annehlie

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Dag 17 och 18 av 30 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 20 mars 2013 19:01

 

Nytt försök idag igen då. Tyckte den här bilden passade bra i dag eftersom jag verkligen längtar efter ett varmt och skönt bad nu. I höst lovar jag mig själv att ge mig själv en stor belöning av allt slit jag tagit mig igenom och belöningen ska banne mig då bli ett badkar för det saknar jag så. Ångrar att vi slängde ut det där gamla badkaret för många år sen.


Hur som helst. Idag blev en sån där lång arbetsdag igen eftersom vi efter arbetstid åkte iväg till en förskola och var med på ett föräldramöte där och pratade egenvård för föräldrar och personal där.

Nu har jag precs stoppat i mig ett mellanmål så nu måste jag vänta en timme med träningen så då tyckte jag att det var en perfekt tid att blogga på.

Det här mantrat tycker jag passar bra in på  mig just nu:

 

Det är så jag försöker intala mig nu när jag är i en period då jag tycker att det ibland känns lite tungt. För jag ska inte sticka under stol med att det är jobbigt just de här dagarna när man kommer hem halv sju-sju och sen ska träna. Och då behöver man lite extra envishet i bagaget för att ta sig iväg och bara sätta igång, istället för att tänka "min kropp måste vila". Snart får den vila, 15 träningsdagar kvar nu.


Igår var ny träningsaktivitet den här:

 

 

knäböj med en hantel rakt upp i luften. Den var rätt tung faktiskt. Man skulle se till att man orkade hålla hanteln rakt upp i luften hela tiden och så gå ner i riktigt djupa knäböj.


Dagens övning är den här:


    

en-arms-rodd


Den har jag ju inte testat än eftersom jag inte tränat idag än men jag har ju såklart gjort den tidigare men det var ju ett tag sen nu så den kommer säkert att kännas i armarna den med.


Här kommer en bild på maten jag åt igår. Kyckling med matvete, wokade grönsaker och en kesella klick till.

 

Jag har ju som sagt var söndag som min matlagningsdag och då gör jag två olika maträtter som räcker måndag-torsdag. Praktiskt och det har funngerat utämärkt under den här perioden. Men visst längtar man efter Lina kassen nu men jag kommer absolut att anpassa den efter det här matkonceptet. Nu vet jag ju också ungefär hur mycket pasta,ris,bulgur,matvete, potatis osv jag får äta och ungefär hur stor proteindosen ska vara så det mottot kommer jag att leva efter i veckorna i allafall även sen.


Vad skriver coachen då?


Jo igår skrev han om musik. Alltså att bra musik gör att man presterar bättre och visst är det så. Jag använder mig alltid av musik när jag är på gymet och tränar oavsett om jag springer eller styrketränar. I det här programmet har jag endast använt mig av zumbamusiken och glädjen i zumban är en riktigt härlig endorfinkick kan jag säga. Men så fort det här programmet är över och jag kommer att åka till gymet igen eller bege mig ut i springspåret, ja då åker spotifylistan fram igen.

Men absolut sant...bra musik har en otroligt positiv inverkan på träningen.


Idag lägger han ut lite positiv feedback som han fått av en del fitnessfightare. Det är verkligen inspirerande att så många människor på en och samma gång fått så stor effekt och alla vittnar om samma sak, att de känner sig så positiva och glada : )


På fredag är 2/3 gjorda och på lördag morgon är det dax för att ta fram våg och måttband igen och det ska bli så sjukt spännande att se resultatet på de här 10 dagarna.


Frågeställningarna då.


Frågan dag 16 var:

Vad är det värdefullaste du gett en annan människa?


Den frågan funderade jag ett tag på och kom ganska snabbt fram till att det inte är nån sak iallafall. Det värdefullaste jag gett är nog faktiskt mig själv.

När jag träffade min man och insåg att det finns ingen annan i hela världen som jag hellre vill bli gammal med än med honom. Jag gav honom all min kärlek, alla mina innersta tankar och drömmar. Jag hoppade handlöst rakt ut utan att egentligen veta hur jag skulle landa. Men jag landade mjukt : )

Idag när alla barnen är utflugna och vi bara är två vuxna kvar i huset så är han fortfarande min stora stora kärlek och den jag vill leva resten av mitt liv med och han är också min bästa vän.

Den hemliga medicinen heter:

- Ta hand om varandra ordentligt i småbarnsåren då man annars lätt tappar bort varandra.

- Kom ihåg att säga något positivt till varandra VARJE DAG.

- Tänk på första gången ni träffades och hur det kändes och tänk det ofta!!!!


Dagens fråga igår:

Vad är du mest stolt över vad gäller dig själv?


Utan tvekan mitt driv och min "go for it" inställning. Den har tagit mig långt i mycket. Oavsett vad det har gällt så har jag alltid sett till att nå dit jag strävat. Jag hoppar sällan bara in i saker och ting, jag vill helst ha stenkoll redan innan jag börjat och har alltid en plan för hur jag ska gå tillväga. När sen planen är klar så bara kör jag.

Och som sagt var, mitt driv gjorde att jag min utbildning gick strålande bra, trots att jag var ensamstående med två barn då, mitt driv har också gett mig det bästa jobb man kan tänka sig. Och även nu, i fitnnesfighten, så har jag bra hjälp av mitt driv.

Så den förmågan är jag otroligt stolt över mig själv att jag har och jag tror minsann att min dotter ärvt samma driv minsann : )


Även de gånger som jag handlöst hoppar in i saker och ting, som den där gången i Thailand när jag i ett svagt ögonblick slog vad om att jag skulle hoppa bungujump. Ja då såg jag till att jag gick i land med det också även om jag efteråt undrade om jag helt hade tappat vett och sans. Ha ha.


Dagens fråga är:

Var finner du din motivation?


I det här fallet när jag kör fitnessfighten så behöver jag ingen annan motivation än att titta mig i spegeln. Jag ser en helt ny person där både fysiskt och psykiskt. Det är nu en motivation att gå vidare med kost och träning efter att den här månaden är över.


Däremot så känner jag att jag kan behöva lite extra motivation nu de här sista 14 dagarna för det känns i kroppen nu kan jag säga. Den motivationen finner jag nog helt enkelt i min envishet som inte är av denna värld när jag sätter den sidan till.


Nej hör ni, nu blir det duschen och sen sängen.

Snarkar redan känns det som


   Snart får jag ta ett glas vin och säga till mig själv "fan vad duktig du har varit Annelie. Det här vinglaset är du värd nu!" : )


Kram på er!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards