annehlie

Alla inlägg den 13 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 13 mars 2013 22:32

 

Halloj!!

Fattar egentligen inte hur jag kan känna mig så här fruktansvärt pigg och glad för dagarna går verkligen i 130 just nu och normalt sett så skulle jag bli trött, stressad och grinig när paus knappt finns när man har paus. Men istället känner jag mig mer tillfreds med mig själv än nånsin och allt bara går som en dans. Jag löser problem lättare också. Har inte känt mig sur eller irriterad en enda gång sen jag började med den här kuren eller vad man nu ska kalla den för, ha ha. Rena lyckopillret!!!

Visst blir man trött och om kvällarna somnar jag gott kan jag säga. När väckarklockan ringer är det ju inte så att jag hoppar upp ur sängen direkt men jag snozar bara om en gång vilket gör att jag faktiskt kommer upp ur sängen tjugo över sex varje morgon och så fort jag kommit upp ur sängen så är jag ju faktiskt pigg : )


Det blir ett kort inlägg idag. Har som sagt var haft lång dag på jobbet idag med babymassage  som avslutning på dagen.


Halv åtta hoppade jag i träningskläderna och körde igång.

Ny övning idag var som jag nämnde lite igår....

 

Tänk att 1 kg på hantlarna kan göra sån skillnad. Nu har jag värsta träningsvärken i triceps kan jag säga och ryggen med för den delen. Benen ska vi inte prata om. Träningspasset känns som ett halvt maraton just nu men på ett positivt sätt. Jag har energi och det känns kul men jag är helt slut efteråt och svetten sprutar mer än nånsin under passen.

Jodå, nog märks det att vi har gått in i fas två i träningen allt.

Dessutom är jag mer hungrig än tidigare. Som sagt var, maten är inga problem att få i sig i allafall. Nu går till och med tredje mellanmålet ner utan problemet och knäckebrödsmackorna med. Ha ha. Fattar inte att man kan gå ner i vikt och mått genom att äta så här mycket mat!!


Det är ju många som skriver frågor till coachen också och en fråga som han delat med sig av idag är en person som skrivit och frågat om kosten vi äter i fitnesfighten har någon inverkan hormonellt. Hon skulle börja äta antidpressiv medicin alldeles innan hon hoppade på här men nu känner hon sån lycka i magen och bröstet som hon inte känt på länge och det utan piller.


Coachen svarar att rätt kost, träning och vila är grunden till ett balanserat och välmående liv. Med andra ord. Börja inte med piller, kör fitnessfighten!!!!


Han säger också att nu är "the honeymoon over". Nu är vi inne i fitnessfightens period 2 (mellan dag 10-20). Det är då vi börjar bränna fett så det känns och syns. (Jo tack. Känns gör det minsann iallafall kan jag intyga).

Let´s go bara!!!


Dagens fråga.

Hur skulle du kunna undvika stress bättre?

 

Ja så här intensivt med träning och kost skulle jag inte klara av att leva i längden för just nu hinner jag varken med familj eller vänner. Men jag vet ju att det är under en begränsad period men jag vet också att jag vill spara många delar i det jag har lärt mig redan. Träningen vill jag behålla men i reducerad mängd. Jag tror också på idén att äta kostriktigt i veckorna och ha en dag i veckan då jag äter vad jag vill. Det betyder inte att jag kommer att vräka i mig chips och godis och mängder av alkohol. Nej lagom är bäst men att ändå få känna att det finns utrymme att unna sig saker. Det tror jag är stress sänkande. Då behöver man inte längta så mycket efter det i veckorna om man vet att det finns utrymme att äta en skål med popcorn tex en lördag kväll och ta ett glas vin. Och ibland så blir det ju faktiskt en och annan fest också. Om man är ute efter att bara behålla vikt och mått så tror jag som sagt var att man kan tänka så.


Det jag är ute efter är att nu först skapa den där kroppen som jag saknar och som är jag. Det är inte alls långt dit och med lite flyt på vägen så kanske jag når ända fram med fitnesfighten. Då kan jag börja leva efter mottot "sund sex dagar i veckan, onyttig en dag i veckan". Det tror jag skulle sänka min stressnivå och jakten på den förlorade kroppen.

För övrigt så är det ju regelbunden träning och bra kost som gör en glad och som automatiskt sänker stressnivån. Osund kost har motsatt effekt. Det har jag ju vetat hela tiden men nu blev det så  solklart helt plötsligt när jag klev in i fitnesfighten.

Sömn är viktigt också ! Så därför mina vänner...

 


kram vickan



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards