annehlie

Alla inlägg den 11 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 11 mars 2013 22:33

 

Hej svejs!

Ja idag kom dagen då allt inte gick som en dans längre. Jag var rätt sliten efter gårdagens matlagnings maraton. Hade som sagt var en 11 timmars dag på jobbet idag också som avslutades med en helt underbar föräldragrupp. Idag stog det "relationer" som tema på träffen och det diskuterades vilt om ditten och datten kan jag säga så sista övningen hann vi inte med. Den får vi spara till en annan träff. Härligt med föräldragrupper som går i gång så där och diskuterar livligt. Jag tror de gick hem med lite nya ögon att se på idag. Som jag sagt tidigare. Det är skitviktigt det där med att jobba på relationen och inte minst efter att man blivit en liten familj för då är det lätt att glömma bort varandra.


Hur som helst. Jag hade gjort ett litet missöde i dag i mina matberäkningar. Jag åt ordentlig frukost hemma, jag åt mellanmål med kesella och ett äpple och jag åt ordentlig lunch (till och med den där knäckebrödsmackan åt jag) men sen kom jag på att jag hade ett mellanmål för lite med mig till jobbet eftersom jag skulle skifta plats på mellanmål 3 och middag idag. Hur löste jag det?

Ja man tager vad man haver sa den vise.

När det var dax för mellanmål två så fick det bli en till knäckebrödsmacka utan skinka till eftermiddags kaffet (inte mycket till mellanmål, jag vet).

Efter föräldragruppen vräkte jag med god aptit i mig mitt mellanmål tre kan jag säga som bestod av kesella och hallon.


Ilfart hem till Nora där jag kompenserade mellanmål två med 8 skinkbitar och sen var det dax för träning.


Nej ärligt talat jag kände inte alls för nån träning. För första gången kände jag mig aningen omotiverad. Men så såg jag coachen framför mig som sa "träna stenhårt nu för det är nu ni böjar bränna fett. Tränar ni hårt nu så kommer ni uppnå drömmar ni aldrig trott varit möjliga tidigare".


Det funkade! Jag sprang in i sovrummet och hoppade i träningskläderna, fyllde vattenflaskan, fram med svetthanduken och hoppade i zumbaskorna.

 

Så enkelt var man på banan igen : ) Det gäller bara att ínte tänka att man inte orkar. Man bara bestämmer sig och sen så kör man bara.


Jag kan inte säga att energin var på topp det här träningspasset men jag gav fan allt jag hade idag. Dessutom ökade jag ju vikterna på hantlarna idag och det kändes kan jag säga. Nej, härdanefter kommer jag absolut att se till att jag har ordentliga mellanmål med mig till jobbet så jag orkar träna med positiv anda även i fortsättningen och inte bara på envishet och vilja som idag.


Kombinationen en snurrig dag igår, lång arbetsdag idag och dålig pejling på maten blev mitt fall idag. Det är bara att inse. Tänk att vad man äter ska ha sån otrolig makt över hur mycket man kan och orkar prestera. Nästan skrämmande.


Hur som helst, ny övning idag.

Dips

 

istället för tricept press.

I morgon tänker jag lägga ut hela nya programmet här på bloggen hur den här veckans träning ser ut så ni får en helhetsbild av hur programmet förändrats från dag 1. Det är tyngre och jobbigare nu men jag känner också hur muskelstyrkan ökat katastrofalt från dag 1 kan jag säga.


Maten då. Ja den är fortfarande supergod.

Det här åt jag idag till middag

 

Potatisbullar gjord på potatis och morötter och fläskfilé. Salladen till blandades med lite rödlök i också och kesella så det blev som en röra till och mmm vad gott det var. Det får nog bli några favoriter i repris nästa vecka tror jag för en del maträtter är så sjukt goda alltså.


Vad säger coachen idag då?


Jo han säger att det bara är att kämpa på. I morgon efter vår träning så har vi avklarat 33% av fitnessfighten. Det betyder att i morgon efter träningen eller onsdag morgon kan jag ta mått och vikt. Nu hade jag ställt in mig på att det var i morgon bitti och nu kan jag inte hålla mig längre så nu kör jag mått och vikt i morgon bitti som planerat från början.

Det ska bli så sjukt spännande att se vad som hänt.

Att nåt har hänt är jag ganska säker på. Spegelbilden kan inte ha så fel och dessutom när jag satt på mig ett par trosor idag som jag kunnat haft tidigare så sladdrade de bara runt i arselet så de fick jag snabbt byta till ett par andra. Så som sagt var. Nåt har hänt med rumpan ialllafall kan jag säga.


Som jag sa tidigare så kommer jag inte att delge mina resultat här ute på bloggen förrän resan är över och då kommer jag också att lägga ut mina före och efter bilder och så hoppas jag ju såklart att det slutgiltiga resultatet ska sporra även andra att testa fitnessfighten. Men kom ihåg att det inte är fitnessfighten som tränar eller gör maten åt dig. Allting hänger på dig, din motivation ,din drivkraft och din lust att lyckas.


"Allt man vill kbestämmer sig" an man om man bara är mitt nya motto!


Dagens fråga då.

Nämn en positiv egenskap hos dig själv.


Ganska lik frågan i förrgår men då var det ju vilken positiv egenskap andra tycker att jag har. Nu är frågan mer ställd till mig.


Jag tycker att jag är positiv och jag tror att i dagens stressiga samhälle där man har tusen järn i elden så är det viktigt att alltid försöka hitta positiva sidor i allt som händer. För om man ser allt i nattsvart så blir man energilös och depremerad. I mitt arbete där jag träffar barn och familjer hela dagarna och ibland jobbar med ganska svåra och tuffa problem i familjerna så gäller det verkligen att  SE POSITIVT OCH VARA POSITIV.


Nej nu är det sovdax. Men nånting positivt är att jag faktiskt har sovmorgon i morgon bitti. Visst låter det härligt!!!

Sussa gott alla mina vänner

 


kram Vickan


PS: Vilken positiv egenskap har du?






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards