annehlie

Alla inlägg den 1 april 2013

Av Annehlie Eriksson - 1 april 2013 20:54

 

Idag gjorde jag mitt sista pass i fitnesfighten. Jag kände mig riktigt duktig eftersom tävlingen egentligen tog slut i lördags redan och kort och mått redan var taget och ändå så pallrade jag mig upp på övervåningen och körde järnet idag. Det kallar jag MOTIVATION!Efter det så tog jag dessutom en promenad i solen.


Men nu är det aktiv vila som gäller i en hel vecka. Det ska bli så skönt faktiskt. Jag ska fokusera på att ta hand om mig själv. Jag kommer naturligtvis inte att byta ut träningsrummet mot soffläge. Det har jag alldeles för mycket myror i brallan för. Nej jag ska ta en lång och skön promenad efter jobbet varje dag. Ringa mina vänner och höra vad som hänt sen sist och slutligen ska jag åka hem till min kära vän Pon för nu behöver jag verkligen massage. Men först ska kroppen få ta igen sig lite innan hon kommer med sina thai fingrar och knådar de stackars musklerna.


I helgen ska jag gå en lång promenad och sen, när det blir lördag, min enda fuskdag i veckan från och med nu, då ska jag njuta av det där goda sydafrikanska rödvinet som jag bestämt mig för att köpa och min lilla lilla godispåse med exakt 9 st godisar i : ) Det är nämligen vad jag har bestämt att min godispåse på lördagar max får innehålla de lördagar jag faller för den frestelsen och den här lördagen är en sån dag : ) 


Coachen på fitnesfighten tackar idag alla oss fightare för att vi varit med och kämpat och hejjat på varandra i ur och skur. Han skriver att vi har klarat av superstar programmet och att det nu är dags att lägga in våra resultat och en liten motivering. Han skriver också att alla ska vara stolta över att ha klarat fitnesfighten och att vi alla redan har vunnit första pris och det är ju faktiskt sant.

Nu ska fitnesfighten göra sitt jobb och välja ut de 10 bästa där alla andra sen får rösta fram vinnaren. Fitnesfighten väljer också ut en person som vinner en träningsresa för två. Det är sjukt många med och tävlar så jag har defenetivt inga som helst förhoppningar att vinna någon av vinsterna men visst är det kul med en morot. Men största vinsten har jag som sagt var redan fått, min nya kropp, min träningslust och mitt humör som alltid är på topp numera.


Mina resultat blev så här:


Vikt innan: 56

Nu: 53 (-3 kg)


Midjemått(över navel) innan: 81

Nu: 73 (- 8cm)


Vilopuls innan: 60

Nu: 58


Vi får se hur långt de räcker. De räknar ju ut hur mycket procentuellt man tappat i vikt och mått.


 

Vilken känsla upplever du starkast idag?


Åh jag känner så mycket positivt så jag vet inte vad jag ska välja för känsla. Men överst på listan så står nog ändå


LYCKA!!!!


Jag känner mig så otroligt lycklig över att ha klarat av den här månaden. Jag som nästan aldrig tränar styrketräning har nu tränat 30 dagar i sträck och vilka arm och benmuskler och magmuskler man fått!


Om man får välja ett till starkt ord så är det


MOTIVERAD


Fitnesfighten har gjort mig sjukt motiverad att fortsätta träna och jag kan knappt bärga mig innan den här aktiva viloveckan är över och jag kan fortsätta att träna igen.


En annan fråga coachen ställer är

Vad har varit det bästa med fitnesfighten?


Styrketräningen har varit tuff men enkel att utöva hemma vilket har varit ett stort plus och att styrkeövningarna har bytts ut efter hand hela tiden så man har liksom aldrig hunnit med att tröttna på de. Jag tror att det är en av anledningarna att FF verkligen har fått mig att gilla styrketräning. Nu kan jag längta efter maskinerna på gymet också men jag tror att en kombination blir perfekt i mitt nya tränings schema nu.


Kosten har varit enkel att följa. Helt vanlig kost men med tydliga riktlinjer om mängd och kalorier. Bra också med färdiga recept där kalorierna redan ä beräknade. Jag har testat många av recepten och fått en del favoriter.

Jag har också lärt mig äta nyttiga mellanmål med kesella/bär/frukt som jag älskar och defenetivt kommer att fortsätta med som mellanmål. Jag har också med tiden lärt mig att se på tallriken hur mycket pasta/ris/potatis osv jag kan äta och hur stor del som ska vara proteiner. Jag kommer absolut att till vardags fortsätta med FF kostrekomendationer.


Men nu som sagt var, aktiv vila på schemat och sen är det bara att ta fram fightern i fru Eriksson idag och bara köra på om bikinin ska passa till 100 % i sommar. Ha ha.

Följ mig gärna på min fortsatta resa här ute på min blogg sen.


 

Kram och godnatt!

Vickan.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards