annehlie

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Dag 12 av 30 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 14 mars 2013 21:42

 

Hejsan svejsan!


Då satt man här igen då, tränad och klar och mätt i magen. Ska strax upp i duschen men tänkte att jag skulle ge er ett blogginlägg först.


Usch den här veckan har egentligen varít rätt tung, inte träningsmässigt utan mer på jobbet. Idag har det varit en stentuff dag med många besök och flera problem att lösa. Så är det när man jobbar som BVC sköterska, då är man mångproblemlösare. Ha ha. Fast det är ju det som är tjusningen med mitt jobb också och så nöjd man känner sig sen efteråt när allt blir bra för familjerna man hjälpt.


Hur som helst så avslutades arbetsdagen med en timmes övertid för hela skrivbordet såg ut som ett slagfält och jag var bara tvungen att få ordning på oredan innan jag åkte hem. Jag har fortfarande en del saker kvar att ta hand om men det får vänta tills i morgon.

Den här veckan har jag redan jobbat 39 timmar och då har jag en arbetsdag kvar!

Tror minsann jag ska flexa lite i morgon : ) Det är jag värd.


Träningen då. Den går bra! Nu börjar jag känna mig bekväm med de tyngre hantalarna också. Men sista delen i passeet är ett riktigt mördarpass. Jag hatar dips och knäböj med hantlar!!!!! Ha ha.


Dagens nya övning var:

 

armhävningar. Nej jag klarade inte att göra armhävningarna så här. Jag kan säga att jag gav upp efter två. Sen gjorde jag resten av "tjejarmhävningar" på knäna men mitt mål är såklart att klara det i slutänden så idag klarade jag ju som sagt var två och så får jag väl försöka med att öka på en till varje dag. Skam den som ger sig : )


Vad skriver coachen idag då. Jo idag skriver han och pushar de som inte blev riktigt nöjda vid vägningen och mått tagningen häromdagen.


Jag har märkt när jag varit in på facebook att flera jämför sig med varandra och blir stressade om de inte fått liknande resultat men det beror ju också på hur man ser ut innan. Är man kraftigt överviktig så går man ju ner massor även i början. Har man bara lite att gå ner så händer det ju automatiskt mindre också i början.

Det var en tjej som hade gått ner 11 cm i midjemått på 10 dagar. Hade jag gjort det så hade jag fått avsluta fitnesfighten för då hade jag typ nått mitt drömmått.


Så vad jag vill säga är att sluta jämför er med varandra. Kämpa på med träningen och håll ut så kommer ni snart att märka skillnad på kläderna om inte annat. Och så får vi inte glömma att vi mår bättre och är gladare och piggare.

Jag var ju lite inne på det igår på dagens fråga och idag tänkte jag faktiskt på det att jag är oerhört mycket mer stresstålig nu och löser problem mycket lättare än tidigare.

Märkligt att det kan bli så bara med hjälp av lite träning och rätt kost.

Nej jag vill verkligen inte förlora lyckokänslan som jag har i min kropp nu.


Coachen säger också att det viktigaste är att man har sina "innanbilder" så man kan se sitt eget resultat sen i slutänden. På slutet är det de som kommer att avgöra vilket resultat man gjort kroppsmässigt.


Han skriver också att det är jobbigt att träna 30 dagar i sträck, planera varje måltid,äta en massa proteiner och köra kondition 85 % av sin maxpuls. Om det hade varit lätt så hade alla varit med i fitnessfighten. Han skriver att vi ska vara stolta över oss själva och tänka på hur bra vi kommer att se ut när de är 30 dagarna är över. (Jag trodde vi skulle köra 31 dagar men det är tydligen bara 30 dagar. Puh en dag mindre. ha ha)


Dagens fråga:

Vad skulle du vilja ha mer av i ditt liv?


Ärligt talat just nu så längtar jag efter att hinna med att träffa mina vänner igen, jag skulle önska att jag hade barnen på närmare håll för de längtar jag ofta efter.

Jag saknar myskvällarna hemma också så att gå från träning 7 dagar i veckan till 4 dagar i veckan längtar jag efter.


Jag längtar lite efter springningen också och ser fram emot att gå in i nästa träningsfas efter fitnessfighten där jag tänker kombinera springningen med styrketräningen och så klart får även zumban alltid plats i ett litet hörn också.

Nästa mål är tjejmilen på 50 minuter. Klarar jag det här så klarar jag det också. Jag ska klara det helt enkelt!!!!!


Kort sagt...en kombination av jobb, träning, hemmamys med mannen, fest med goda vänner och mys med barnen som bor 12 mil bort.

Det längtar jag efter. Och våren såklart...och sommaren...och resan till Budapest i slutet av April.

Nej hör ni ni nu måste jag upp i duschen och sen är det allt dax att fixa mellis till morgondagen och sen är det vyssan lull. Sömnen har jag  slarvat med den här veckan men det ska bli skärpning till nästa vecka. Natti natt!

 





















 
 
browneyedgirl

browneyedgirl

15 mars 2013 10:05

Hoppas du får en mysig fredag =) Kramen

http://browneyedgirltjejen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards