annehlie

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 16 mars 2013 21:14

 


Här kommer fortsättningen på det senaste blogginlägget och så här säger coachen idag.


Vårt mål är ju att bränna fett så att musklerna ska synas och för det så krävs hård och intensiv träning. han uppmanar alla oss tjejer att köra så tungt vi bara orkar (just nu så är jag nöjd med den vikt jag har och tanken är att jag nog kör på det en vecka tll och sen uppgraderar jag nog på sluttampen.


Coachen skriver också att vi inte behöver vara oroliga att vi ska få några "killmuskler" för att vi ökar vikterna eftersom vi ligger på minuskalorier hela tiden.


Tänkvärd mening: Muskler väger inte mer än fett. Ett kilo muskler väger lika mycket som ett kilo fett. MEN ett kilo fett tar minst dubbelt så mycket plats.


Hård träning och rätt kost kommer att förändra vår kroppsform skriver han vidare.

Vår kroppsvikt kommer inte att spela så stor roll när fettet är borta sen.


Gårdagens fråga svarade jag ju aldrig på igår men den var ju som ni kanske minns

"Är du duktig att leva i nuet"


Ha ha det slog mig just nu att jag faktiskt den här månaden verkligen levt i nuet men det har nog mest berott på att jag inte haft tid att tänka på något annat än just nuet och kanske det också har varit  ett sätt att ta mig igenom det här tempofyllda livet som jag lever just nu. Hade jag varit arbetslös så känns det iallafall som att det här hade varit en peace of cake för mig. Det är kombinationen jobb /träning/sträng kosthållning som har varit den jobbigaste biten men glöm inte bort hur otroligt positiv de här veckorna ändå har varit och att den också har blivit en positiv start för resten av mitt liv.


Om jag annars är duktig på att leva i nuet? Nej, jag ska bli bättre på det. Jag är nästan alltid väldigt långt framme i min planering men jag ska bli bättre att leva i nuet också.

 


Dagens fråga är:

Hur många beslut tror du att du tar på en dag. Hur många av dessa går på automatik och hur många är medvetna beslut?


Oj du det var en sjukt svår fråga. Jag tar massor med beslut på en dag. Mitt jobb, eftersom jag jobbar med människor, går ut på att ta en herrans massa beslut på en dag. Vilken del som är störst är omöjlig att säga men väldigt många  är såklart medvetna beslut som också är väldigt individuella utifrån familjens behov och problem. Jag har sällan ett svar på problemet direkt utan det växer fram genom gott samarbete med föräldrarna och utifrån barnets behov så det är verkligen medvetna beslut.



Många beslut går också på automatik men ju mer jag tänker på saken så är det nog mest medvetna beslut jag gör iallafall.


Nej nu ska jag bara softa och kolla på tv.

Ha en skön lördag kväll allihopa


 



Vickan





Av Annehlie Eriksson - 16 mars 2013 18:57

 

Hej!


Idag fick jag verkligen credit för att träning hjälper mot allt!

Igår kväll var jag verkligen helt slut efter veckans hårda tempo både på arbetet och på hemmaplan med all träning. Jag somnade gott så fort jag lade huvudet på kudden kan jag säga.

Jag vaknade klockan åtta i morse, fortfarande skittrött, dundrande huvudvärk och för första gången på länge så kände jag mig nästan lite deppig.

Åh vad jag längtade efter en träningsfri dag, ett glas vin och jag längtade så fruktansvärt mycket efter mina barn!!!!

Vad hade hänt undrar ni nu???? Ja det undrade jag också ska ni veta.


Hur som helst så somnade jag om igen och vaknade av att klockan ringde halv tio, somnade om och vaknade igen halv elva, mycket piggare. Jag misstänker att jag behövde den här rejäla sovmorgonen.


Efter en ordentlig frukost och en 45 minuters promenad i solen så kände jag mig mycket piggare och gladare och jag bestämde mig för att när den här träningsmånaden är slut så ska jag ta en helg och åka hem till min dotter och bo där en helg när de har lilla Alvin så jag kan få umgås med de riktigt ordentligt. Så vi kan leka lite, kanske åka till badhuset, hälsa på Johans föräldrar mm. Om jag är där en hel helg så hinner jag ju även med att träffa min son som bara bor ett stenkast därifrån.

Efter att bestämt mig för detta så kändes det också helt ok att fortsätta mitt just nu egotrippade liv.


Så det var med ganska lätta steg jag hoppade i träningskläderna igen. Dax för dagens pass. Ny träningsaktivitet idag var:

 

benböj på ett ben. Ja det tar nog ett tag innan jag kommer så här långt ner på ett ben och kommer jag ner så kommer jag då iallafall inte upp. Men träning ger färdighet som man säger. och det känns i låren kan jag säga även fast jag bara kommer ner halvägs.


Efter träningen så kände jag mig nöjd och glad och jag var verkligen på topphumör igen när jag kom ner från träningspasset. Deppighet och träningsvärk var som bortblåst och jag kände mig verkligen bara glad!

Det här träningsfighten har verkligen gett mig massor av nytänk och jag har fått en massa olika ideér till min fortsatta träning när den här månaden är slut och jag har verkligen också fått en hel del nytänk kring det här med kosten. (credit 1)


Efter duschen när jag stog i underkläder och sminkade mig och min man kom in på toaletten och inspekterade mig från topp till tå med beundrande blick och sen sa "vad fin du är älskling". Då växte min självkänsla en centimeter och jag kände mig glad och nöjd (credit 2)


När jag sen hoppade i mina nya snygga jeans som jag köpte i Thailand och de satt som en smäck över lår och rumpa. De är med låg midja och tidigare har jag inte velat haft de eftersom jag retat mig på kärlekshandtagen som hängt över byxlinningen i midjan. Nu fanns nästan inget överhäng kvar!!!! (credit 3)


Detta hade jag aldrig uppnått utan fitnessfightens hjälp så jag vill bara säga:


TACK FITNESSFIGHTEN FÖR ALL HJÄLP!!!!!!



Vad skriver coachen idag då?

Ja det får ni veta i ett litet kompletterande inlägg lite senare idag för nu måste jag laga middag.

 

Vilken är eran drömbild? Alla har ju olika.


Kram vickan!



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards