annehlie

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Så var Ladies night över för i år. Snyft! Ett helt år kvar till nästa show!

Av Annehlie Eriksson - 6 november 2011 21:02

Den magiska kvällen är över...för det här året. Varje år så tänker jag när jag går hem att det här måste vara det bästa EVER! Snacka om att känna sig uppskattad som kvinna och vilka grabbar sen. Oj oj oj. Min dotter har nu hunnit med två år på rad och hon säger detsamma. Hon vill redan köpa biljett till nästa år och naturligtvis så blir det biljett även nästa år.

Nästa år kör vi nog dock på den allra bästa biljetten, det vill säga LYX biljetten. I år körde vi bara VIP vilket ju inte var så dåligt val det heller.


Det var ju väldigt många frågetecken innan vi kom iväg det här året faktiskt. Biljetter var beställda, vin och Cider var också förbeställt. Vi var laddade upp till tänderna. Då ringer min dotter mig två dagar innan och säger att hon har feber- 40 grader!!!! Jag var helt säker på att hon inte skulle kunna följa med. Men envis som hon är som bekant så tänkte hon att om jag inte tar någon alvedon utan istället låter febern läka ut bakterierna över natten så kanske jag blir bra till på Lördag. Helt idiotiskt val kan man tycka men med facit i hand så kanske det var ett bra drag. Iallafall så var hon feberfri dagen efter men fruktansvärt förkyld. I allafall så kan ju den här bilden bevisa att hon faktiskt kom med till slut.

 

Ja vi minglade runt och vem träffade vi inte på då om inte Anders Timell från mix megapol och Caroline var snabb och stal en kram ; ) Han var väldigt trevlig måste jag säga. Han kom fram till vårt bord flera gånger under kvällen sen och undrade hur vi hade det och så.

Men hur som helst så började kvällen med en fördrink och det var en cider med ett sugrör i    

Sen var det bara att trippa upp i loungen och kolla vad de hade att bjuda på där uppe detta år.

    Jag kom med på bild!

 

och det gjorde Caroline med.

Det fanns en hel del roliga grejer att kika på där uppe i loungen. Bland annat hade de riggat upp ett singstar där folk roade sig friskt och sjöng för fulla muggar. Något spel där man skulle rocka rockring fanns det också och ville man ha håret fixat så fanns det frisörer där som sprayade och tuperade för fullt.

 

Jag var också tvungen att ta en bild ut över bordshavet där alla borden nu stog tomma men som strax skulle fyllas med massor av kvinnor och läckra killar på chen såklart. Snyggt med alla tända ljus och det lila skimret som vilade över plejset.


När klockan närmade sig halv sju var det dax att inta sina platser vid bordet och vi dick plats näst längst fram så vi var ändå rätt nöjda.

    

Vinet och två cidrar var som sagt var förbeställt så det stog redan framme på bordet. Här sitter Caroline redo för kvällens aktiviteter.

 

och så kom mamma Annelie med på bild också.


Efter ett tag kom maten in. Min dotter tycker inte om fisk så hon skulle få lasagne istället men då hade de tyvärr stoppat in ansjovis i lasagnen, jättekonstigt så hon åt ingen mat tyvärr. Men jag älskade fisken.

 

smördegsinbakad lax och ristimbal med bladspenat i. Mmmm vad gott det var.

Tyvärr glömde jag ta kort på efterätten men det var en choklad som verkligen bara smälte i munnen med någon hallonsås till. Och så kaffe och baileys. Riktigt gott var det.


Sen drog Anders igång förshowen där det var en tävling. 4 tjejer i publiken hade blivit utvalda att sångtävla om 2000 kr i resebidrag och det var den här tjejen som vann checken.

 

Det var hon värd för hon var så himla cool när hon klämde i och sjöng stad i ljus och Symfoni med Loa falkman. Ha ha. Hon var inte blyg hon inte.

Som sagt var, vi hade inte riktigt lika bra plats i år som förra året men här kommer ett axplock av kvällen.

     


Två klipp under kvällen som ni bara måste se om ni inte varit på showen.

Men  sketchen i bastun var helt wow. Jag skrattade så jag trodde jag skulle dö.

Ni hittar den på youtube om ni vill titta på den.


 

Ett annat klipp som berörde mig mycket (finns också på youtube) var när Martin läste upp ett brev han fått från en tjej efter förra årets ladies night där hon beskrev att deras show fått hennes kompis att ta det slutgiltiga steget och lämna sin man som slog henne.

Sen spelade han låten sjumilakliv för henne. Det var grymt känslosamt. Wow!

Innebörden i låten fick verkligen en vändning efter denna kväll när Martin läste upp det där brevet. Grattis till tjejen som fick livet tillbaka. Hoppas hon  behöll det också.


Ja kvällen var fantasisk men efter en fanstastisk lördag så kommer det en lugn, skön och avslappnande söndag så  då passade jag på att avsluta helgen med lite käcka zumbasteg så svetten lackade.

Nu ska jag ladda inför en fullspäckad utbildningsdag i morgon, lunch med landstingstoppen och sen avslutningsvis en föräldragrupp. Mmm det kan man ju kalla för en salig blandning. Det blir med andra ord ingen träning i morgon. Ha ha.

Kram på er allihop där ute

Vickan



 
 
aurora

aurora

7 november 2011 06:32

Festligt. Jag har hört att det är riktigt bra. Ska väl ta mig dit nästa år. Kram

http://aurorasliv.blogspot.com

 
Sita

Sita

7 november 2011 07:57

God morgon. Ni ser ut att ha haft en trevlig kväll. Jag skulle nog aldrig orka, är ju såååå kvällstrött. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
mollan70

mollan70

7 november 2011 21:17

Hej
Vilka bilder du bjuder på denna gång. Jättefina!
Jag har aldrig varit på den showen men det borde det bli ändring på. Ni verkar ha haft en toppenkväll.
Kram

http://www.metrobloggen.se/Mollan70

 
anniepiie

anniepiie

8 november 2011 08:28

Så fina ni var! :) Låter som det blev en underbar kväll! :)SV: haha jaa, närnågon kommer och bjuder är det himla svårt att inte ta! ;) Hopas att du har en bra dag nu. Kram

http://http:/anniepiie.blogg.se

 
browneyedgirl

browneyedgirl

18 november 2011 07:36

Vilka snyggingar där är =) Måste varit magiskt. Allt bra med dig? Kramas lite

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
mollan70

mollan70

19 november 2011 23:43

Tittar in igen och önskar dig en skön helg. Kramkram

http://www.metrobloggen.se/Mollan70

 
Charly

Charly

2 december 2011 08:52

Hej vännen, nu blev du väl chockad över att jag kikade in ;) Har haft en lååång bloggpaus... Men är tillbaka med lite inlägg, inte varje dag, men ett par gånger per vecka iallafall.
Härligt ni haft det!!!!Underbart att göra saker tillsammans med sina barn! Passar på att skicka över varma decemberkramar!/LC

http://www.metrobloggen.se/leendecharly

 
mollan70

mollan70

4 december 2011 09:24

Det var en lång bloggpaus du har tagit. Hoppas att du mår bra och att du får en fin 2:a advent.

http://www.metrobloggen.se/mollan70

Annehlie Eriksson

19 december 2011 20:45

Ja det var inte tänkt att bli en sån lång paus men omständigheterna gjorde att det blev så. Allt är relativt ok med mig iallafall. kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards