annehlie

Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 15 mars 2013 22:42

   Jodå här hemma kämpas det på och nu är det sjukt härligt med fredag kan jag säga efter den här 46 timmars veckan på jobbet och 1 timmes träning varje dag. Men det hindrade inte mig att köra dagens pass också. Det är tungt nu och övningarna blir bara mer och mer krävande och avancerade så det gäller att ha fokus på vad man gör hela tiden och bara ge järnet hur mycket än kroppen skriker efter vila. Jag kan meddela att efter att träningsvärken i princip varit borta ett tag så är den tillbaks med besked. Armarna känns som bly och jag har fruktansvärd träningsvärk i armar,bröst och rygg. Benen känns möra men det är ändå den del av kroppen som känns mest ok.

Slut på gnället. Dagens nya övning var:

 

sidoplankan. Så här ska man stå så länge man orkar men minst 45 sekunder. När man är klar med en sida så ska man byta till nästa. Jag klarade iallafall en minut.


Idag säger coachen att han kände sig lite bekymrad när han kollade på våra innan foton och såg vår dåliga hållning. Därför är programmet byggt så att vi ska få axlarna i rätt position redan från början. En atletisk hållning är målet. Därför kommer det nu att komma fler övningar för framsida kropp i slutet av programmet. (spännande)


coachen säger också att vi måste vara mentalt starka nu när andra människor börjar ifrågasätta vad man gör och vad man äter. Men vi ska bara köra på som vi gör och när människor runtomkring oss ser resultaten kommer de att ifrågasätta sin egen livsstil.


Jag har redan märkt att det är så att folk börjar fråga och flera st har frågat om de inte kan få det där magiska kost schemat av mig hur man ska äta men då har jag sagt att det inte bara handlar om kosten och att just det här matschemat är ju  uppbyggt på att man tränar just så här tungt och intensivt och det är ju därför det händer saker med kroppen också.

Jag brukar säga "Gå med i fitnessfighten så får ni de resultat ni vill" men då backar de flesta....än så länge. Folk tror inte att det går att kombinera jobb och träning varje dag med sund kost men det är bara en ny rutin att komma in i och när man sen är inne i den så är det egentligen inte särskilt svårt. Träningen blir dessutom nästan som ett gift.

Dessutom så är det ju bara en kort period som man tränar just 7 dagar i veckan.


Coachen säger också att vi automatiskt kommer att inspirera andra människor och sätta igång tankar hos de. De behöver bara en stund till på sig att själv börja sin egen livsstilsförändring. Berätta bara hur ni mår. Det räcker!!!


Det är sant. Den positivitet och energi som jag har nu räcker och blir över åt alla andra känns det som och det ser folk. Det är därför de blir nyfikna på vad det är för dunderkur jag kör. Jag tror att jag har berättat det förut men det var min svärdotter som var med i fitnessfighten innan mig och hennes resultat var helt otroliga. Jag har aldrig sett såna resultat med någon annan metod förut. Så det kändes riktigt spännande när det var min tur att köra igång.


Dagens fråga. Är du duktig att leva i nuet?


Den svarar jag på i morgon tror jag för ikväll är jag sjukt trött och måste nog gå och lägga mig. Men vi ses i morgon igen.


Kram Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards