annehlie

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Dag 21 av 30 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 23 mars 2013 19:08

 

Hello everybody!

Its me here again : )

I morse var det en spänd, förväntansfull och lite nervös Vickan som gick upp ur sängen. Jag tittade mig i spegeln och tänkte att måtte den där vågen och det där förbaskade måttbandet visa mig nu att spegelbilden inte spelar mig ett spratt. Men i nästa sekund så tänkte jag att spegelbilden kan ju lura en men att man helt plötsligt knappt kan använda sina jeans eller vissa underkläder. Ja det kan ju iallafall inte bara vara en illusion.


Jag drog inte på det nå längre. Jag tog ett djupt andetag och ställde mig på vågen...nöjd. Jag tog fram måttbandet....jag var tvungen att mäta flera gånger för att inte se att jag mätt fel....men nej. Lysande resultat!!!!


Om tio dagar får ni se och veta mitt slutresultat! Men jag kan säga så mycket som så här att jag hade ju satt upp vissa mål från början. Vikt målet har varit ett mål så länge jag kan minnas nu men jag har aldrig nått målet. Nu är jag bara 1 1/2 kilo från målet och jag törs nästan hoppas på att jag kan sänka målet lite till nu men når jag det så vill jag absolut inte gå ner något mer sen. Sen får målet bli att stanna där istället.


När det gäller midjemåttet så hade jag ett mycket långsiktigt mål som jag defenetivt inte hade räknat med att nå under fitnesfighten men nu är detta till och med faktiskt möjligt. Det fattas nämligen bara 3,5 cm för att jag ska nå det målet.


Så ni förstår nu att det första jag måste göra när den här fitnesfighten är över är att ge mig ut på stan och köpa nya jeans och nya underkläder. En riktigt angenäm uppgift : )

Tur att jag hade några jeans gömda längst in i garderoben som tidigare var för små. De är alldeles lagoma nu!


 

Träningen idag gick verkligen som en dans. Jag vet inte om jag var extra sporrad av resultatet eller om jag helt enkelt var bara på G men jag kände riktigt hur jag tog ut zumbastegen extra mycket och körde så svetten sprutade. Styrkepasset körde jag också på i som en ångvält. Ja fasen vad skönt det kändes alltså!!!

Ny övning idag var Flyes:

   

Vad skriver coachen då. Jo han skriver att han tycker det är kul att läsa om våra bra resultat och att tävlingen kommer att bli tuff om första priset. (Jag har redan vunnit första priset och det är min nya fina kropp och mitt nya liv, mina nya kunskaper om kost och träning. Men för den skull inte helt fel om man skulle ha en chans på första priset också)

Hade nästan glömt bort att det fanns priser också. Har varit så inställd på att fixa den här månaden bara.

Men det är ju precis så som coachen säger också att alla är ju faktiskt vinnare med ändrad livsstil och ökat välmående.

Coachen skriver att han märker nu att det är många som mår bra nu när vi går in i sista delen av fitnesfighten. Sömnen fungerar (ja den är inga problem) matrutinerna sitter (japp som en smäck) och träningen går att köra hårt (ha ha ja verkligen. Det känns att man kör hårt nu. Man tar i så man tror man ska svimma emellanåt och nu börjar de där fina tjejmusklerna visa sig också. Så härligt!)


Dagens fråga.

Låter du andra människor påverka dig negativt/positivt?

Absolut ingenting negativt biter på mig just nu kan jag säga. Men positiva kommentarer de suger jag åt mig och de ger mig bara mer motivation.


Det lustiga är att i början när jag började köra fitnesfighten så var det många som var skeptiska och sa kommentarer som att "akta så du inte går i väggen", hur länge ska du leva så där då? "Hoppas du inte blir sjuk av det bara." Kan det vara bra det där, när man blir äldre så är det bra med lite extra hull osv.(i vilken statistik då undrar jag???)

Efter ett tag när resultaten började visa sig och folk märkte hur bra jag mår. Ja jag var själv överaskad över hur otroligt pigg och glad jag var och hur bra jag mådde. Ja då började folk bli nyfikna. Började fråga om hur träningen ser ut, vad jag äter mm. De vill veta mer helt enkelt. Jag har också märkt att jag påverkat en del människor i min närhet så de också har börjat fundera i banorna att börja träna och ändra kostvanor.

Nu på slutet har frågorna blivit fler och fler. Många vill veta hur jag fann fitnesfighten och hur man kommer in på deras hemsida. Jag märker också att många tittar beundrande på  min kropp och jag tänker att de gott kan vara lite avundsjuka för jag har banne mig inte fått det här gratis. Jag har kämpat som ett djur men det har också gett resultat.

Till och med min man som tränat ganska tung styrketräning till och från i perioder och började med det igen när jag började med fitnesfighten. Och nu har han börjat prata om att börja köra kondition också och han börjar sakta men säkert att studera sina kostvanor. Så lite påverkan har jag haft på honom : )

Nej nu ska jag sjunka ner i tv soffan och vara lite trevlig mot min man.

Vi ses i morgon igen.

 

Kram på er! Ha en trevlig lördag kväll!

Vickan




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards