annehlie

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Annehlie Eriksson - 2 oktober 2011 18:53

  

 Hej Hopp! 


Jodå jag kom med till Gustavsvik i helgen. Örat blev tack och lov bättre även om jag på fredag morgon vaknade och undrarde hur i allsin dar jag skulle klara av att befinna mig i denna fuktiga luft under så många timmar med detta värkande öra. Men som genom ett under så blev örat bara bättre och bättre under dagen. Fast några vattenruchbanor blev det inte av för min del men det var skitmysigt ändå. Jag bubblade till och med i bubbelpoolen vid två tillfällen och det gick bra.

Resen av tiden drack jag godaste café latten, åt en supergod nachostallrik och njöt av några goda cider och en kall öl också. Soft day! Precis vad jag behövde efter denna vecka.


Efter en underbart mysig dag på Gustavsviks relax åkte vi vidare till

   Resturang Hellas.

En grekisk resturang där vi åt en riktigt supergod middag med grillad marinerad kyckling och sen ris och klyftpotatis och tzasiki till det. Vi tjejer delade på en flaska vin som var riktigt gott måste jag säga.


Sen gick vi vidare till

 

Strike i örebro och bowlade i ett par timmar.


kvällen avslutades sen i hemmets trygga vrå med en supergod drink som Emma fixade till och lite sällskapsspel här hemma i köket.

Ja vi hade verkligen en riktigt trevlig kväll, så trevlig att jag helt glömde bort att ta ett enda kort så ni får nöja er med storyn utan kort.

Men stämningen var på topp hela dagen och hela kvällen. Det var såååå kul att få hem alla stora barnen och Emma är verkligen en toppentjej, en sån där tjej som man bara faller pladask för direkt. Supertrevlig gullig tjej och väldigt social. Mycket lätt att lära känna. Kanske för att även hon är ett eldstecken ; )

 

Nu är vi bara skyttar och vädurar på den kvinnliga sidan av familjen. Jag och Vanessa och Emelie är skyttar och Emma och Caroline är vädurar. Inte undra på att det brinner i knutarna ibland. Ha ha.

Men som tur är så har vi fullt med vatten att släcka elden med när det krävs för det manliga släktet i familjen är vattumän.

David och Micke är vattumän och Robin och Johannes är fiskar. Återstår att se vilket stjärntecken Emelie faller för i slutänden men det blir säkert en vattuman eller en fisk eller kanske en våg för att sticka ut lite. Ha ha.

Fascinerande hur det kan falla sig egentligen.

För att vidareutveckla det ytterligare ett steg så är även min mamma ett eldstecken "Lejon". Min pappa var...ja vad tror ni : ) Jo en vattuman. När min pappa dog för 15 år sen och min mamma fann en ny man så tror ni då inte att han också är en vattuman.

Jag tror på Astrologi, men det har ni väl redan förstått nu : )


Annars händer rätt mycket i livet just nu vilket jag berättat om tidigare.

Roliga händeleser bara haglar över mig den närmaste tiden.

Ett axplock:


 

cinderellakryssning med goda vänner.

 

Hela huset gungar helg med hotellnatt och party party med nästa goda vänner par.

 Ladies night tillsammans med min härliga dotter som även hon är ett eldstecken som sagt var så den kvällen lär bli HÄRLIGT ELDIG! ha ha.

 

Resten av November kommer sen att få bli en lugn månad. Varför då undrar ni nu??? Ja varför inte??? Ha ha

Nej då, jag har ju faktiskt en baktanke med det och det är ju att komma några kilon närmare mitt mål. Ni som har lärt känna mig här ute vet ju hur förbaskat målmedveten jag kan vara när jag bara sätter den envisa sidan till och nu är det liksom allt eller inget som gäller lite. Egentligen hade jag tänkt att starta upp "den sunda månaden" redan den 1 November men då kom som sagt var Ladies Night in och slog sönder hela idén så då får det bli startdatum 7 November istället.

 

TRÄNING: Tränar gör jag ju redan nu 4 dagar i veckan så det är bara att fortsätta som nu.

 

KOST: Förändringen där blir att minska på kolhydraterna. Bland annat slopa pasta, ris och potatis helt och hållet och några andra modifikationer i kosten blir det också. Naturligtvis inga godsaker på hela månaden och då kommer vi till nästa svaga punkt som är de där otroligt goda vinglasen på fredagkvällen efter en tuff arbetsvecka och för att inte prata om de där goda drinkarna framför tvmyset på lördagkvällen sen. November månad bli NOLLTOLERANS när det gäller alkoholen.

Två glas vin låter inte mycket men det är sjukt vad mycket kalorier två glas vin innehåller. Hur som helst, jag är riktigt peppad nu och har bestämt mig för att lyckas med alla mina mål. Om sen de målen leder mig på rätt väg ner till match vikten. Ja det får vi se.


Ikväll bokade jag ytterligare en rolig grej. Det är den här mannen som firar 25 år med en revy.

 Så vi passar på att fira min mans födelsedag i Februari med en stockholmsweekend i vackra Stocholm. En härlig mingelkväll på fredagkvällen, en rolig shoppingdag på Lördagen och sen på kvällen få träna skrattgroparna under 90 minuter. Ja det ska bli en sjukt kul helg. Jag längtar redan nu fast det är flera månader dit. Ha ha. Vi hade förtur på biljetterna så vi fick en riktigt bra plats också.


Nej nu är det dax att hoppa in i duschen. Ny arbetsdag på jobbet i morgon. Kollegan är i England och roar sig och det är stängningsdag på dagis i kommunen så vägmottagningen lär nog bli allt annat än lugn i morgon. Dessutom kommer vår nya kollega som ska jobba hos oss en dag i veckan. Det blir hennes första arbetsdag hos oss så hon ska gå bredvid mig men hon har 22 års arbetsliverfarenhet på BVC så det är nog så att hon har mer att lära mig än tvärtom : ) men det är väl mest rutinerna som är nya för henne och som hon måste komma in i.

Sen slutar dagen med husmöte på familjecentralen och efter det har jag föräldragrupp. Så ni förstår att det inte är en soft dag på jobbet i morgon precis.


Ha det så gott så länge!


Vickan 






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards