annehlie

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Annehlie Eriksson - 3 mars 2013 17:42

 

Då var dagens träningspass gjort. Jag gillar ju att ha strikta ramar att gå efter så det här med att ha ett färdigt program där man helt enkelt gör som de säger, det passar mig som handen i handsken och ja, jag tror faktiskt att den här månaden till och med kan få mig att gilla styrketräning och det är ju egentkigen det som är ett utav mina stora mål med den här fighten, okey...på samma plats som att bli "fit" då, ha ha. (Helst vill man ju vinna första pris också ; ) Men för det krävs det nog en fortsättning på den här månaden också skulle jag tro.


Hur som helst. Tränngspasset kändes riktigt roligt och jag kan meddela att jag redan har träningsvärk så i morgon är med all säkerhet passet mindre roligt att genomlida. Ha ha.

Så här såg det ut iallafall mitt 60 min pass idag.


Jag startade med 13 min kondition och då körde jag en av mina nyaste zumba skivor där pulsen verkligen är hög när man kör så den kände jag verkligen kunde kompensera springbandet på gymet.

Därefter kom serie A med tre olika styrkeövningar. Varje övning görs 15 ggrx2.

- Pull over (övning för armarna med en hantel)


  

- Knäböj (jag är inte alls grön när det gäller knäböj men jag känner att jag kommer att ha en jädra träningsvärk i benen i morgon)

 


-Statisk planka (Där känner jag att jag ligger en bit på väg redan. Minst 45 sek ska man ligga planka. Jag bestämde mig för att nu de första dagarna stanna på 1 minut men framförallt första gången så kände jag att jag lätt hade kunnat stå 1 1/2 minut iallafall.) Tränar rygg och mage.

 


Sen blev det 10 min zumba igen. Härligt med variation!!!! : )

 


Därefter kom serie B med samma mönster som serie A.


-Höftlyft (bra övning för ryggen. Den behöver jag!)

 


- Reversed Crunch  (övning för magen. Magen kan aldrig få för mycket träning

 


- Lateral Raise  (övning för axlarna med hantlar)

 


Därefter direkt på serie C


-Triceps press (tränar utsidan av armarna perfekt med hjälp av hantlar)

 


- Bred knäböj (benen brett isär och fötterna ska peka utåt och sen ner och sitt på låtsasstolen. Oj vad det kändes när man redan gjort vanliga knäböj innan 30 st.

 


- Crunch (såklart man avslutar med magen. Gamla vanliga hederliga situps med andra ord.

 


Jag är skitnöjd med dagens träningspass. Nu är jag på gång : )


Resten av dagen har jag lagat matlådor så nu har jag lunch och middag fixat och färdigt för fyra dagar framåt. Känns helt underbart. När man jobbar 100 % och ibland lite mer än så, så får man se till att planera väl om man ska lyckas. Med planering kommer man långt.

Nu ska jag fortsätta i matlagandet för vi lär ju ha nånting till middag i kväll att äta också.


Ha det gott allihopa!!!


Vickan




  


Av Annehlie Eriksson - 3 mars 2013 11:01

 

Jaha då var man igång då ÄNTLIGEN! Som jag har sett fram emot den här starten med skräckblandad förtjusning. Har precis ätit min första world of shape frukost och just nu håller jag på att förbereda lunchen som ska intas efter träningspasset som blir om ca en timme. Jag har lite problem med att få in bilder från min mobil så tyvärr kan jag inte lägga upp nån bild än på frukosten men ska försöka att ordna det under dagen. Annars får min kära man rycka in och fixa in bilderna från sin mobil : )

Hur som helst. Frukosten bestod av:

- 3dl lättyoughurt

-50 g paulins musli

-två äggvitor

-50 g blandad sallad på körsbärstomater, gurka och paprika.

-kaffe med 1msk mjölk


Jag brukar alltid sockra min youghurt lite alternativt ha i lite bär men det gick ju bra ändå upptäckte jag. Man får liksom vänja sig att vara utan det söta helt enkelt.

Äggvitorna var värre. De tvingade jag i mig och suktade efter äggulorna som snällt låg kvar i kastrullen. Muttrade väl några gånger under frukosten om vilket slöseri det var att slänga gulorna. Men nu är det så. Som sagt var, ska jag köra så ska jag köra 100 % och inget annat.


Nu ligger jag ju två dagar efter alla andra också så jag måste ligga i som sjutton nu för att komma i kapp men jag tog vikt och midjemått i morse och det hade tack och lov gått åt rätt håll trots avsteg i helgen då vi var på Magnus Uggla på hamburgerbörs i stockholm. Nu är det bara att köra så det ryker. Allt är förberett minituöst och det känns som att jag har rätt bra koll på det här nu. Nu tänker jag stoppa undan måttband och våg. Jag tänker köra en check vid halvtid men den kommer jag inte att avslöja för er som läser min blogg förrän fighten är över.


Nej nu måste jag fortsätta här hemma. Jag har viktiga saker att pyssla med : ).

Vi ses i kväll igen.

 


Vickan

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards