annehlie

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 9 mars 2013 22:37

 

Hej igen alla vänner!

Det är inte varje dag man hinner med att skriva två blogginlägg men idag blev det så. Ikväll har jag som förmodligen alla andra också tittat på melodifestivalen. Jag tyckte egentligen bäst om låten heartbreake hotel men den gillade ju inte resten av Europa så i slutänden var jag rätt nöjd med att det blev Robin som vann. Han gjorde det riktigt bra tyckte jag. Vad tyckte ni?


Som jag lovade i mitt tidigare blogginlägg idag så tänkte jag berätta litegrand om vilken information coachen på world of shape ger oss och vilken fråga som är dagens fråga. Så det tänkte jag skriva lite om i det här blogginlägget.

Men först tänkte jag visa upp lite goda matbilder.

 

Den här goda maten åt jag i går till middag och idag till lunch. Färskpasta, köttfärsröra på world a la shapes vis och sen en kesella klick då som vanligt och lite paprika sallad med pressad citron över. Mmmm vad gott det var alltså. Favorit i repris. Den kommer jag defenetivt att göra fler gånger.


Middagen idag. En slags kycklingrätt med curry och banan i och kesella som blandas i stekpannan tillsammans med kyckligen. Och sen ris till och sallad. Gott men starkt.

 

Detta är en portion så ni förstår nu kanske att det inte alltid är så lätt att få i sig all mat. Idag har jag faktiskt fuskat. Jag har uteslutit knäckebrödsmackan x2 men jag har ett mellanmål kvar som jag tänkte ta nu efter blogginlägget och då får jag väl lägga till en macka där då så ligger jag åtminstone bara en macka back. Ha ha. Ja ni kära vänner det ska bli intresant om man verkligen kan gå ner i vikt och mått genom att äta all underbar mat som man får äta. Men konstigt nog så brukar det gå bra att få i sig maten i veckorna iallafall när man går upp tidigt på morgonen. Det är precis som att kroppen kräver all mat.


Vad säger coachen då?

Han säger att vi har varit duktiga som kämpat en hel vecka idag och att han också vet att alla förväntar sig superresultat redan nu men att så lätt är det minsann inte.

Kroppen börjar nu som smått att vänja sig vid träningen och kosten så om man är lite hungrig så är det helt normalt (hur i hela fridens namn ska man kunna vara hungrig med all denna mat!!)

Coachen säger också att det händer som mest mellan dag 10-20 och att nu bygger vi en grund för de resultat vi vill ha.


Så lite is i magen är det coachen rekomenderar med andra ord. (Dag 10 får vi smygväga oss och ta mått säger han. Spännande och lite pirrigt)


Slutligen säger han att det är dax att lägga i en högre växel och öka tyngd på vikterna (om man känner att man orkar) och ja...jag känner mig redo för det faktiskt så....

 

NU KÖÖR VI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nu ska jag ge er ett litet smakprov på coachens frågor.

Det här är dagens fråga.


Vad är en av dina mest positiva egenskaper, enligt de personer som känner dig?


Jag som har ICDP kurser för mina föräldrar i grupp just om det här med att fokusera på det positiva istället för det negativ fattar direkt vad han är ute efter. Det stärker en att tänka positivt om sig själv och det kan faktiskt driva en att lyckas med precis vad som helst. Jag har genom åren blivit duktig på att hitta positiva sidor hos mig själv.


Men en positiv egenskap hos mig själv som jag absolut tror kommer att driva mig vidare i den här tävlingen det är att jag är 100% fokuserad på det jag gör och noggrann med att göra allting rätt, enligt konstens alla regler och eftersom jag är ett kontrollfreak också så ser jag alltid till att ha allt i sin ordning. Så med andra ord, nästa vecka är redan 100 % planerad. Ha ha.

Ja och ungefär så fungerar jag på jobbet också. Jag har alltid full kontroll (och om jag inte har det så ser jag snabbt till att ordna så det blir så igen) jag är 100 % fokuserad på det jag gör och jag är effektiv och noggrann. Och den beskrivningen passar nog rätt bra på mig eftersom andra som känner mig bra verkar tycka samma sak. I det här fallet hoppas jag att min fokusering och nogrannhet ska se till att jag vinner det där förbaskade första priset som är 21000 kr. Ja andra priset duger också, en träningsresa till Portugal.

Jag vill, jag vill, jag vill så gärna vinna!!!

Men om jag inte vinner så önskar jag verkligen att jag vid månadens slut har skapat mig grunden till en fit kropp : )


Nej nu ska jag gå och fixa det där sista mellanmålet. Ha det så gott allihop och glöm inte bort att fundera ut vilken positiv egenskap dust du har!


 


Kramar vickan


Av Annehlie Eriksson - 9 mars 2013 18:02

 

Tjoho en vecka avklarad med fitnessfighten. Det är nästan så att man kommer att sakna den sen när allt är över om tre veckor. Det stentuffa tränings schemat, spänningen varje dag att kolla "vilken är den nya övningen idag". All coaching och peppning från fitnessfighten som bara gör en än mer motiverad att verkligen lyckas. All information från dag till dag vad som egentligen händer i kroppen när man äter och tränar så här intensivt varje dag. När kan man börja förvänta sig resultat osv.

Så här ser vår coach Jarko ut

 

Han skriver några rader varje dag och sen slänger han ut dagens fråga.

Jag tänkte göra så i fortsättningen att jag skriver litegrand om vad Jarko skriver till oss fightare just idag och så lägger jag ut dagens fråga och mitt svar på dagens fråga.

Nu kan ni ju mitt träningsschema och har ni missat det så är det ju bara att ni backar i bloggen till dag 1 där grundprogrammet finns och från dag 4 så kommer det som sagt var en ny övning varje dag som byts ut mot en gammal övning.

Jag kommer naturligtvis också att skriva en rad om hur det går och hur det känns. Vi får väl se om och i så fall när dagen kommer när jag skriver att "nej nu orkar jag inte mer! Jag är sliten och trött och less på kessela" Ha ha. Än så länge känns det bara bra och kul och kesselan med bär eller frukt är mitt älsklingsmellis. Tänk att nåt så nyttigt kan vara så gott!


Hur har då min lördag sett ut. Jo den startade med en underbar sovmorgon. Klockan ringde halv tio och då var det dax att stiga upp. Dax för frukost. Kollade ut några bra spikar till mitt och mammas v75 system också och skrev en liten handlingslista.

Sol ute idag också.

 

Slängde på mig lite kläder och tog en rask 45 minuters promenad i solskenet. Så skönt. När jag kom hem slängde jag på mig träningskläderna och körde mitt träningspass.

Ny övning idag var:


crunch med rak rygg

   

istället för reversed crunch som jag körde innan.

 

Sen har dagen fortsatt i hektisk stil. Tittat lite trav (men det gick inge bra), tvättat, handlat och nu ska jag till och laga middagsmålet. Det blir kyckling kan jag avslöja.

Då tiden rinner iväg nu så återkommer jag med ett kompletterande blogginlägg senare ikväll med information från coachen, dagens fråga och bild på dagens middag och även gårdagens middag som jag glömt lägga upp här idag.


See You soon!

PS: Melodifestival ikväll. Vem tror ni vinner : )

Kram Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards