annehlie

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 22 mars 2013 17:35

 

God kväll allihop!


ÄNTLIGEN FREDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu är bara 11 träningsdagar kvar också, ja alltså innan fitnesfighten är över. Då blir det vila i sju dagar men sen så drar värsta träningsprogrammet igen fast inte lika tufft som det här programmet då såklart. Men dock ett ganska maffigt träningsprogram det också och tro det eller ej men jag ser fram emot det : ) Jag längtar nämligen efter springbandet nu och så fort det börjar bli lite torrare ute på marken så kommer springbandet att bytas ut mot asfalt och skogsstigar. Jag har lovat mig själv att ge mig en riktigt fin present sen för att jag klarat fitnesfighten så bra och det är ett par BRA och SKÖNA springskor att springa med utomhus och då får de banne mig kosta lite också.


Nu har jag precis ätit mellanmål och nu väntar jag på att kasta på mig träningskläderna och köra ett pass igen. Idag är jag riktigt taggad. Dels så är det ju fredag och det är precis som att jag får extra energi till helgen för då vet jag att jag kan lägga fokus på bara träningen och det känns bra, dels är det väg och mätdag i morgon och det har jag sett fram emot jättemycket. Dels är sista träningsveckan en kort arbetsvecka nästa vecka. Så allting känns just nu bara som en piece of cake. Ha ha. Det känns underbart!!!


Ny träningsaktivitet idag blir:

   

Breda knäböj med hantel från bröst.

Ja som sagt var. Övningarna blir bara mer och mer avancerade men ombyte förnöjer. Om bara den där sidoplankan kunde bytas ut sen också så skulle jag vara nöjd. Ha ha.


Idag skriver coachen att  vi som fortfarande är med och kämpar ska vara jättestolta över oss själva. Nu börjar den roligaste OCH den jobbigaste delen av fitnesfighten.

Det roligaste är att det är så lite kvar och det jobbigaste är att kroppen vill ha mer energi och mer vila. Jo tack det har jag märkt. Tur att man är en sån fighter i botten : )


Jag har verkligen följt det här schemat från punkt A och fram till nu. Jag följer slaviskt kostschemat med 1500 kalorier/dygn. Jag vänder på mellanmål och de stora målen ibland och eftersom jag inte orkat med knäckebrödmackorna till de stora målen så har jag lagt in de som ett extra mellanmål. Att ens tänka tanken att synda om det så handlar om en liten extra makaron i kastrullen så har det varit helt otänkbart. Jag har gått in med den inställningen att ska jag köra så ska det vara fullt ut och inget annat.


Detsamma har gällt träningen. Är det 15 ggr x2 man ska göra övningen så är det 15 ggr x 2 och inte 13 eller 14. Ibland har jag känt att "nej jag orkar fan inte en till men då har jag tagit i ändå från tårna och fixat den där sista. I ur och skur har jag tagit mig igenom de här passen och ena dagen har jag dansat mig igenom passen och andra dagar har jag verkligen fått tagit fram den där fightern i mig. Jag har lärt känna mig själv på ett helt annat sätt under den här perioden. Det måste vara det här som kallas självkännedom.


Men som coachen säger "Kom ihåg att hade det här varit lätt så hade alla varit med".


Bara att köra på alltså : )


Dagens fråga då

Ett sunt och tryggt exempel på livsprioritering är:

Du

Familj

Arbete

Vänner och hobbies


Hur ser DIN livsprioritering ut?


Ja jag håller med om att JAG är viktigast att prioritera. Det är ganska självklart  att sköta om sig själv i första hand för om man inte själv mår bra så mår inte familjen bra heller och arbetet blir lidande och vad har då vännerna för nytta av en!!!

Det fanns en tid när jag bortprioriterade mig själv och prioriterade allt och alla andra.

Idag prioriterar jag defenetivt i den ordningen som ovan näms.


Nej nu ska jag träna!


I morgon är som sagt var den stora dagen. Så spännande!!!!!

Tänk att jag klarat 20 dagar. Bara 10 dagar kvar nu!

Snart mål!!!

 

Ha en bra fredagkväll allihopa

Vickan!









Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards