annehlie

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 27 mars 2013 21:03

 

Usch idag kändes det fan riktigt jobbigt att träna alltså. Jag hade verkligen noll motivation idag att hoppa i träningskläderna. Ena vristen känns överansträngd och stel och knäna börjar säga ifrån och jag har jordens träningsvärk i axlar och triceps idag efter gårdagens nya övning kan jag säga. Till och med i zumbapasset kände jag mig klumpig som en elefant idag. Ja jag vet, nu gnäller jag  men just idag så känns det hur lätt som helst att se en träningsfri vecka framför mig. Ha ha.


Hur som helst. Skam den som ger sig! Nu är det bara FEM träningsdagar kvar så det vore väl själva den om man inte skulle hålla ut till slutet. De fyra sista dagarna är ju dessutom lediga dagar från jobbet så då kan man ju kombinera passen med härliga långpromenader och sköna sovmornar.


Klart att jag tog mig genom passet idag men det var med stor möda kan jag säga och det var sååååå skönt när det var över.


Ny övning idag var saxen:

   

Motsatt arm och ben upp i luften och sen är det bara att köra magövningen rätt av.

Magövningarna har jag blivit stark i och jag är otroligt stolt över att jag idag kan skönja de raka magmusklerna längst ut efter sidorna på magen. Helt otroligt! På 30 dagar! Jag är jättestolt över min kropp nu verkligen men som sagt var, det här är bara början på resan. Det är nu den startar.


Coachen skriver idag att alla människor har olika mål. Hans mål är att vi som är med i fitnesfighten ska ha skapat oss en mer hälsosam kost och träningsvana än tidigare som vi även kommer att fortsätta med efter fitnesfighten.


Ja för min del har han lyckats bra. Jag har lärt mig jättemycket om kost och styrketräning den här månaden och känner att jag bara skulle vilja lära mig ännu mer. Det är så otroligt utvecklande och kul det här med läran om kost och motion. Jag kommer defenetivt att fortsätta med stora delar av upplägget även efter fitnesfighten kan jag säga.


Coachen skriver också att man efter FF själv ska bestämma hur man vill fortsätta sin träning och hur många dagar i veckan.


Jag vill absolut fortsätta att blanda konditin med styrketräning och nu när sommaren nalkas så tänker jag lägga lite mer fokus på konditionsträningen för att sen i höst åter igen lägga mest fokus på styrketräningen. Fem dagar i veckan känns som en okey träningsdos för mig så det ska jag försöka att hålla tänkte jag.


Coachen skriver att planering är nyckeln till att nå sina mål eller underhålla de.

Planering har alltid varit min starka sida.


Fitnesfighten har ett 6 månaders program som jag ju nämt redan att jag tänker hoppa på till hösten.

Programmet går i 3 månaders cykler.


Första månaden:

- kondition

- core

- styrkeövningar


med fokus på rörlighet och hållning då det är viktigt att få kroppen i rätt balans.


Andra månaden:

- kondition

- core

- styrkeövningar


med fokus på korta intervaller i konditionsträningen och att fortsätta att stärka core muskulaturen.


Tredje månaden:

- kondition

- core

- styrkeövningar


med fokus på kondition och styrka.


Det låter så spännande att jag blir alldeles exhalterad vid bara tanken. Ha ha. Så nu har jag verkligen något att se fram emot i höst.


Som sagt var. Bara 6 dagar kvar nu och MÅLET NÄRMAR SIG, SAKTA MEN SÄKERT!!!!


Dagens fråga:

Vad är det mest minnesvärda du fått av en annan människa?


Det kan jag säga på rak arm att det är en ring. En ring med en röd sten i som jag fick av min far i julklapp den sista julen han levde. Han dog en månad senare. Den ringen betyder mer än nånting annat för mig för jag stog verkligen min pappa nära och han betydde oerhört mycket för mig. Jag vet att om han levde så skulle han vara jättestolt över mig nu och han skulle vara stolt över mina barn som också har ordnat till det bra i sina liv.


Nej dax för en dusch nu då.

 

Kram på er allihop!

Vickan.


 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards