annehlie

Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Dag 4 av 31 med world of shape!

Av Annehlie Eriksson - 6 mars 2013 20:52

 

Hej hopp!

Här kör vi på och det går dessutom riktigt bra. Maten flyter på nu och det känns som att jag fått kläm på det här med kalorierna nu.

Träningen känns än så länge som att den går som en dans så det känns också bra.

Idag hade instruktörerna på world of shape lagt till en övning. Den här.

 

Statisk crunch. Så här ska man sitta i minst 45 sekunder. Ja men precis! Jag vet vad ni tänker nu, som att inte magen redan fått vad den tål redan. Jo du det kändes kan jag säga. Dessutom ska man ju göra övningen två gånger!!! Tur att den avslutar träningspasset iallafall så nu har man plötsligt en plankan övning i början av passet och en i slutet. Jag satsade på en minut men det gick bara inte. Efter 45 sek var jag helt slut.


Sen blev det stretching.

 

Det råder ju olika meningar om huruvida man ska stretcha musklerna efteråt eller ej. Hur gör ni? Min man stretchar aldrig efter ett träningspass. Själv skulle jag inte komma upp ur sängen dagen efter om jag inte stretchade efter styrketräningspasset.


Idag gjorde jag förresten en modifiering gällande kosten också. Jag flyttade knäckebrödsmackan på lunchen till  sista mellanmålet innan träningen istället. Det gäller ju att få till det här med mellanmålen så att det passar in i vardagen också. Man kan ju liksom inte pausa mitt i besöken på BVC och säga till föräldrarna att "sorry nu måste ni vänta för jag måste äta" ha ha. Så därför blev min dag att se ut såhär:


- Frukost kl. 06.45

-Mellanmål 1 (kesella med frukt) kl. 09.45

-Lunch kl 12.30 (- knäckebrödsmacka)

-Mellanmål 2 (kesella med bär) kl. 14.30

-Mellanmål 3 (knäckebrödsmacka +9 skinkskivor) kl. 18.00


   TRÄNING


- Middag kl. 20.15


Det borde funka. Det är ju samma kalorier bara lite omflyttade. Det funkar bra för mig i allafall men för säkerhets skull så skickade jag iväg ett mail med frågan till coachen få se vad han säger om det. Han kanske dissar det helt. Vem vet.


Nej nu är klockan mycket och jag har inte ens hunnit upp i duschen än.


Vi ses i morgon.

 


Kram Vickan



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards