmet jag kör att ge mig känner jag. Om en månad sen byter vi löpbandet mot naturen men om det regnar får det bli springbandet. Nej ut och kuta när spön står i backen är inte min grej.


Har ju inte skrivit i bloggen på några dagar nu så jag tänkte uppdatera här nu hur mitt träningsprogram sett ut sen sist. Det är flera som har undrat över det och som vill att jag skriver här hur mitt träningsprogram ser ut. Ska försöka att vara flitig och uppdatera träningen i fortsättningen.


I fredags hade jag träningsfri dag så då softade jag i soffan tillsammans med David framför lets dance. Men på lördag morgon så packade jag träningsväskan och for iväg till gymet. Det var det långa springpasset som stog på schemat i lördags så då ökades schemat på med en serie på ytterligare 5 min lpning.


# 2 min gång (6,3 km/h)

# 5min löpning (9,5 km/h)

# 2 min gång

# 5 min löpning

# 2 min gång

# 5 min löpning

#2 min gång

# 5 min löpning

# 2 min gång

# 5 min löpning

# 2 min gång


Sammanlagd tid: 37 min

Löpning: 25 min

Gång: 12 min

Sträcka: 5.2 km

Hjärtfrekvens efter löpsträckorna: 130-140


I går var vi hem till Avesta och passade på att hälsa på våra föräldrar och Davids lillasyster som fyllt 25 år nyss. Anna bjöd på smörgåstårta så jag tog en liten bit och den var jättegod men tårtan tackade jag snällt nej till. Nån måtta får det vara på frosseri. Vi åt ju thaimat på lördagen också. 

Lyxade till lördagsmelliset i lördags med lite vaniljkesella och färska jordgubbar förresten men vet ni, jag kunde knappt äta vaniljkesellan. Tyckte den var sjukt sötsliskig. Nej den naturella med färska bär är mycket godare!!! Smaklökarna har ändrat sig minsann. ha ha.


På sluttampen åkte vi hem till min son och hans flickvän och fikade och så fick vi en stor tv med oss hem : ) Deras gamla eftersom min prylgalna son fått för sig att han skulle ha en 3 D tv istället. Så då fick mamsen ta över deras. Så nu har idéerna börjat flöda fritt igen om hur vi kan göra om vardagsrummet. Ha ha. Håll i hatten David för nu är fru inspiration på G igen!


Hur som helst, när vi kom hem var klockan rätt sent. Typ nio på kvällen. Men det hindrade inte mig. Söndagar är ju min träningsdag så det var bara att hoppa i träningskläderna och sen körde jag ett kombinerat zumbapass/styrketräningspass a la fitnesfighten fast en serie extra kondition. Hela passet tog 1 1/2 timme. Det gick skitbra och det kändes som att jag hade lot of energy.

Efter passet var jag döhungrig så då fick det bli en matlåda med fläskfilé och potatisklyftor fast klockan var halv elva på kvällen.


Idag är det vilodag och nu laddar jag för tv soffan och biggest loser.


Ha det bra allihop!

 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards