annehlie

Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Dag 23 av 30 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 25 mars 2013 20:09

 

Japp jag har förstått det nu och den här månaden har verkligen bara gett mig mersmak att kämpa vidare och målinriktat mot inte bara en smal kropp utan även en vältränad och muskulös kropp. Jag tycker fortfarande att det är fruktansvärt fult med killmuskler på en tjej men inte skulle man väl säga nej till den här kroppen precis, eller vad säger ni.

Jag tänker iallafall köra vidare efter den här månaden och jag är fasiken mig lika taggad på det som jag var på fitnesfighten innan den startade.


Jag har inte haft många svackor alls måste jag säga och jag har heller inte behövt att kämpa mot något sug efter godis eller annat socker. Det enda suget som kommit nu när jag börjar närma mig slutet är att få sjunka ner i den mjuka soffan med älsklingen och ta ett glas vin. Det längtar jag efter : )

Nu när jag är inne på slut tampen så är jag bara ännu mer fokuserad och ännu mer målinriktad och jag ska ta mig i mål med bra resultat för det är jag banne mig värd efter den här månaden då jag verkligen kört 100 %.

Så nu den här sista veckan så kör jag verkligen järnet i träningspassen.


I zumbapasset tar jag i så svetten droppar ner i mattan sen när jag kör styrkeövningarna efteråt.

I styrketräningspassen tar jag verkligen ut max i allt jag gör och nu kör jag alla övningar igen med den tyngre vikten igen, till och med knäböjen. Här ska brännas fett!!!!


Ny övning idag var sidoutfall:

   


Emellanåt så lägger coachen ut motivationshistorier för oss fightare så vi ska fightas på ännu bättre än vi redan gör och idag lade han ut en motivationshistoria om en tjej som var med redan vid 2011 när fitnesfighten startade.


Den tjejen var som mig, hade inte så många kilon för mycket från början och tränade redan en hel del men kände att hon hade kört fast i träningen och inget speciellt hände. Hon hade också problem med låren men hade anammat att hon trots träning nog skulle få dras med de trots allt. (precis som mig).


Hon gick mest med i fitnesfighten för att ge kroppen en kickstart och för att tighta till kroppen lite och få lite muskler också. (Det låter som mina ord innan jag startade)


Hon skriver vidare att hela kroppen numera är trimmad och ridbyxlåren....ja de är helt borta!!


Hon skriver att de här 30 dagarna var både tuffa och underbara (kan bara hålla med).


Hon skriver vidare att hon lyckats överleva både påsk och grillfester utan att ramla dit för hon vet ju vart nånstans på kroppen det där skräpet sätter sig så varför förstöra det hon byggt upp och kämpat så för (så börjar jag också tänka mer och mer så jag kommer verkligen att vara mer strikt med hur mycket fusk jag kan tillåta mig själv för jag vill verkligen inte heller förstöra det jag nu börjat att bygga upp)


Hennes problem innan var att hon åt för stora portioner och att sockret smög sig in lite överallt, i proteindrinkar mm. Det har hon slutat med nu. Mycket godare med kesella och bär(kan bara hålla med och tänker defenetivt skippa proteindrinkarna sen och fortsätta på kesella och bär/frukt och om jag nån gång unnar mig en smothie får det bli på lättyoghurt med bär.)


Hon fortsätter med att skriva att kroppen känns renare, lättare och fräshare nu. Många på gymet reflekterar över att hon har en sån fin kropp och att det verkligen syns hur bra hon mår (ja själv är jag livrädd att den här euforikänslan ska försvinna. Har aldrig känt mig så pigg och glad nån gång. Min man kallar mig numera för duracellbatteriet. ha ha)


Några av hennes tjejkompisar har tittat avundsjukt på henne och undrat hur hon kan ha fått en sån fin kropp. Svaret är enkelt...rätt kost och intensiv träning.


Jag har iallafall bestämt mig!

 

Det här ska bli min bästa bikinisommar nånsin : )

Har ni bestämt er?


Dagens fråga?


Har du en speciell plats där du kan hämta energi?


Jag hämtar bäst energi när jag ensam med mina tankar kan gå en långpromenad i solen. helst i skogsluft med kvittrande fåglar. Jag är en person som behöver egentid och att då få gå och rensa tankarna, sortera tankarna. Det gör att jag får ännu mer energi än jag redan har.

Bloggen ger mig också energi och det här frågorna som coachen slänger ut ger mig energi för de får mig att se saker med mig själv som jag nog annars bara tagit för givet. Ett sätt att lära känna sig själv på kan man säga.


Visst är det så att man längtar efter våren nu.

Hur som helst, dags för en dusch, lägga in lite räkningar och sen...


 

Goodnight!


PS: Grattis Rebecka till vinsten i fitnesfighten förra månaden. 21000 kr rikare och en riktigt snygg kropp på köpet fick du.

Grattis Lotta till träningsresan! Vilken höjdare alltså. Oavsett om jag har en promillechans på vinst av denna resa så ska jag absolut nån gång åka på en sån resa. Det har jag lovat mig själv.


Vi ses i morgon igen!


Kramar Vickan.









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards