annehlie

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Dag 19 av 30 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 21 mars 2013 20:35

 

Hej tjolahopp!!!


Idag känner jag mig pigg och fräsh igen. Har de två senaste dagarna känt mig lite trött och lite sliten vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag arbetat mycket och i kombination med tuff träning. Men träningen brukar liksom ändå alltid kännas kul men de här senaste dagarna så har den som sagt var mest känts jobbig.


Men idag hade piggheten och motivationen vänt igen och humöret är på topp och träningen gick som en dans. Kanske för att det kommit in lite andra övningar i programmet än tidigare eller kanske för att det snart är helg : )

Nu när det snart är påsk så är det bara fem arbetsdagar kvar att träna och det känns ju skönt för de dagarna som jag är ledig och ska träna känns inte alls lika tunga, inte ens fast det är påsk : )


Ny övning idag var:

   

Fällkniven. Den kändes sjukt mycket i magen. En riktig magdödare. Men den var ändå skön på samma gång som jobbig.


Jag har känt lite småont i knäna sen jag ökade på vikten i knäböjen så idag gjorde jag som så att just i knäböjen så backade jag till mindre vikter och då gick det bra. Ser inte det som något bakslag, det är bättre att knäna håller månaden ut nu.



Det är många som fått bra resultat med fitnesfighten och undrar hur man ska fortsätta sen efter fitnesfighten och då skriver coachen att fitnesfighten har ett 6 månaders program och ett 12 månaders program som är skräddarsydda för just oss som precis avslutat fitnesfighten. Med det programmet kan man få ännu bättre resultat genom att på lång sikt bibehålla sin nya livsstil.


Då får man nya programupplägg varje månad och man väljer själv hur många gånger i veckan man vill träna. programmen är utformade att kunna användas både hemma och på gymet. Självklart så har man också kvar en coach att fråga frågor till om man har några såna.


Det verkar skitbra tycker jag så till hösten funderar jag på att hoppa på ett 6 månaders program för fram tills dess så har jag ju redan en plan på hur jag ska lägga upp min träning fram till dess. Det är också ett schema som jag tänker följa men med mer fokus på springning men också styrketräning såklart. Jag kommer att berätta mer om det sen längre fram.



Coachen skriver också att om man behandlat sin kropp fel i 25 år så kan man heller inte förvänta sig att allt händer över en natt.

Kolla inte vikt och midjemått varje dag!

Fundera inte på om du blivit mindre eller större. Se till att skapa bra mat och träningsrutiner så slipper du fundera.


Coachen säger att man lätt bygger upp negativ energi om man håller på att testa sig själv varje dag. Stresshormoner sätter stopp för ämnesomsättningen och man får inte de resultat man vill ha. (Så har jag aldrig tänkt! Men det låter ju faktiskt logiskt.)


Coachen säger också att det som gäller är NO EXCUISES!!! Ge dig ingen mental möjlighet att förlora kampen emot dig själv.


Jag tränar en timme betyder att du tränar en timme och inte 45 eller 50 minuter!


Jag ska äta 1500 kalorier per dag betyder att du äter 1500 kalorier om dagen, inte 1200 eller 1300 kalorier.


Coachen säger


DU BESTÄMMER VILKA VAL DU GÖR!!!!


Vi har 11 dagar kvar nu! Nu kör vi allt vi kan den sista perioden! Han säger att vi ska sluta leta efter ursäkter och förklaringar till varför man inte gjort som man ska och istället koncentrera oss på vad vi ska göra.


LET´S GO!!! skriver han.


Ja som ni hör, det är en hård coach vi har. Ingen vila här inte. Ha ha.


Dagens fråga?

Vem eller vilka bestämmer över dig och ditt liv?


JAG bestämmer över mitt liv ! Det är jag 100% säker på idag. Det fanns en tid när min vardag bara var arbete (ofta satt jag kvar en eller två timmar extra på jobbet för att hinna med). När jag kom hem slängde jag mig i soffan och tyckte synd om mig själv. Träning varken hann jag med eller orkade med.

På helgerna var man oftast helt slut efter veckan och var och varannan helg så låg det över en att man ju var tvungen att åka tolv mil för att besöka sina föräldrar. Jag hade också ständigt dåligt samvete för att inte JAG hann med att ringa och /eller träffa alla mina vänner.

Men så en dag bestämde jag mig för att nu skulle jag börja tänka på mig själv.

jag gjorde upp en plan som såg ut ungefär så här:


Jag arbetar min arbetsdag och om jag nån gång arbetar längre så tillhör det ovanligheterna (förutom föräldragrupperna efter arbetstid som ju ingår i vårt jobb men det kompensera vi med att sluta tidigare annan dag eller ta sovmorgon annan dag). Jag lade in en administrativ eftermiddag som är helig en eftermiddag var 14 dag och om jag bokar där så ska det vekligen vara något speciellt. (Det funkar än idag)


Jag bestämde mig för att sluta känna krav på att besöka våra föräldrar och numera åker vi dit kanske en gång i månaden. Ibland varannan månad vilket innebär mer helgtid för varandra och för träningen.


Ja jag började ju faktiskt att träna också. Först futtiga två dagar i veckan men jag såg till att de två dagarna verkligen blev av. Efter ett tag var det så skönt och kul att träna så innan fitnesfighten tränade jag fyra dagar i veckan.


Jag slutade ta på mig ansvaret att jag skulle sköta kontakten med alla vänner.


Idag vet jag bestämt att det är JAG och ingen annan som bestämmer över mitt liv och det viktigaste är att jag mår bra och det gör jag idag : )


Nej nu är det sovdax. Sista arbetspasset för veckan i morgon.

Såååå skönt!!

 

Godnatt!

Kram Vickan








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards