annehlie

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Bara 4.9 kilo ner till målet nu. snart är jag där. Inget kan stoppa mig nu : )

Av Annehlie Eriksson - 15 januari 2012 22:33

Det blir nattbloggning ikväll. Ha ha. Borde egentligen gå och sova nu eftersom klockan är halv elva men jag kände sån lust att skriva ett blogginlägg och dessutom känner jag mig pigg som en lärka eftersom jag sov rätt länge i morse och dessutom så har jag nyss avslutat ett 80 min långt träningspass. Så att varva ner framför bloggen nu känns mer som terapi.


Igår morse hade jag faktiskt  klockan på ringning eftersom jag hade massor av saker på "att göra listan".

Så dagen fick starta med en god frukost som bestod av fil och musli, kaffe och vatten. äggen var slut så då fanns det inte mycket till val. Men det fick duga ändå.

Sen bar det iväg upp på övervåningen för ett cardio pass

 

Ja såklart så pratar jag om det härliga motionsprogrammet ZUMBA!

Jag körde 50 min passet.

Efter det så fick det bli en Diet shake. Provade ananas idag. Ja den var bra men jordgubb var godare tyckte jag.


Efter det så bar det iväg men gubben in till örebro där vi hade bestämt oss för att åka in till Rusta och handla lite reaprylar som vi sett i reklamen som kommit.

Och jadå vi kom hem med en ny hallmatta och så sköpte jag den här

 

En sån här gymboll. Det var en sjukgymnast som jag gick hos när jag gjorde illa ryggen för 1 1/2 månad sen ungefär och han rekomenderade mig att göra lite ryggövningar på bollen och jag upptäckte att de övningarna kändes väldigt bra så nu har jag inföskaffat mig en sån boll.

 

 Det följde med något slags schema på några olika övningar man kunde göra också. Jag tänker inte köra alla men en del kommer jag nog att testa. Men som sagt var, jag har mest inhandlat den för att träna min rygg som är min svaga länk när det gäller kroppen.


Vi hade bestämt att vi bara skulle åka till Rusta eftersom pengar inte finns i överflöd just nu. Julen har tagit ut sin rätt som man brukar säga. Barnaskaran ökar på sig och nu har vi helt plötsligt fått sju barn istället för de tre vi hade från början. Ha ha.Det känns kul men kostar det så smakar det som man brukar säga så nu blir det allt att trappa ner på shoppingen till lön åtminstone och det är ju några veckor kvar dit ; )


Men vi köpte ett sånt här s.k resturangchansen häfte där det finns ett antal resturanger i Örebro då man får äta två men betala för en.

Det hade vi bestämt oss för att göra den här dagen så vi valde en resturang som hette Babylos där vi aldrig ätit förr.

Till förrätt fick jag en grekisk sallad och den var helt ok. Huvudrätten var stekt klyftpotatis med fläskfilé, kycklingfilé och bacon samt tzasiki. Allt var ok utom kycklingen. Jag undrar om det ens var kyckling??? Smaklös var den iallafall och köttet påminde inte ens om kyckling. Nej den gick bort.

Till efterätt fick vi kaffe och after eight, fast jag drack bara kaffet.

Nu när man tittar mer på vad man äter så upptäcker man hur resturangtallrikarna ser ut. Sjukt mycket potatis, några små fjuttiga köttbitar, ingen sallad. Fast det fick jag ju i förrätten nu istället. Jag åt iallafall bara en fjärdedel av potatisen och det andra åt jag upp.


Sen åkte vi hem och hade en avkopplande kväll i soffan framför gladiatorerna. Jag var sjukt imponerad av lilla Emelie som bara vägde 49 kilo och som gick och vann alltihopa.


Idag söndag var det för mig

STORA DAGEN

Väg och mät dagen. Skulle man få någon positiv respons efter allt slit tro.

Jag var faktiskt lite nervös för jag hade tjuvvägt mig i början av veckan och då gick det ganska trögt men jag hade inte behövt att oroa mig.

 

Shit vad lycklig jag blev. Det bevisar ju bara att mitt upplägg är komplett och att jag just nu äter mindre kalorier än vad jag gör av med. Puh. Ändå tycker jag att jag äter mycket. Jag är ju liksom aldrig hungrig eller ens sugen på något mellanmål mellan mellanmålen.

Nu har jag gått ner 3.9 kg på två veckor. 4,4 cm i midjemått och 4,7 cm över magen (det är egentligen där jag kämpar mest för att gå ner. Att få bort de där kärlekshandtagen för de vantrivs jag med.) Över rumpan har jag minskat 1,5 cm och över låren 2,5 cm (de måste jag också kämpa med)

Jag är rätt smal för övrigt. Det är egentligen bara de där kärlekshandtagen och låren som är mitt dilemma. Men som bekant så kan man ju inte punkt träna, man måste ju träna hela kroppen.

Hur som helst jag är iallafall skitnöjd. Så jag kämpar vidare mot nya mål denna vecka. 4.9 kilo kvar till slutmålet.

Sen gäller det såklart att hitta nya mål och nya motivationer till att träna vidare och äta rätt så man mår bra.


Nej nu gick klockan fort så det är väl dax att nanna kudden misstänker jag. Jag har en hektisk vecka framför mig. I morgon kommer jag hem sent då jag har en föräldragrupp efter arbetstid som jag ska avsluta. På tisdag står det gym på listan efter jobbet så då blir jag också sen hem. På onsdag ska jag och min kollega ha vår "testgrupp" i den här utbildningen ICDP som vi går just nu så då blir det också sent (den ligger också efter arbetstid). På torsdag är det morgonträning och sen är det äntligen helg igen. Vila några dagar för att sen åka till staden där man föddes och gratta pappor och titta upp till sonen för att se hur de fått det i nya lägenheten som de flyttat in i nu i helgen.

Ja ungefär så ser väl veckan ut.

 

Ha det så gott allihop där ute

 

Kram Vickan.



 
 
Veiken

Veiken

16 januari 2012 01:47

Du är så himla duktig - jag behöver gå ner några kilo.Kan du fixa det åt mig, så slipper jag liksom ;)

http://www.veiken.se

 
anniepiie

anniepiie

17 januari 2012 08:27

Så duktig du är! :) Kämpa på, du klarar det!! :) har något till dig inne hos mig btw! :) Kraam

http://anniepiie.blogg.se

 
charly

charly

18 januari 2012 08:33

Go girl, you rock!
Bra jobbat!!!!!!
Varm kram Charly

http://www.metrobloggen.se/leendecharly

 
anniepiie

anniepiie

18 januari 2012 08:37

SV: tack för boktipset! :D Visst är hon, himla speciell röst. och det är väll det man måste ha för att man ska bli ihågkommen liksom! :) hihi Hoppas att du har en finfin dag nu! :D Kram

http://anniepiie.blogg.se

 
charly

charly

20 januari 2012 10:38

Hej min vän, önskar dej en finfin helg!
Kram Charly

http://www.metrobloggen.se/leende

 
mollan70

mollan70

20 januari 2012 22:03

Hej Vickan!
Zumbapass låter så roligt men jag är rädd att jag skulle ta ut mig för mkt pga whiplashskadan. Det är svårt att bromsa sig själv när man har roligt.Otroligt att du redan har gått ner så mycket. Det är jättebra kämpat. Nu önskar jag dig en fin helg. Kram

http://www.metrobloggen.se/mollan70

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards