annehlie

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Dag 8 av 31 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 10 mars 2013 20:12

 

Ha ha trodde ni på det där eller ; ) Nej men om sanningen ska fram så längtar jag lite efter den dagen jag kan skriva de där orden och mena det också. Nej nej nej jag har inte gett upp men idag har växeln verkligen varit på högsta precis hela dagen från det jag gick upp ur sängen till nu och det är bara att inse att det är precis så här de kommande två söndagarna också kommer att se ut. Ska man vara fin får man lida pin heter det ju så fint.


Började dagen med en repris från igår. En lång och skön promenad. Det var lite kyligare ute idag men det var jätteskönt ändå med lite luft.

Sen var det träningsdags. Den nya övningen idag var

knäböj med hantlar

 

istället för vanliga knäböj.


Det gick bra men jag har inte uppgraderat kilonen än men idag åkte min snälla man in till örebro och köpte mig ett par tyngre hantlar så nu är det bara att köra vidare del två.

Träningen går fortarande alldeles utmärkt och jag tycker fortfareande att det är rent ut sagt skitkul. Hade inte förväntat mig att jag skulle tycka att det var så kul som det är. Jag tror banne mig att jag har hittat ett bra sätt att gilla styrketräning på och det var ju det som var ett av målen med att vara med i fitnessfighten.


Här kommer bild på maten jag åt till middag idag

 

Mmm vad gott det var med lax idag.


Som ni vet så är ju söndagen min laga mat dag för då ska ju arbetsveckans alla lunch och middags lådor göras så jag kan meddela att jag stått vid spisen idag från klockan tre till klockan sju ikväll med två små korta pausar och det var då jag åt mellanmål och när jag drack en kopp kaffe. Ja så ser mina söndagar ut några veckor till framöver men jag kan säga att om jag inte hade lagt upp den här mathistorien på det här sättet så hade jag aldrig gått i land med det här projektet kan jag säga. Tur att man inte har små barn hemma. Det skulle inte funka kan jag säga. All vägning av precis allt man äter är det som tar den mesta tiden.

Jag längtar efter Linas matkasse nu!!!!!!!!!!

Skit i det nu. Bara att kämpa på de här sista tre veckorna. Man får se det från den ljusa sidan att det bara är två såna här laga mat söndagar kvar.


Vad skriver coachen idag då?

Jo han skriver att man tappar mycket vätska den här första perioden eftersom vätska inte har någonting att fästa vid till skillnad mot fettet.

Nästa vecka börjar fettet brännas. När det inte finns kolhydrater som kroppen kan använda så börjar den använda fettet.


Nu börjar man ju förstå varför man hamnat på en platå tidigare när man tränat. Jag har tränat jätteintensivt, 4-5 dagar i vecka. Jag har sprungit, jag har styrketränat och jag har dansat zumba, cyklat. Ja det känns som att jag probat allt. Jag har kört GI och en massa andra konstiga kurer men jag har aldrig någonsin haft sån energi som nu och träningspassen bara dansar jag mig igenom känns det som. Nu inser jag vikten av att äta allt inklusive kolhydrater i form av pasta, bulgur,ris, potatis men i väldigt små mängder och sen massor av proteiner i form av kött, fisk, köttfärs och så en massa grönsaker och BRA och NYTTIGA mellanmål.


Tidigare har jag också syndat på helgerna. Ätit lite onyttigare, tagit nåt glas vin, godis ibland. Det funkar bra om man är nöjd med sin vikt och sina mått och om man är ute efter att behålla vikt och mått som det är så funkar nog en "äta och dricka vad jag vill dag" en dag i veckan alldeles utmärkt. Men i veckorna  sen får man skärpa till sig igen.

Jag har fått en helt annan syn på det här med kost och träning efter bara en vecka. Helt otroligt! Tack fitnessfighten för all inspiration.


Coachen skriver också "Träna riktigt hårt nu så kommer du att nå resultat du bara vågat drömma om tidigare.".


Jag är taggad som fan nu och har sån fruktansvärd lust att ta fram det där måttbandet för jag ser ju redan nu att nånting hänt kring midjan. Frågan är bara vad och stämmer det jag ser eller är det bara en vision av vad jag hoppas på.

På Tisdag morgon får jag svar på den frågan!


Dagens fråga:

Vilka förändringar förväntar du dig mest ifrån. Inre eller yttre?

 

Svår fråga faktiskt. Jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte förväntar mig så stor förändring på det yttre. Men min utgångspunkt i det här är att jag inte är överviktig på något sätt. BMI säger att jag är lagom och jag känner mig rätt lagom också, förutom den där lilla putmagen som inte vill försvinna hur mycket jag än tränar och vilken rätt kost jag än äter känns det som, och låren och kärlekshandtagen i midjan. Jag förväntar mig verkligen att magen är platt när jag är färdig med det här projektet (plattare iallafall) och att fettet på låren bytts ut mot muskler och ja...jag vill ha lite snygga tjejmuskler både här och där. Så kan vi säga. Och jag vill att resultatet ska bli min morot att fortsätta kämpa hårt efter fitnessfighten, men i lite rimligare proportioner.

Men jag förväntar mig också att mitt inre ska förändras...eller....det har redan förändrats. Som jag sa...efter en vecka mår jag bättre än nånsin. Jag känner mig pigg och glad och inspirerad. Självkänslan är på topp redan och kan ju knappast bli sämre känns det som.

Men som svar på frågan får jag nog ändå säga det yttre fast i längden så är det viktigaste att det inre förändras.

Lite luddigt svar kanske men....äh det var en svår fråga att svara på helt enkelt. Jag tror att jag nog förväntar mig lika mycket av både det yttre och inre helt enkelt.

Nej nu blir det till att förbereda sig för en 11 timmars dag på jobbet i morgon. Föräldragrupp i morgon så då blir det lång arbetsdag.

Ta hand om er!


 

kram ar Vickan





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards