annehlie

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Tvingad in i 80 talet över en dag!

Av Annehlie Eriksson - 4 oktober 2011 22:08

Idag var det dax igen. Träningsväskan var ju redan packad sen en vecka tillbaka men som ni minns så satte örat stopp för mina träningsplaner då.

Idag kunde inget stoppa mig från att raskt hoppa upp ur sängen sex i morse och efter en god frukost så var jag på väg till gymet.

Kvart i sju klev jag in på gymet och då var det endast en tjej där. Hon sprang på bandet. Jag gick en trappa upp och körde lite crosstraining som uppvärmning och sen blev det lite styrketräning (ben, mage och rygg). Då droppade det in någon enstaka morgonpigg själ till. Sen avslutades passet med ett rejält springpass på bandet i 30 minuter.

Min nya Ipod som min son fixat åt mig för ett bra pris gjorde träningspasset riktigt kul. Wow vilken energi jag hade. Om jag inte haft en tid att passa på jobbet så hade jag nog sprungit en kvart till.

Här är min nya Ipod i min fräcka träningsficka att sätta på armen. Britney Spears var en av artisterna som dånade ut genom örlurarna när jag sprang. Wow vilken kick jag fick helt enkelt.


Resten av dagen fick jag en riktigt dejavu av 80 talet.

All ära till pudelhåret, benvärmarna, de stora färggranna öronclipsen, alla pastellfärger och allt annat som hör de 80 talet till men en sak kan jag verkligen säga idag att jag INTE saknar och det är modet som då var då att man inte skulle använda BH. Nej ni förstår att tuttarna skulle hänga fritt och guppa lite upp och ner när man gick, oavsett om de var små och toppiga eller stora och fasta eller stora och hängiga. Ha ha vilken idiotisk idé av den som skapade modet.

Hur kom jag då in på detta gamla mode???


Jo förstår ni, när jag sprungit ut ur duschen efer träningen idag (efter att min man mer eller mindre hade bombarderat min telefon med sms och missade samtal. Mer om det ska ni få höra sen för det är också en historia för sig) så skulle jag kasta mig i kläderna för om 20 minuter skulle mitt första besök på BVC komma. Det är bara det att då upptäcker jag att min BH är borta. Jag vände upp och ner på väskan, kollade igenom skåpet grundligt samt alla andra skåp intill men ingen BH fanns. Så kontentan måste vara att jag glömt BH:n utanför skåpet och tydligen så tyckte också nån att den var snygg.

Följdaktligen så hade jag inget annat val än att jobba resten av dagen med guppande tuttar utan stöd för jag kunde ju inte åka 2,5 mil hem och hämta en ny. Tur att man har lätt för att bjuda på sig själv. Alla arbetskamrater och föräldrar som jag berättade det för vid fikat skrattade gott åt mina 80 tals fasoner.

Snacka om att det var skönt att komma hem och sätta på sig BH igen.   .

Nej så om det modet kommer tillbaks igen så kan ni iallafall fetglömma mig. Ha ha.


Min man han är ju för go. Jag sa i går kväll att jag skulle träna innan jobbet idag men tror ni han lyssnade. Nej han låtsades att han gjorde det och sa "jaha" men i själva verket lyssnade han inte alls och då går det som det går.

 

Jag åker till gymet och precis när jag lämnat omklädningsrummet och lämnat mobilen i skåpet så ringer han för att väcka mig (han gör så ibland). Först när han inte fick något svar så trodde han att jag var i duschen men när han 1 1/2 timme senare ej fick tag i mig så trodde han att något hade hänt mig så han tänkte åka hem 2,5 mil för att titta till mig.

Men först letar han upp min kollegas mobilnr för att höra om jag var på jobbet. Hon svarar inte då hon är upptagen men då hon kollar numret på nummerupplysningen och ser att det är Davids nr så blir hon orolig och tror att David ringt henne för att meddela henne att något hänt mig.

Vissa dagar, som idag, så är hon och jag nämligen på skilda platser så hon tog för givet att jag var på familjecentralen vilket jag ju också var. Dessutom kom hon hem från en vistelse i England i natt.

Allt redde ut sig till slut men innan dess så hade min man hunnit skrämt upp både sig, sina arbetskamrater, mina arbetskamrater medans lilla jag tränade pulsen på löpbandet. Ha ha vilken cirkus.


Nej nu ska jag gå och natta. Ny träningsdag i morgon och ny arbetsdag också.


 

Kram och godnatt.


Vickan



   
 
Ingen bild

julius

5 oktober 2011 01:28

Som man kan jag nu sakna bh-lösa 80-t. Vad jag minns så tyckte tjejerna då det var fritt och skönt gå utan bh. Det tyckte också min flickvän, men hade ändå bh ibland, som då var mjuk och inte formande som nu. Det var spännande, när dom flesta gick utan. Andra killar kollade lite extra när brösten lyftes, men väninnor kommenterade om det syntes hon hade bh, så det var nog mest utan bh när jag inte var med. Men nu när alla har vadderade pansar bh, så saknar jag det friare 80-t!

Annehlie Eriksson

5 oktober 2011 21:11

Ha ha. Det hörs att du är man ; ) och förstår att ni män tyckte att det var spännande att gissa hur det såg ut där under blusen men själv så saknar jag inte den BH lösa tiden alls. Det är skönt när de är lite mer på plats. Men som sagt, smaken är som baken...olika!

 
Sita

Sita

5 oktober 2011 06:52

God morgon. Ja se karlar dom han göra en höstack av ett halvt strå. Kram

http://siitasblogg.blogspot.com

 
mollan70

mollan70

7 oktober 2011 06:09

Godmorgon!
tack vare dej har jag hittat tillbax till bloggen. Det har blivit en del nya inlägg efter att du påminde mig om att den fanns! Önskar dig en underbar helg. Kram

http://www.metrobloggen.se/mollan70

Annehlie Eriksson

7 oktober 2011 18:47

Men vad kul!!! Då ska jag genast titta in hos dig. kram kram.

 
mollan70

mollan70

7 oktober 2011 20:13

Gokväll!
Jo vi gillade Ibiza. Det var vackert, mkt shopping och nöjen mm. Nu valde vi att bo en bit utanför värsta smeten men det fanns det mesta där med!

http://www.metrobloggen.se/mollan70

 
Gilla

Gilla

7 oktober 2011 23:17

Numera använder jag Bh igen, men bara när jag går ut och klädseln så att säga fordrar det. Men när jag är hemma så låter jag behagen flaxa fria. ;-D. Det låter nåt va? Nej jag har nästan inga tuttar alls, så det gör inte så mycket.

Svar: Kul att du GILLAde min nya kappa. Jag älskar den och den är JAG.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

 
browneyedgirl

browneyedgirl

8 oktober 2011 06:33

*skrattar* Jasså var det så det var på 80 talet *fnissar* Och du det där med att männen inte lyssnar, jag vet precis, min är likadan men har oftast inte hört ett dugg. Duktig du är som står i och tränar på =) Hejja hejja. Kramen

http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

 
Caroline zetterlind

Caroline zetterlind

8 oktober 2011 14:31

Svar: haha och om jag ska vara din personliga morot, så ger jag dig genast tipset att inte tävla mot andra utan bara mot dig själv, då syftar jag på tjejmilen såklart :D , kram kram! <3

http://carolinezetterlind.devote.se

 
anniepiie

anniepiie

9 oktober 2011 15:03

Hej på dig! :D haha jag föddes ju på 90-talet så då var det bh på som gällde, redan i 3dje klass närmare bestämt! :P Helt sjukt om du frågar mig! :P Men men, så var det och idag kan jag inte tänka mig att gå utan heller, omdet är inte är en varm sommardag och man har en söt klänning på sig isf! :) SV: Låter som du hade en underbar fredag, jag kollade oxå på idol, kul när anders sa att laila var hans fru! XD hahaha Ta hand om dig! Kramis

http://anniepiie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annehlie Eriksson - 19 april 2013 20:49

  Hej! Det var några dagar sen jag skrev i bloggen nu men dagarna är milt sagt fullspäckade av arbete och så träning såklart då så jag har faktiskt inte hunnit med att skriva nåt i bloggen på några dagar. Så ska försöka sammanfatta dagarna som gåt...

Av Annehlie Eriksson - 16 april 2013 20:15

  Idag ringde klockan 05.10. Klockan 05.20 klev jag upp ur sängen. Time to run!!! Jag älskar verkligen morgonträningen mest av alla träningspass. Dels känns det skönt att starta morgonen med att vara sund, dels blir man pigg av träning och klara...

Av Annehlie Eriksson - 15 april 2013 19:33

  Styrketäning eller   Löpning. Ja det vete tusan vad jag tycker är roligast nu alltså. Jag som verkligen avskytt styrketräning tidigare. Nu älskar jag att pressa kroppen till det yttersta och köra så musklerna är alldeles möra efteråt. Vad ...

Av Annehlie Eriksson - 11 april 2013 20:45

  Ville bara slänga ut den här bilden som jag stal från fitnesfightens sida ifall det är nån som undrar vad jag håller på med. Det är precis det här jag håller på med, att skafa mig en livsstil som kan vara för alltid.   Ibland blir jag bara ...

Av Annehlie Eriksson - 9 april 2013 22:09


  Studsade nästan upp ur sängen i morse när klockan ringde redan tjugo över fem. Idag var det ÄNTLIGEN dax att inta nya träningsdojjorna och dra ner till gymet och löpa på löpbandet. Jag vet att det är många som inte gillar att springa på löpband,...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards