annehlie

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Dag 22 av 30 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 24 mars 2013 17:31

 

Hej svejs!

Ja då var man äntligen inne på sista veckan och ni kan tro att jag kör så det ryker! Så nu vill jag bara tacka alla mna vänner och nära och kära för att ni stöttat mig i det här och jag hoppas att ni förstår att det inte är det att jag inte vill prata med er i telefonen eller träffa er. JAG HINNER HELT ENKELT INTE MED DET!!!! Men jag lovar att kompensera er när den här resan är över. Än en gång tack för att ni inte gett mig dåligt samvete utan istället gett mig 100 % stöd.


Idag gjorde jag det sista mat racet också så nu är veckans matlådor klara.

Den här veckan känns ovanligt lätt till skillnad mot de tidigare veckorna. Bara fem arbetsdagar med träning kvar och sen en långledig helg och då är träningen en piece of cace känns det som. Dessutom har jag inga föräldragrupper den här veckan och som det ser ut också en skapligt lugn vecka på jobbet så jag har alla förutsättningar att lägga all energi på träningen nu de här sista åtta dagarna.


Träningspasset idag är gjort. Ny övning var Leg extension:

   

Denna övning kändes så lätt så jag nästan blev osäker på om jag verkligen gjorde övningen rätt men...jo det gjorde jag nog känner jag när jag kollade efteråt. Skönt med lite lättare övningar emellanåt också : )


Till skillnad mot den här magmarodören:

   


Det känns verkligen som att magen ska gå av på slutet och man nästan skriker av utmattning och "smärta" i magen när man kör de tre sista. Men magen blir iallafall platt. Ha ha och det är ju det som är meningen ; )


Det är många övningar som är riktigt jobbiga nu men det är också kul och inspirerande att ha ett program där övningarna byts ut succesivt hela tiden. Det gör att programmet aldrig hinner bli tråkigt.


Idag skriver coachen ett kort inlägg där han motiverar oss att träna ihop med en vän. Då blir man liksom dragplåster åt varandra.


Själv föredrar jag faktiskt att träna ensam. Jag behöver inget dragplåster för att ge järnet och jag vill kunna lägga upp mitt tränings schema efter mina förutsättningar och då jag jobbar ganska mycket också så har jag ju verkligen svårt att anpassa tider efter nån annan. Men absolut, om man har svårt att vara dragplåster åt sig själv så är det ju bra att ha en vän att träna med så man kan pusha varandra.


Dagens fråga?


Ber du om hjäp när det behövs?


Antar att frågan är ställd som om jag ber om hjälp vid behov i allmäntet. Ja absolut. Men jag försöker att lösa problemet på egen hand först men kör jag fast så ber jag absolut om råd och hjälp. Jag förstår mig inte på folk som har svårt att be om hjälp, såna människor som kör sitt race till det yttersta även om de innerst inne vet att de är på väg åt fel håll.

Nej be om hjälp det har jag aldrig haft svårt för.


Nu väntar en skön och välbehövlig dusch och sen lite tv mys i soffan så här en söndag kväll. Den här söndagen har ju för övrigt bjudit på en otroligt härligt solig söndag så en längre promenad hann jag också med på förmiddagen idag.

 

Ha det gott allihop!

See you tomorrow again.


Kramar Vickan.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards