annehlie

Direktlänk till inlägg 16 mars 2013

Dag 14 av 30 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 16 mars 2013 18:57

 

Hej!


Idag fick jag verkligen credit för att träning hjälper mot allt!

Igår kväll var jag verkligen helt slut efter veckans hårda tempo både på arbetet och på hemmaplan med all träning. Jag somnade gott så fort jag lade huvudet på kudden kan jag säga.

Jag vaknade klockan åtta i morse, fortfarande skittrött, dundrande huvudvärk och för första gången på länge så kände jag mig nästan lite deppig.

Åh vad jag längtade efter en träningsfri dag, ett glas vin och jag längtade så fruktansvärt mycket efter mina barn!!!!

Vad hade hänt undrar ni nu???? Ja det undrade jag också ska ni veta.


Hur som helst så somnade jag om igen och vaknade av att klockan ringde halv tio, somnade om och vaknade igen halv elva, mycket piggare. Jag misstänker att jag behövde den här rejäla sovmorgonen.


Efter en ordentlig frukost och en 45 minuters promenad i solen så kände jag mig mycket piggare och gladare och jag bestämde mig för att när den här träningsmånaden är slut så ska jag ta en helg och åka hem till min dotter och bo där en helg när de har lilla Alvin så jag kan få umgås med de riktigt ordentligt. Så vi kan leka lite, kanske åka till badhuset, hälsa på Johans föräldrar mm. Om jag är där en hel helg så hinner jag ju även med att träffa min son som bara bor ett stenkast därifrån.

Efter att bestämt mig för detta så kändes det också helt ok att fortsätta mitt just nu egotrippade liv.


Så det var med ganska lätta steg jag hoppade i träningskläderna igen. Dax för dagens pass. Ny träningsaktivitet idag var:

 

benböj på ett ben. Ja det tar nog ett tag innan jag kommer så här långt ner på ett ben och kommer jag ner så kommer jag då iallafall inte upp. Men träning ger färdighet som man säger. och det känns i låren kan jag säga även fast jag bara kommer ner halvägs.


Efter träningen så kände jag mig nöjd och glad och jag var verkligen på topphumör igen när jag kom ner från träningspasset. Deppighet och träningsvärk var som bortblåst och jag kände mig verkligen bara glad!

Det här träningsfighten har verkligen gett mig massor av nytänk och jag har fått en massa olika ideér till min fortsatta träning när den här månaden är slut och jag har verkligen också fått en hel del nytänk kring det här med kosten. (credit 1)


Efter duschen när jag stog i underkläder och sminkade mig och min man kom in på toaletten och inspekterade mig från topp till tå med beundrande blick och sen sa "vad fin du är älskling". Då växte min självkänsla en centimeter och jag kände mig glad och nöjd (credit 2)


När jag sen hoppade i mina nya snygga jeans som jag köpte i Thailand och de satt som en smäck över lår och rumpa. De är med låg midja och tidigare har jag inte velat haft de eftersom jag retat mig på kärlekshandtagen som hängt över byxlinningen i midjan. Nu fanns nästan inget överhäng kvar!!!! (credit 3)


Detta hade jag aldrig uppnått utan fitnessfightens hjälp så jag vill bara säga:


TACK FITNESSFIGHTEN FÖR ALL HJÄLP!!!!!!



Vad skriver coachen idag då?

Ja det får ni veta i ett litet kompletterande inlägg lite senare idag för nu måste jag laga middag.

 

Vilken är eran drömbild? Alla har ju olika.


Kram vickan!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards