annehlie

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Jobbat, tränat och slappat i soffan.

Av Annehlie Eriksson - 10 januari 2012 22:31


Vet faktiskt inte när jag mådde så bra sist! Kan knappt fatta att jag för ca 2 måndader sen kände mig så trött och håglös. Jag vaknade på morgonen och kände mig trött, jag jobbade på i samma takt som vanligt men när jag satt mig ner på lunchen så skulle jag ha kunnat somna lätt i soffan om jag varit ensam i personalrummet. Efter dagens slut så masade jag mig dock iväg till gymet men träningspasset var inte optimalt. Jag fick kämpa, kämpa och till sist så gav jag upp helt och gjorde ett brake där nån gång innan jul.

Det var då jag började med rosenrot och Gerimax. De första två veckorna kände jag verkligen ingen skillnad alls. Men skam den som ger sig. Jag kämpade på. Efter ca två veckor öppnade sig en helt ny värld för mig. Jag började känna mig pigg! Nu törs jag inte sluta med de små lyckopillren istället. Ha ha. Men till våren sen när ljuset kommer igen så ska jag prova att ta bort de. Men till hösten sen så åker de defenetivt fram igen.


 

Idag kom städerskan hem till oss också. Det går inte att i ord beskriva hur det känns att efter en otroligt hektisk dag på jobbet, full rulle i 140 km i h verkligen, komma hem senare på kvällen, kliva in innanför dörren och bara känna doften av hur hela huset verkligen blänker och luktar rent och fräsht.

Varför gjorde jag inte det här tidigare för. Det är verkligen värt varenda krona.

Tack snälla Mu Thai. Du är en pärla!


 

Såklart fick träningsväskan hänga med till jobbet i morse och efter arbetsdagens slut så bar det iväg till gymet med en banan i magen och det där lilla energigivande pillret synerlin.

Det må vara ibillning som vissa säger som inte tror på piller men då får det vara det i såna fall för sån jäkla energi som jag får av att ta det där pillret som jag tar en timme innan träning, det har jag aldrig skådat förr.

Jag verkligen flyger fram på springbandet känns det som.

Idag var det dax för det springpasset då jag springer i samma tempo hela passet ut, alltså ingen intervallträning.

Jag brukade värma upp med att gå 3 min men redan efter 1 minut idag så kände jag att det här går inte. Benen sa bara "spring, spring, spring". Efter två minuters gång så var jag bara tvungen att börja springa. Jag brukar också gå några minuter mellan springpassen så att säga men nu gick det max en minut sen ville benen springa igen.

Efter 30 minuters jogging i 9,5 km /h så kände jag mig nöjd men kände att jag kunnat springa en kvart till. Men jag tror istället att jag nog ska höja tempot till 10 km/h och behålla träningstiden.


Jag var skithungrig när jag kom hem, trots en gainomax efter passet så när jag kom hem kastade jag mig över Lina receptet och idag blev det kyckling med jordnötssås och nudlar.

Hade på alldeles lagomt på tallriken och skulle mer än gärna tagit lite till men där är jag strikt. En portion räcker trots att magen säger MER! Efter en kvart så säger magen "jag är mätt" istället.

Det var svårt att motstå frestelsen att stoppa in någon extra jordnöt i munnen medan jag lagade mat då det fanns mycket nötter kvar i påsen. Men envisheten var starkare än begäret. Ha ha.


Nej nu är det dax för sängen. Ny dag i morgon igen. Träningsfri dag : )


 


Kram och godnatt!

   
 
Veiken

Veiken

11 januari 2012 01:07

Vad roligt att läsa att du mår bra. Det är så positivtoch allt känns bättre när man mår bra! Kram

http://www.veiken.se

 
anniepiie

anniepiie

12 januari 2012 08:53

Heej! :D Kul att höra ifrån dig!! och härligt att du mår så bra! :) Så smidigt med lite städhjälp när man inte har tid själv! ;) Kyckling med jordnötssås och nudlar lät gott! SV: Jaa, jag vill ha vår nu!! :) Jo, ett badkar är himla gutt minsann. Jaa, molly och eric var ju unga när de träffades så kan tänka mig att det var svårt att se hur framtiden skulle se ut då... Men va roligt och höra! :D har du någon bra bok du kan tipsa mig om då?? ;) Kraam

http://anniepiie.blogg.se

 
Charly

Charly

13 januari 2012 09:01

Underbara du, vilken inspiration du är! Just exakt som du beskrev dej må för några månader sen jag gör.... Trivs inte på min arbetsplats pga många olika anledningar. Hemma är det rörigt o kaos, väntar sen tre år sen på att det ska hända nåt med en ombyggnad men har en man som kör ala spanien, manana manana... Det som inte händer idag händer en annan dag eller kanske inte alls....
Så lite pigga örter kanske kan vara nåt för lilla mej... O det där med att få städhjälp, det känner jag verkligen skulle lämna lite energi över till annat....
Önskar dej en helt underbar helg min vän!
Varma kramar

http://www.metrobloggen.se/leendecharly

 
mollan70

mollan70

15 januari 2012 22:23

Det vore inte så tokigt att ha någon som städade här med. Det får bli att sätta upp det för saker jag önskar mig när jag jobbar 100% procent igen. Fattig student som jag är nu så har jag inte råd.

http://www.metrobloggen.se/mollan70

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards