annehlie

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Åh vad jag längtar till Budapest nu! Med lite flyt så kanske målet är nått redan då ; )

Av Annehlie Eriksson - 8 januari 2012 19:08

 Jag känner mig verkligen så jäkla glad idag, och pigg och bara full av liv helt enkelt.

Idag var det dax för veckans vägning och veckans mått. Jag vägde och mätte mig ju i måndags men har bestämt mig för att ha söndag som utvärderingsdag så därför fick det bli en dag tidigare den här gången.

Tro det eller ej men vågen visade 58.3 kg i morse. Alltså har jag gått ner 2.3 kilo bara sen i måndags. Måtten hade också minskat. Midjemåttet 2.9cm, 1.5 cm över magen och 0.5 cm över rumpan och 1 cm på låret.

Det kallar iallafall jag för en riktig rivstart. Men jag vet ju av erfareneht som sagt att det alltid brukar vara glädjebesked i starten och sen går de sista kilona lite tyngre så nu är det bara att ligga på denna vecka med samma upplägg, lika mycket träning och likadana kostvanor med andra ord. Mitt mål är fortfarande 0,5 kilo i veckan. Det slog jag ju med bravur denna vecka. Få se hur det går nästa vecka. Törs knappt våga hoppas på ett liknande resultat.


Ska strax upp och dansa lite zumba nu. Jo det får bli två zumba pass denna vecka. Det stog mellan det och motions cykeln och då var valet inte så svårt. Men jag kör inte zumba med hantlar ikväll, jag kör danspasset istället.


Men först så måste jag ju berätta om den här underbara resan till Budapest som jag ser fram emot så.

   

Det var våra vänner i Avesta som ringde oss härom morgonen och frågade om vi inte skulle hänga med dit. De var där förra året och sa att det var en upplevelse.

 

På det här hotellet ska vi bo. Det ligger centralt så när man kliver ut så hamnar man nästan direkt på den stora paradgatan i Budapest.

 

De har mycket varma källor i Budapest där man kan hoppa i och bada även fast våren bara nalkats där. Vi får väl se om vi testar några såna.


Huvudgatan váci utca är en shoppinggata som sträcker sig både under och över gatuplanen och där ska det tydligen finnas mängder med butiker. Den är tydligen 1 och en halv kilometer lång bara den med en massa kända och okända butiker. Zara och HM finns där också. Ska bli intressant att se vad HM i Budapest har för kläder.

 

För den som gillar skor så kallas Budapest för "shoe heaven". Oui! Gissa vart jag och Anna kommer att hålla hus när karlarna sitter och bälgar i sig öl : )

De kan få bära hem alla kläder och skor vi har handlat sen. Ha ha. Både jag och Anna är shoppinggalna så det gäller nu bara att inte packa ner för mycket kläder i resväskan när vi åker. Vi ska ju faktiskt bara vara borta en långweekend. Vi åker på en fredag på morgonen och åker hem igen på måndag eftermiddag.


Eftersom Budapest är en storstad så finns det tydligen också flera shoppingcentrum. Bara i de finns ca 400 butiker.

Här kommer exempel på två av de:

 


 

Sen när vi behöver vila benen så kan man ju alltid slå sig ner på nån cool bar nånstans. Kanske nån av de här:

     

Anna och jag gillar barer minst lika mycket som männen våra, bara vi får shoppa loss lite först så kan vi mycket väl tänka oss att slå oss ner på nån bar och smutta på nån god drink och tala om alla fynd vi gjort under dagen.


 

Nån kväll blir det absolut att gå till något häftigt discotek och dansa arselet av sig då både jag och Anna är riktiga partydrottningar när det gäller att hånga igång på dansgolvet.

Man kan läsa om Budapest att den lämnar inget mer att önska för den festsugne och har ett rikt och levande nattliv. Jag läste nånstans att Budapest nattliv ligger ljusår framför Stockholms nattliv. Ska bli intressant att se vad man själv tycker.

Hur som helst. Kul ska det bli.

 

Anna och jag har också bestämt att ta en spadag, en halv dag eller så. Och då har jag hittat värsta spa paketet.

För 1500 kr får du:

- Taxi tur och retur från hotellet

- 60 min aroma massage

- 45 min pedikyr

- 45 min manikyr

-  55 min Ansiktsbehandling med skönhetsmask

-  30 min Kokos bodypeeling

-  De bjuder på champange


Jag har inte berättat för Anna än att jag funnit det här exemplet men jag tror att hon också kommer att nappa på erbjudandet direkt. Det blir en ladies day på spa med andra ord.


Oj vad klockan gick fort nu. Nu bär det av upp till de sköna zumba tonerna.


Puss och kram


Vickan.


 
 
Fenixmona

Fenixmona

9 januari 2012 05:50

Ser riktigt fint o härligt ut! någon zumba klarar jag inte av med mitt kamelknä, men löpbandet går fint nu så jag är på G! Snart blir det resa även här! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Annehlie Eriksson

9 januari 2012 22:54

Vad skönt att löpbandet fungerar iallafall. Ja man måste lyssna på kroppen vad den inte gillar. Jag klarar inte heller av alltför mycket zumba för då strejkar fötter och benhinnor. Visst är det skönt att resa! Tjoho.

 
Sita

Sita

9 januari 2012 07:47

God morgon Annelie. Om dom ser att du är på väg så stänger dom affärerna där, du köper ju allt. Haha Kram på dej. I höst ska nog jag o gubben åka någonstans. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

Annehlie Eriksson

9 januari 2012 22:55

Ha ha. Ja kanske ryktet redan gått till Budapest att jag kommer. Får allt packa lite resväska dit och stor hem!!! Vad kul att ni också ska ut och resa. Har vi smittat av oss ; )

 
browneyedgirl

browneyedgirl

10 januari 2012 06:14

Härligt med en resa att se fram emot =) Och du är så duktig tycker jag som kämpar på med träningen. Keep going. Kramen

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
Veiken

Veiken

13 januari 2012 12:22

Buda Pest är en härlig stad. Du kommer att få en toppenresa! :) Kram

http://www.veiken.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards