annehlie

Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Dag 5 av 31 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 7 mars 2013 21:01

    

Fasiken vad pigg och glad och nöjd och motiverad jag känner mig. Dag 5 idag och jag hade nog förväntat mig innan jag började programmet att jag den här dagen skulle känna mig trött och matt och lite sliten och lite omotiverad. Jag visste att jag ändå skulle köra järnet men mer på vilja än att jag skulle tycka det var kul. Men så blev det inte. Träningsvärken som jag hade de första dagarna är nu borttränad, trött och matt är då det minsta jag känner mig. Jag är tvärtom pigg som en lärka från det jag stiger upp på morgonen till jag går och lägger mig. Det är så skönt!!! Jag LÄNGTAR fortfarande efter träningen och ser varje dag med nyfikenhet och förtjusning fram emot den nya övningen för dagen som fitnessfigheten lagt in i träningsprogrammet. Jag känner redan hur stark jag blivit i lårmusklerna efter bara de här få dagarna och benböjen är inga problem.

Jag har aldrig tränat så här intensivt nån gång tidigare men heller aldrig känt mig så stark och pigg nån gång som nu, och då är jag ändå lite förkyld (snuvig och lite hostig) sen flera dagar tillbaka.


Det är inga problem att få i sig maten om dagarna heller och jag har fått en helt annan förståelse för det här med kosten. Nu förstår jag varför man ska äta en hel del mat när man tränar hårt. Förut när jag styrketränat så har jag inte alls haft den energi som jag har idag och nu förstår jag plötsligt varför jag tyckt att styrketräning varit tråkigt. Nu är ju styrketräningen för första gången kul! Jag mår som en prinsessa helt enkelt.


En liten resumé av mitt liv just nu. Hur har dagen annars sett ut. Ja jobb hela dagen som avslutades med ett hembesök och sen direkt hem för ett sista mellanmål och sen träning en timme senare och såklart avslutades dagen med en gourmémiddag ; )

Dagens nya övning var höftlyft med ett ben.

 

Shit vad det kändes kan jag säga men inget är omöjligt. Dessutom skulle det göras 15 ggr per ben x2.

Min man kom ut från duschen och stog gapande och stirrde på mig och så sa han "vad duktig du är Annelie". Han sa det med beundran i rösten och då kände jag mig faktiskt riktigt stolt över mig själv. Ja minsann, fan vad duktig jag känner mig faktiskt! Fast han är också duktig. Han har varit på gymet lika många dagar som jag varit på gymet här hemma nu : )

Nu har han börjat räkna kalorier också så det verkar som att jag smittat av mig. Ha ha. Då känns det extra skönt att bara luta sig tillbaka och koppla av för det där med kalorier har ju nån annan redan räknat ut åt mig, nämligen coachen på fitnessfighten.

Känner mig lite som tjuren ferdinand


Låt han hålla på, att få till rätt träning, rätt antal kalorier, rätt mat. Jag följer mitt schema, litar på de som räknat ut mina kalorier och sen stannar jag här....och luktar på mina framgångar. ; )


I morgon är det sista arbetsdagen den här veckan. Jag har snart klarat en hel arbetsvecka och nu kan ni lita på att jag ser fram emot att det ska bli helg. Då ska jag naturligtvis träna men jag ska ckså ta en härlig promenad och få lite sol i ansiktet tänkte jag och sen ska det bli ljuvligt skönt att få slänga sig i soffan, se lite tv och umgås med kärleken. Jag säger ju varje dag till mina föräldrar på BVC att det är så viktigt att vårda kärleken och inte försumma varandra så nu tänkte jag pyssla om mitt eget kärleksliv lite i helgen också.


 

Ha det gott allihopa!

Vi ses i morgon igen.

kram Vickan


 
 
browneyedgirl

browneyedgirl

8 mars 2013 06:52

Låter helt underbart =) Visst blir man så mycket piggare och bättre med rätt kost och träning. Du är helt otrolig som fixar detta så bra. Hejja. Kramen

http://browneyedgirltjejen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards