annehlie

Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 28 mars 2013 22:45


 

Här hemma kämpas det vidare. Fyra träningspass kvar nu och nu går allt på vilja kan jag säga. Det går lite upp och ner med lusten att träna nu på slutet har jag märkt. Igår kändes ju passet jättetungt från start till stopp och idag hade jag förväntat mig samma bromskloss då jag inte kom från jobbet förrän strax efter sex och sen var jag tvungen att handla så klockan var typ halv åtta när jag stog startklar att köra igång.

Jag blev så förundrad men glad så klart när jag kände att träningslusten fanns där, motivationen fanns där och viljan och kraften. Ja det kändes helt enkelt bara SKITBRA!!!


Det hände en sak inne på affären idag. Det som hände gav mig en tankeställare. Jag har ju hela tiden varit så inställd på att fixa den här månaden utan det minsta fusk, inte en kalori extra ens av den nyttiga sorten så att säga. Men så idag när jag var på affäeren och skulle plocka ihop lite påskgodis till ev. påskkärringar som kanske kommer och ringer på dörren nu i påsk så drabbades jag av AKUT GODISSUG!!!

Jag hade ärligt talat glömt bort att de fanns de där goda kolorna som bara smälter i munnen. Mitt älsklingsgodis och det var knappt jag kunde bärga mig alltså. Jag tänkte till och med att jag bara skulle ta EN så fort jag kom ut i bilen.

Men så när jag stog där i kön till kassan så tänkte jag "hur tänker du nu???" Fyra dagar kvar liksom!


Nej, det blev ingen godisbit i bilen. Jag tänkte på min dotters förslag som hon fått av en kompis att sen, efter fitnesfighten unna sig lördagsgodis i form av att välja tre olika godisar x  3. Alltså en minipåse med 9 godisar i.

Sagt och gjort. Jag tog fram en plastpåse och stoppade i 9 godisar i den och stoppade in den längst in i skåpet till nästa lördag då fitnesfighten är över. Resten av godiset hamnade i en skål och gömdes undan i ett skåp till påsk kärringarna. Om inga påskkärringar kommer så får godiset hamna i Alvins påskägg sen.

Det gäller att ha strategier för allt!!!!

Nu känner jag mig jättenöjd. Det hade inte känts bra om jag hade misskött mig där. Ha ha.

Nu känner jag mig bara ännu mer taggad att ägna nästa vecka åt att skapa mig strategier så att jag INTE hamnar i fällan igen.


 

Så sant som det är sagt! Den här gången ska det inte bli något futtigt litet försök. Nej den här gången ska jag gå hela vägen.


Ny övning idag var utfall:

   

den övningen gick som en dans. Har fått starka lårmuskler nu märker jag. Vore väl konstigt annars med alla dessa knäböj åt alla håll och kanter. Ha ha.


Idag visade coachen hur man kan göra ett core test för att se om man fått starka magmuskler. Får väl hämta in kvastskaftet från bron och göra ett sånt där core test i helgen kanske : )


Dagens fråga är:

Känner du dig redo att fortsätta din nya och hälsosamma livsstil på egen hand?


Ja absolut!!! Jag har ju som sagt var redan ett nytt program på G som jag tänker börja köra vecka 15. Jag har nya mål med den träningen och som jag sagt tidigare så är den träningen mer fokuserade på löpningen.

Programmet är inte helt 100 % klart men det kommer att se ut ungefär så här:

 

Löpning 3 dagar i veckan.

Dag ett kommer att vara ett 5 km pass där målet i slutänden kommer att vara 5 km på 25 minuter.

Dag två kommer att vara ett kortare men intensivare pass på ca 20 minuter med fartlek och korta intervallpass där man tar ut sig till max i intervallerna.

Dag 3 kommer att vara ett milen pass i lagomt springtempo där målet är tjejmilen i september på 50 minuter.

Utöver springpassen kommer jag att träna  styrketräning tre dagar i veckan. En dag på gymet och två dagar i veckan kommer jag att köra fitnesfightens upplägg på styrketräningsövningarna.

5 dagar i veckan kommer jag att träna så det blir två vilodagar i veckan och två av passen kommer att vara morgonpass innan jobbet.

Så har jag tänkt mig och kosten blir fitnesfightens upplägg i stort sett alla dagar i veckan utom lördagar som då kommer att bli min "ät och drick vad du vill dag" när det det gäller mat och dryck. När vi börjar prata godis mm så finns fortfarande restriktioner och allting måste naturligtvis vara inom rimliga gränser.

Åker jag på semester så kommer naturligtvis det mesta att tillfälligt raseras men då får man i stället se till att vara väldigt restriktiv under en längre tid sen som plåster på såret så att säga. Det gäller att ha planer för allt!!! Ha ha.

Nej nu ...snart sängen.

 

God Natt!!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards