annehlie

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09

 

Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband, de som säger att de hellre springer ute i naturen. Jag gillar också löprundor i naturen men jag måste säga att jag verkligen ÄLSKAR löpbandet också.


Det kändes lite konstigt att inte äta riktig frukost. Tog endast 140 gram kesella med 60g bär och en kopp the och så vatten då förstås.

När jag var på väg till träningslokalen från bilen så kände jag mig både förväntasfull och lite nervös. Jag har ju visserligen tränat stenhårt hemma nu under mars månad med stort fokus både på styrka och kondition och även innan dess hade jag ju kört en hel del konditionspass i form av zumba men just springbandet var det ju faktist 5 månader sen jag stog på. Nya skor hade jag också. Tänk om de efter en liten stund inte alls skulle kännas bekväma. Ja det var många tankar som snurrade på där i gryningen.


Kvart i sju stog jag iallafall på bandet redo att springa. Stoppade lurarna i öronen och bara körde. De nya löpdojjorna kändes som att springa på moln kan jag säga. Måste bara köpa ett par till typ likadana nu känner jag som jag kan ha som innesko sen när de här ska få smaka på asfalten och mjuka skogsstigar. Det kändes formligen som att jag studsade fram på bandet.


Jag hade bestämt mig för att följa schemat exakt oavsett om det kändes för lätt eller om det tog emot så idag såg löpschemat ut så här.


# 2 min gång (fart 6,3km/h)

# 5 min löpning (fart 9,5km/h)

# 2 min gång

# 5 min löpning

# 2 min gång

# 5 min löpning

# 2 min gång

# 5 min löpning

# 2 min gång


Sammanlagd tid:30 min

Sträcka: 4,1 km

Löpning: 20 min

Gång: 10 min

Hjärtfrekvens efter löpsträckorna: 130-140.


Visserligen har zumbans alla hopp och vridningar säkert förberett mig bra men jag ville ändå ge leder och senor en bra chans att träna upp sig. Jag vill inte riskera att få några skador innan tjejmilen, så schemat det är det som gäller. Sen får jag styra upp med mer fart efter vägen.


Det gick otroligt lätt att springa idag. Efter 10 minuter flåsade jag inte ens och var bra sugen på att höja farten men jag lade band på mig själv och sprang vidare i samma takt. De sista 10 minuterna flåsade jag lite mer men jag har uppenbarligen fått bättre kondis under den här månaden också för det var stor skillnad på när jag sprang nu mot i november. Stor skillnad!!!! Om det beror på fitnesfighten, kosten som jag lever på i veckorna, de nya springskorna eller mitt nya sätt att tänka på det vet jag inte men jag vet att jag är sjukt nöjd med allt jag har åstadkommit den sista tiden och jag vet att jag också är sjukt motiverad att fortsätta den här resan som jag är på nu. Jag bara ÄLSKAR mitt nya sunda liv helt enkelt.


Nej nu ska jag fixa mellanmål till i morgon. I morgon kväll är det dax för fitnesfightens styrketräningsprogram kombinerat med lite zumba.


 


Good Night!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards