annehlie

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 4 mars 2013 21:20

 


Och det är exakt vad jag håller på med just nu. Jag ska banne mig ro den här utmaningen i land med bravur. Åh så taggad jag är. Fast jag är bara på dag 2 än så det är ju 29 dagar kvar att kämpa. Och kämpa får man göra minsann. Aj aj aj vilken träningsvärk jag hade idag och inte blev den bättre efter dagens pass. Men skam den som ger sig.


Väckarklockan ringde 06-10 i morse. upp och hoppa och fixa frukost.

- 2 äggvitor (usch det är det enda jag får tvinga i mig. Mosa in i munnen och sen mycket vatten på det så man kan börja njuta av frukosten)

- lättyoughurt och musli

- några körsbärstomater

-En kopp the med en msk mjölk i.


Fit for fight för 10,5 timmars arbetsdag. Idag hade vi återträff på vår ICDP grupp så därför blev det en extra lång arbetsdag idag.


Frukosten på jobbet bestod av en god frukt bara (hade glömt kesellan till frukten hemma så en frukt fick duga bra)och så kaffe förstås då.

 

Sen var det bara att jobba på några timmar igen och när det var lunchdax så var jag riktigt hungrig. Chilikyckling med hemgjord pestocreme a la world of shape och bulgurpytt fick det bli. Och så lite sallad till det.

 

Mellis nr 2 fick bli 8 skivor skinka som jag åt i farten medan jag klädde om då jag skulle iväg på ett möte nere på vår familjecentral. Mmm gott med skinka.


Efter mötet hade vi som sagt var ICDP uppföljning med ett gäng föräldrar och då fick det bli en kopp kaffe och Kesella med jordgubbar i.

 

Mums vad gott det var. Det får bli min favorit. Mycket godare än med hallon i som jag provade igår.


Kom hem strax innan sju och hoppade direkt i träningskläderna och körde ett träningspass. Samma som igår (se gårdagens blogginlägg om ni missade träningsprogrammet). 1 timmes kondition+ styrketräning. Jag kan säga att inte ens zumban var skitlätt idag med den här träningsvärken och benen ska vi inte prata om. Knäböj och breda knäböj med träningsvärk är ingen hit precis. Men ingen idé att gnälla. Det här är ju bara början och träningsvärken lär ju knappast vara bättre i morgon. Magen känns som en ångvält kommit och kört över den. Ha ha men jag kämpade väl med plankan övningarna och vägrade stå under minuten.


Så den här middagen var jag väl värd sen kändes det som.

 

Pasta penne med fläskfilé, vitlöksfrästa championer och paprika samt pepparcreme gjord på kesella förstås. Lite sallad till och en knäckebrödsmacka med två skinkskivor på.

Det var så gott!!!!!


Det bästa nu är att jag har ett mellanmål kvar att äta och det får nog bli en repris på eftermiddagens mellis

 

Borde kanske gå och lägga mig nu men tänkte kika på top models som jag spelat in. Har ju lite sovmorgon i morgon faktiskt och sen tänkte jag flexa hem ett par timmar tidigare i morgon så i morgon blir det kort dag som kompensation för idag.


Ha det gott allihopa!


Kram Vickan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards