annehlie

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Annehlie Eriksson - 28 februari 2013 21:14

Hej svejs allihopa! Har ni saknat mig ; )  Ett år nu sen jag skrev mitt sista blogginlägg. Hade helt tappat lusten att blogga helt enkelt och kände mig helt omotiverad och det kändes mer som ett tvång än kul att skriva på slutet. Så därav anledningen till att jag gjorde ett brake. Sen var det ju inte tänkt att det skulle bli ett sånt långt brake men nu blev det så iallafall. Under det här året har jag fokuserat ganska mycket på min träning och på min kost och en sak har jag upptäckt, det här med kost är inte lätt. Ju mer man lär sig ju svårare blir det. När det gäller min träning så älskar jag ju att träna men konditionspassen står ju fortfarande högt upp på min gilla lista så mycket pass på springbandet på gymet blev det ett tag kombinerat med en del springpass utomhus i somras och såklart i kombination med min älsklings sport...DANS...ZUMBA. I November tappade jag lusten helt att springa på gymet och istället har jag sen dess dansat zumba 4 dagar i veckan vilket har gjort att jag bränt kalorier som attan och haft roligt samtidigt. Jag tycker fortfarande att det är fruktansvärt roligt att dansa zumba men jag är också rädd att jag ska tröttna på livsstilen om jag fortsätter att intensivköra och sen börjar jag få lite längtan till gymet och springbandet igen också måste jag erkänna.                                  
Så nu är det dax tänker jag, att förändra livsstilen igen. Nånting jag aldrig riktigt tyckt varit kul är styrketräning. Jag vill gärna ha de där fina musklerna men jag vill helst slippa resan dit med andra ord. Ja ni hör ju själva, det går ju som sagt var inte. Det finns inga genvägar så nu tänkte jag en gång för alla ta tag i det där med styrketräningen och lära mig gilla det, hoppas jag. Jag tänker att om jag själv ser vad styrketräningen kan göra med min kropp så börjar jag säkert gilla det, i kombination med det jag gillar som mest, konditionsträningen såklart. Nämnde det i förbifarten för min son och hans flickvän som är trogna styrketränings människor på gymet och vips så hade jag fått en julklapp värd nästan 600 kr. Så med andra ord. Nu finns ingen återvändo.                                        
                                                  
                              
Jag är anmäld till World of shapes fitnessfight vilket innebär att jag under en månads tid varje dag ska äta kost enligt world of shape samt träna 1 timme varje dag enligt ett specifikt program som jag får av world of shape. Träningen kan göras både på gym eller hemma så jag tänker köra tre dagar på gymet och fyra dagar hemma. Timmen består av 20 min kondition uppdelat på två etapper och resten är styrketräningsövningar. Man tar också före och efter bilder och skickar in så jag hoppas verkligen att den här fighten ger mig någonting nu.                                               
                                
En sak kan jag iallafall säga och det är att jag är peppad som bara den och jag lovar er alla att visa att jag är en riktig fighter. Jag kommer att ge allt i denna tävling men jag är mycket medveten om att det kommer att bli kämpigt men jag har pluggat väl inför det här och lagt upp strategier med kost och träning så jag är iallafall 100 % säker på att jag kommer att gå i land med det här.  Vad sen resultatet blir får ni se om en månad. Hur som helst. VÄLKOMMEN IN I VICKANS SHAPE ME UP! Ni kommer att få följa mig i ur och skur denna månad, genom svett och tårar. Jag hoppas min blogg kan komma att motivera flera läsare att komma igång i slutänden. På lördag startar mitt första träningspass och på söndag startar jag fullt ut med kostprogrammet också.
Wish me good luck please   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
VICKAN
 

 
 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards